K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2006, 13:13   #1
spetzler
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
spetzler er ny på vejen
Søger desprerat om hjælp fra nogen..

hej, jeg er en 31 årig kvinde der søger hjælp fra hvem som helst.
Jer er for 3 mdr. siden blevet smidt ud af systemet da jeg var på sygedagpenge og havde været det i 1 år, mente kommunen ikke at de ville forlænge det i 2 x 13 uger da de vidste at jeg ikke kunne komme tilbage til en arbejds plads.
det er nemlig sådan at jeg har haft problemer men ryggen i 12 år og har nogle sammenvoksene hvivler bade midt i ryggen og i lænden.
jeg har derfor kroniske smerter og kan med nød og næppe klare mig igennem en hverdag. er dårligt gående og kan ikke bevæge mig særlig meget. a-kassen eller fagforeningen kan heller ikke hjælpe mig da jeg ikke er til rådighed på arbejdsmarked.
har nu klaget til statsamtet og har 8 dage mere til at klage i.
jeg kontaktet statsamtet for at få et sagsinsigt og har dog også modtaget den.. men min sagsbehandler har simpelthen fyld den med så mange løgne at jeg var ved at falde bagover da jeg læste den.
Hvad gør jeg så nu ???
hvem skal jeg henvende mig til ??'
og hvad tror statsamtet nu om mig ??
spetzler er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2006, 15:24   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 19
gittedl er rigtig godt på vej
RE: Søger desprerat om hjælp fra nogen..

Har du prøvet at snakke med fagforeningen ang. din journal? Det var nok det sted jeg ville starte. Eller også finde en advokat, som har viden indenfor det område. Ofte kan fagforeningen anbefale en.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2006, 10:03   #3
Blip
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Blip er ny på vejen
RE: Søger desprerat om hjælp fra nogen..

Hej Spetzler

Her er lidt guldkorn - som jeg selv har haft meget brug for..

1) få altid akt indsigt i ALLE dine papire - læs dem og du har altid ret til at kommentere dem -

2) kontakt http://www.dukh.dk/go.asp?LangRef=1 Læs deres hjemmeside og ring til dem. De kan hjælpe dig med reglerne mm. Jeg har selv rigtig gode erfaringer med dem.

3) Find dig en bisidder som sidder med til dine møder med kommunen.- fordi 4 øre er bedre end 2 og fordi du har vidner på, hvad der bliver sagt. Hvis du ikke kan finde en egnet bisidder, så køb en diktafon som du kan tage med til møderne, - så du har dokumentation på hvad der bliver sagt.

Held og lykke

B

Blip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2006, 23:18   #4
PiaB
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2005
Indlæg: 214
Styrke: 19
PiaB er ny på vejen
RE: Søger desprerat om hjælp fra nogen..

Hvis der er mulighed for, at man indenfor 2X26 uger kan blive raskmeldt, kan man på sygedagpenge blive forlænget op til 2X26 uger.

Hvis der er tvivl om, at du ikke kan komme tilbage på arbejdsmarkedet på ordinære vilkår, har du muligheden for at blive forlænget 2X13 uger, efter at have modtaget sygedagpenge i 52 uger. De 2X13 uger, skal så bruges til afklaring fx i form af arbejdsprøvning.

Det med at du mener, at sagsbehandleren har skrevet løgne i din journal, synes jeg først og fremmest at du skal tale med din sagsbehandler om. Der kan være tale om misforståelser mellem jer, som måske kan rettes, stille og roligt. Hvis der så ikke er tale om misforståelser mellem dig og din sagsbehandler, synes jeg du skal skrive et brev til dels hendes chef og dels til klageinstansen. Det kan gøre, at du får en anden sagsbehandler, som du kommunikerer bedre med. Klageinstansen kan kun tage stilling til, hvis der er truffet afgørelse i en sag, de kan ikke tage stilling til sandheder eller ikke sandheder mellem borger og sagsbehandler, hvorfor det netop ville være bedst at tale med din sagsbehandler først.
PiaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2006, 01:20   #5
j-m
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2006
Indlæg: 15
Styrke: 18
j-m er ny på vejen
RE: Søger desprerat om hjælp fra nogen..

Hej spetzler.
min mand landede også i det "sorte hul", mellem sygedagpenge og fagforeningen, da han var for syg til at arbejde og sygedagpengenes 52 uger var brugt. Vi kontaktede fagforeningen som forklarede kommunen at de ikke kunne tage mod ham fordi han ikke var til rådighed for arbejdsmarkedet pga sin sygdom. Herefter gik der 3 måneder hvor han ikke kunne få nogen penge nogen steder fra, da han ikke engang kunne få bistandshjælp pga at jeg havde et arbejde. Det var virkelig hårdt og kostede meget psykisk for hele familien. På et møde mellem kommune og fagforening sagde en fra fagforeningen endda at det var måske en ide hvis min mand fandt en lejlighed for sig selv i en periode og derved ikke var bunden af at jeg havde arbejde, så kunne han nemlig få bistandshjælp. Hende fra kommunen kiggede bare på min mand som om hun ville sige at det var da en god ide, men min mand nægtede højlydt at han skulle splitte sin familie og flytte fra kone og børn for at få hjælp. Vi valgte at tage kampen og efter de omtalte 3 måneder uden 1 krone og utallige møder mellem fagforening og kommune, tog kommunen endelig imod ham og han kom på revalideringsydelse, vi er glade for at vi vandt den lille kamp dengang og jeg synes stadig at det er forkasteligt at nogen overhovedet kan forslå at man skal splitte sin familie og det vil tilmed være ulovligt vurdere jeg, men det var kun en lille kamp imod alt det andet vi kommer ud for i systemet... man bliver mere syg af at være syg, her i landet... Men kontakt din fagforening og tag kampen op, vær stærk og hav altid nogen ved din side.......
j-m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2008, 22:53   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
spetzler

Hej spetzler

Hvordan går det nu?

Hvad er din situation nu?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger lidt hjælp mand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 09-09-2011 07:02
Tænk dig om, før du søger hjælp Græshoppa Den nyttige viden vi alle har 1 10-03-2011 22:39
Søster søger hjælp aalborg Alt det andet 9 18-01-2010 09:35
Søger førtidspension men hjælp mig adalena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-11-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension