K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2016, 12:54   #1
Tyr2015
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2016
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tyr2015 er ny på vejen
Førtidspension og MS

Jeg er 40 år gamel, jeg har været ud af arbejdsmarkedet siden 2004. I 2004 var jeg nødt til at holde op med arbejde på grund træthed og smarte. Jeg har ikke fundet ingen forklaring på min smerte og træthed, men for et år siden har jeg fået at vede at jeg har MS sygdom, hvor jeg startet med behandling. Jeg har ingen indtagt, hvor min man forsøger mig. Han er blev tilkendt førtidspension siden 2009 på grund arbejdsskade, hvor han var ingeniør.
Jeg leder af mange symptomer, kronik smarte med meget dårligt ben, hukommelsesbesvær, føleforstyrrelsr, synforstyrrelse og meget mere.jeg kan ikke klar hjemme arbejder, min man klar næsten alt hjem og ud.
Jeg vil gerne høre om min mulighed til at få førtidspension.
Hilsen
Tyr2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-07-2016, 14:04   #2
Mig&charly
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2015
Indlæg: 35
Styrke: 9
Mig&charly er ny på vejen
Velkommen til.

Andre her vil sikkert rådgive dig om førtidspension m.m.

Hvis det er Multiple Skelrose du har (lyder det til med dine symptomer), vil jeg foreslå dig melde dig ind i Scleroseforeningen:

https://scleroseforeningen.dk/medlemskab.

De har bl.a. socialrådgivere ansat, som kan rådgive dig om førtidspension/ressourceforløb m.m.. Det koster 310 om året, men pengene er godt givet ud.

Scleroseforeningen vil sikkert rådgive dig til at henvende dig til kommunen for at starte en sag op vedr. førtidspension/ressourceforløb. At få førtidspension idag er en længere process, og du skal sikkert igennem et ressourceforløb først.

Om du har dokumentation til at søge førtidspension på det, som hedder på det foreliggende grundlag og/eller kommunen indstiller dig til førtidspension, vil socialrådgiveren i Scleroseforeningen kunne rådgive dig om. Generelt er det blevet sværre at få førtidspension idag.

Ellers er der mulighed for, at du kan få en indtægt (såfrem du ikke er berettiget til kontanthjælp, pga f.eks. formue), via et ressourceforløb.

Her får du hvad der svarer til kontanthjælpssats, men det er uafhængig af, om du har formue, hus eller lign. At få et ressourceforløb kan godt tage noget tid (i min mands tilfælde, der som dig har MS og ikke har kunnet arbejdet i mange år og blev forsøget af mig) tog det 7 måneder før, hans ressourceforløb var gået igennem. Men det kan variere meget fra kommune til kommune.

Hvis du er berettiget til kontanthjælp, skulle du tage og søge det også, så du i det mindste har en indtægt.

hilsen
Mig&Charly

Sidst redigeret af Mig&charly; 19-07-2016 kl. 14:11.
Mig&charly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension