K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2010, 08:41   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Har du nu smerter :( (vurdering)

Så troede jeg lige min sag var færdig.

Jeg har fået konstateret HMS, Kronisk smerte syndrom og fibromyalgi. Sidste står ikke so diagnose men i min journal fra Gråsten gigthospital står der " de 18 fibro-smertepunkter angiver pt. ømhed over de 15." Det må vel betyde Fibromyalgi ikk?

Arbejds prøvning viste KLART jeg ingen arbejds evne har. Alt burde være ok MEN læge konsulenten mener der skal en udtalelse fra smerteklinikken til før han er tilfreds

Min veninde havde fået en udtalelse fra en smerte psykolog. Var hun "bare" heldig eller plejer de at godkende en sådan udtalelse. Jeg bor i odense hvilke smerte klinikker har kortest ventetid(for skal have en henvisning er medicin fri pt og det nedbryder min krop). Hvilken GOD smertepsykolog har en kort ventetid og tager mine diagnoser seriøse så jeg kan få en ordentlig vurdering der ikke er en "ondt i livet" agtig udtalelse For jo NU er jeg blevet sekudært deprimeret bliver man sjovt nok af kroniske smerter og evig modarbejdelse og skepsis fra kommunen.

Synes egentlig det er frækt jeg skal vente 1-3 år nu på en udtalelse fra smerteklinikken,diagnoserne er jo KENDETEGNET ved stærke smerter
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 10:21   #2
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Hvad forsørgelse har du nu?

Hvad med noget i stil med;

Citat:
Jf. retsikkerhedslovens §10 skal sagen oplyses tilstrækkeligt. Der ligger adskellige speciallægeerklæringer der understøtter mine diagnoser. Såfremt Odense Kommune mener der mangler yderligere oplysninger, skal jeg venligst anmode Odense Kommune henvise mig til yderligere speciallæger, således min sag kan blive færdigbehandlet.

Smerteklinikken på OUH har oplyst, at Odense Kommune har mulighed for at rekvirere en speciallægeundersøgelse, og at ventetiden i så fald er 1 måned.

Jeg skal venligst anmode Odense Kommune om at have for øje for retsikkerhedslovens §3, som siger;

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.
Og ja - jeg har lige forespurgt Smerteklinikken på OUH

Der er 1 års ventetid på et forløb på Smerteklinikken, men hvis kommunen rekvirere en speciallægeerklæring, er ventetiden under 1 måned. Der er dog forskel i hvilket forløb man så får, men til kommunens brug er erklæringen nok.

Jeg har selv været på Smerteklinikken på OUH (Ehlers Danlos, svært hypermobilitetssyndrom, kronisk smertepatient og Fibromyalgi). De er super søde
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 10:24   #3
AnnetteH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2007
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 220
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
AnnetteH er rigtig godt på vej
Hej.

Har også kun meget positive erfaring med smerteklinikken på OUH.

Annette
__________________
Smil til verden, trods alt
AnnetteH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2010, 12:46   #4
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Jeg har været på kontanthjælp sidste 1½ års tid snart.
Ringede til sags rådgiver og hun får snakket med læge konsulenten om en henvisning til vurdering hos Gitte Hanberg. Min læge har givet mig henvisning til behandling hos smerteklinikken og en henvisning til en neurolog. Hun var bekymret over min migræne agtige hovedpine flere gange om ugen Har fået recept på antidepri pillerne der skulle kunne snyde hjernen til at ignore smerterne. Spændende om jeg er en af dem det virker på. Kunne håbe selvom jeg IKKE er glad for den slags medicin. Men næste smerte stillende stop er morfin og det vil lægen IKKE udskrive det mener hun kun smerteklinikken kan så er medicin fri nu.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 09:41   #5
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Får man altid en udtagelse fra Smerteklinikken ? Jeg har da ikke modtaget nogen.
Jo, en lap, hvor der står at jeg er stoppet, men da ingen udtagelse..
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 10:33   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvad var begrundelsen for du stoppede?
det er klart hvis du selv har stoppet, får du ingen udtagelse
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 11:35   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Østjydsk smertecenter i Horsen.
Der er forstående synes jeg, og jeg ventede kun knap 14 dage fra jeg var henvist.
Lizzy.
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2010, 21:08   #8
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Jeg manglede kun 4 dage ud af et 6 ugers kursus. Var SÅ deprimerede og kunne slet ikke mere. Jeg var virkelig røget ned i et sort hul, men kunne ikke så nogen hjælp med det, når man ikke havde vuderet psykolog fra starten af.
Syntes heller ikke Jeg fik så meget ud af det. Det var det samme de sagde hele tiden, men kunne ikke få det til at virke i praksis.


Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvad var begrundelsen for du stoppede
det er klart hvis du selv har stoppet, får du ingen udtagelse
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vurdering Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 7 18-08-2012 13:30
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
vurdering hemala Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-09-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension