K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2013, 08:16   #21
Dancer
Afhængigheds tegn af K10
 
Dancers avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2012
Alder: 58
Indlæg: 303
Styrke: 12
Dancer er ny på vejen
Den nye lov ligger på retsinfo - sammen med alle andre gældende love og bekendtgørelser

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=144932
Dancer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 09:14   #22
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
tak for den så er den læst igennem og alt om ftp er hermed citeret ud

"
Stk. 2. Personer i alderen fra 18 til 39 år kan tilkendes førtidspension, hvis det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at arbejdsevnen ikke kan forbedres."
Så hvis man har papirer på yderligere afklaring osv vil skade en og alle behandling muligheder ER udtømt "skal" de jo så egentlig give en FTP jf. de nye lov ændringer selvom man ikke er gammel nok til at være syg.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 09:41   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tag loven med Tzari!! Vis dem at du altså godt kender loven - bed om at få på skrift, hvor i loven de mener, at netop DU ikke kan søge (og få) førtidspension....

Så vil de efter min vurdering, få et forklaringsproblem - og den kan du med fordel også bringe til jobcenterchefen!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 10:09   #24
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
har en skummel plan under afsejling pt men den er lige hemmelig
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2013, 23:11   #25
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Held og lykke med din plan. Håber virkelig på det bedste.

Kender godt den situation med de svinske kommuner

Lige nu prøver jeg at fortrænge virkeligheden for at kunne holde til det de byder os og derfor kan jeg ikke konfrontere nogle af dem fordi jeg får lyst til at gøre noget meget dårligt ved dem og jeg ender med at få en dom.

Derfor er jeg nødt til at forholde mig lidt passivt
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2013, 00:18   #26
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Det her var et "brug for alle"(KVALME) møde med 8 folk. Det var Hende der stod for pensions nævnet der sagde det og de andre gav hende ret i det. DVS hende der står for at give pensioner konsekvent afviser dem ALLE og er HELT åben omkring det.

Hvad gør de hvis man har stået at mere afklaring er skadende for en. Husker ikke det tekniske ord(ord savnes meget kontra et eller andet). For alt min afklaring har gjort mig dårligere og dårligere og dårligere både fysisk og psykisk. Hvis man kan få det skrevet ned hvad gør de så

Hvor ser vi i den nye lov henne i fuld udgave?
Ordet er : KONTRAINDICERET.

Citat:
Oprindeligt indsendt af webmaster Se meddelelser

vi er simpelthen nødt til at få alt på skrift så man kan sende det videre til rette vedkommen....og hører om det var intentionen...

Det der i den grad mangler...det er nogle afgørelser på ting som er vedtaget på baggrund af de nye regler...

Dette får vi kun hvis folk klager over de afgørelser...

vi er nødt til at kunne "bevise" os ud af det...og reagere med dokumentation og love i hånden...


til det skal vi bruge nogle afgørelser fra ban og ankestyrelsen...som forhåbentlig er afgørelse lavet ud fra intentionen med lovene.....og vi skal bruge ting på skrift...fra kommunerne af så man tydeligt kan se hvordan de bestyre de love....så vi kan forsøge at gå videre med det...


Så lad os få noget dokumentation på de ting som sker...så vi kan se og finde ud af hvad vi kan gøre...

det værste vi kan gøre....det er at give op på forhånd...


:d
præ-cis!


Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Hvad `nu

Når den enkelte møder udsagn som beskrevet af Tzari SKAL der reageres korrekt.

Endnu engang.... det er let at sige men det eneste der er at gøre. Ellers fortsætter kommunernes ansatte med deres fremturen med personlige udsagn som Tzari har beskrevet, som er sandheden for mig grundet min erfaring som bisidder og 33 års erfaring.

Her skal vi hjælpe hinanden videre med råd, som er at kommunerne skal have modstand med loven i hånden.

Og ikke, som jeg i dette tilfælde, oplever (jeg kan jo bedømme forkert) at vi kun beklager os.

Vi skal reagerer når vi møder slige udsagn.
Kan vi ikke selv skal vi følge de råd der gives her på k10.

Ellers fortsætter det jo desværre.


Mange hilsner
Peter
HØRT!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
gråzonen hjælp petra1919 Alt det andet 4 12-03-2013 23:22
gråzonen ann Spørgsmål ang fleksjob 0 02-04-2006 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension