K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-05-2009, 09:04   #19
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det er som med Razmo, det jeg mener med §18. Har de indstillet/søgt efter den, så kan de ikke bagefter indstille til afslag på påbegyndelse af fp.
Razmo fik ret i dette.

citat:
I første fase vurderer kommunen, om der er dokumentation for, at borgerens arbejdsevne kan forbedres f. eks. ved revalidering. Hvis dette ikke er tilfældet påbegyndes sag om førtidspension, jf. i øvrigt pensionslovens § 18:



Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.


Jeg mener også at har de bestemt sig for afslag, så tror jeg personligt ikke det hjælper at søge §17. De har jo bestemt sig for man ikke skal have pension. Vi ved jo de følger hinandens indstillinger slavisk og ordret.

I min sag har de forskellige instanser ORDRET! skrevet hinandens afgørelse af. Så mener jeg jo ikke man har behandlet en klagesag og sat sig ordentligt ind i min sag, når man bare skriver de andre af.
Jeg kan jo se, at havde de læst den ordentligt ville afgørelsesgrundlag være et andet, fordi det oprindelige er fyldt med urigtige oplysninger.

Men så meget respekt kan man ikke engang forlange

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af førtidspension Horbelev Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 04-12-2015 08:12
førtidspension ansøgning bb girl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 14-05-2010 09:01
førtidspension-ansøgning Margrethe09 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 21-02-2010 09:48
ansøgning om førtidspension nov. 96 bobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 29-06-2008 20:02
Ansøgning om førtidspension via § 18 Nefer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 18-09-2007 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension