K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2010, 16:59   #151
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Når kommunen siger "en" psykiater kan det ligeså vel være en uvildig de peger på i deres "system". Han skulle gerne komme frem til det din egen psykiater siger og du kan evt. hører din sagsbehandler om det ikke må være din egen psykiater der kommer med vurderingen.

Så fat i en sbér der tager hånd om din sdp. sag og hør hende hvad planen er.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2010, 17:15   #152
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej EE

Det gør jeg i morgen, jeg ved at kommunen tidl. har brugt ham jeg går hos, min mand var hos ham inden han fik sin pension igennem, det var så på en diskusprolaps.

Knuzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 18:02   #153
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hejsa allesammen

Så skal jeg til pykiater d. 11/2 , den gennem kommunen, det er hos en ny, der er kommet i Hillerød.

Har i nogen erfaring med, hvad de har bedt ham om, at spørge mig om ???

Min egen psykiater siger, at jeg har en meget svær depression og er kommet i yderligere med. behandling indtil næste møde d. 1/2. Han har sendt en status til egen læge og den vil jeg bede om at få en kopi af til min sag.

Derudover skal jeg begynde på virksomhedsafklaring i morgen, startende med 20 timer og en stigning til 37 timer indenfor 7 uger.... dette synes jeg er helt utopi.

Kan i forklare mig forskellen på virksomhedsafklaring og arbejdsprøvning ????

Jeg skal da forresten også lige fortælle, at jeg har været til ny røntgen, m.h.t. min Scheuermann, så det er helt nye oplysninger der ligger på den til min sag.

Er der nogen af jer der kan fortælle mig, om det er en god ide at bede om at få en ny sagsbehandler, da jeg jo absolut ikke kan med hende der har min sag nu ?????


Knuzzz og godt nytår til alle

Sidst redigeret af tlf_dame; 09-01-2011 kl. 18:15.
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 19:10   #154
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Kære tlf dame!

...tænkte netop på dig i går og hvordan det mon gik :-)

...kan desværre ikke svare dig på alle dine spørgsmål, men hvis du vil vide, hvad dit Jobcenter har bedt den nye psykiater om, så be'r du bare om aktindsigt i Jobcenter og der vil du også se, hvad de evt. har videregivet af oplysninger om dig.

Du skal ha' aktindsigten indenfor 10 kalenderdage.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 19:24   #155
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
virksomhedsafklaring og arbejdsprøvning
kært barn har mange navne

det vigtig er hvad i har aftalt og du har godkendt planen
for det lyder ikke sådan
samt hvilken skånebehov har i snakket om og har du fået lavet en
ressourceprofil med de 12 elementer, i forbindelse med din opstart
samt der skulle heldt ligge en plan for start og slut tidpunkt

Men ja du kan godt bede om en ny sagsbehandler, men mener ikke man har ret til at få en ny

Sidst redigeret af MTVRV1; 09-01-2011 kl. 19:28.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 19:27   #156
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Carmen

Tak fordi du tænker på mig...

Ja det burde jeg jo have vidst, men sådan som jeg har det, er det lidt svært at tænke så langt.... ;o(. Jeg er også spændt på hvordan det kommer til at gå med min virksomhedsafklaring, det er sælme ikke nemt, at skulle virke glad og i godt humør, når man som jeg, har en svær deprission samt stærke smerter dagligt.

Jeg har forberedt mig på, at bede den nye psykiater om, at få en kopi af det, han sender til kommunen. Jeg er godt nok spændt på, om de begge kommer frem til den samme diagnose, eller om der er stor forskel på dem.

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 19:41   #157
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Velbekomme, tlf dame :-)

Ja, det er svært at overskue alt det, der skal overskues, når man slet ikke har overskud til det...

Tag en frankeret kuvert med til fremtidige lægeundersøgelser og bed dem venligt sende dig et print - alle har altid imødekommet mit ønske (kun én småsur, hans problem).

Så er du altid orienteret kort tid efter :-)

Og har muligheden for at gribe ind overfor vedkommende, hvis der er betydende faktuelle fejl...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 19:44   #158
tlf_dame
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2010
Lokation: Halsnæs kommune
Indlæg: 383
Styrke: 14
tlf_dame er ny på vejen
Hej Carmen

Ja det var jo en god ide, du der kom med..sssss

Knuzzzz
tlf_dame er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2011, 21:55   #159
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tlf_dame Se meddelelser
Så skal jeg til pykiater d. 11/2 , den gennem kommunen, det er hos en ny, der er kommet i Hillerød.

Har i nogen erfaring med, hvad de har bedt ham om, at spørge mig om ???

Min egen psykiater siger, at jeg har en meget svær depression og er kommet i yderligere med. behandling indtil næste møde d. 1/2. Han har sendt en status til egen læge og den vil jeg bede om at få en kopi af til min sag.

Derudover skal jeg begynde på virksomhedsafklaring i morgen, startende med 20 timer og en stigning til 37 timer indenfor 7 uger.... dette synes jeg er helt utopi.

Kan i forklare mig forskellen på virksomhedsafklaring og arbejdsprøvning ????

Jeg skal da forresten også lige fortælle, at jeg har været til ny røntgen, m.h.t. min Scheuermann, så det er helt nye oplysninger der ligger på den til min sag.

Er der nogen af jer der kan fortælle mig, om det er en god ide at bede om at få en ny sagsbehandler, da jeg jo absolut ikke kan med hende der har min sag nu ?????


Knuzzz og godt nytår til alle
Hej med dig,

Godt nytår ligeså.

Er det mon en psykiatrisk special lægeerklæring du skal have lavet? Det er noget der kan tage lidt tid. Her går de tilbage og spørger til din barndom, opvækst, voksenliv osv.

Sagsbehandlerne stiller ofte flg. spørgsmål: diagnose, prognose, evt. skånebehov og lign.


Ofte kan det være en øjen åbner for én selv at være til en psykiatrisk speciallægesamtale, men tager det længere end du kan klare må du sige til ved vedkommende psykiater.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2011, 08:10   #160
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
link til spørgsmål arbsprøvning og virksomhedsafklaring

Hej tlf-dame.

Se dette link til tidkl. tråd herinde omkr. arbejdsprøvning og virksomhedsafklaring: http://www.k10.dk/showthread.php?t=1...ejdspr%F8vning
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
stop af sygedagpenge pedo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 31-08-2011 09:21
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Stop af sygedagpenge ette74 Alt det andet 13 20-07-2010 11:41
stop af sygedagpenge lillesine Alt det andet 0 08-01-2009 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension