K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2011, 15:01   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Angry afslag på hjælp til tandlæge regning..råd søges

hej

Min kæreste har en ftp efter nye regler. Han har så sygelig tandlæge skræk men fik ham endelig sendt til tandlæge. Det vil koste ca 18000 at få de tænder i orden. Da han er på ftp og jeg er på kontanthjælp på ubestemt tid(søger efter ftp selv) har jo ikke just røven fuld af penge. Alligevel vurdere de han da LET kan finde 2 måneders UDBETALING for selv at finansere det vi skal bare omlægge vores økonomi de vurdere jo KUN han har halvdelen af husleje og vand/varme/el. At jeg har et lån jeg afbetaler plus vi har dyr og han er ryger og vi har den frækhed at ville kunne overleve er tydeligvis ligegyldigt for dem. Foruden det fact at INGEN af os kan tage ekstra timer eller på anden måde supplere vores indkomst eller ændre den inden for nærmere fremtid er åbenbart heller ikke relevant

Deres tandlæge konsulent vurdere de(så vidt vi forstår) 12000 er relevante men SIDSTE 6000 er for mange bedøvelser og ikke hastende ting men noget han selv må finde penge til hvis han instistere på at få så mange bedøvelser.

Hvordan klager vi over dette. Kan skanne papirerne ind hvis nogle vil se dem. Kan da ikke passe vi selv skal finde 2 måneder af hans UDBETALING. man giver jo BØDER på x måneder udbetaling i grelle tilfælde netop fordi der er MANGE penge for folk.


Hvordan skriver vi en klage over dette

Sidst redigeret af Tzari; 31-08-2011 kl. 16:00.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 17:27   #2
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Hej

Hvordan med en afdrags ordning hos tandlægen ?

Jeg spørger fordi jeg selv var i nogenlunde samme situation sidste år, hvor mine tænder var så ødelagte af medicin, at de skulle laves for 15.000 kr . Penge som jeg overhovedet ikke havde.
Jeg havde spurgt kommunen, de sagde nej, du må finde en afdragsordning sagde kommunen og min tandlæge sagde ja til en afdragsordning... og det fungere fint.

Så prøv at spørge tandlægen af.
Håber på det bedste for jer ...
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 20:50   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg går ud fra, at i har søgt om "hjælp til enkeltydelse", og fået afslag på dette.

Kig jeres ansøgning igennem en gang til, og ligeså afslaget.
Prøv så om ikke der er noget i kan uddybe lidt mere, f.eks. at det er nødvendigt med de ekstra bedøvelser, og brug dette i en anke.

Men det er helt korrekt, at det ikke er alle udgifter der tages med i beregningen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2011, 22:00   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er på en laver ydelse end pension,og fik ca det ½ af regningen på knapt 9000kr,en månede efter var der regning på knapt 4000kr den fik jeg afslag på.

Der er mange der siger det hjælper at klage,så prøv der da vel ikke noget at tabe på det.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 08:31   #5
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Som du skriver har kommunen lavet en rådigheds beregning på din samlever der viser efter træk af godkendte udgifter har han en opsparingsmulighed og afdragsmulighed. Kæledyr og deres omkostninger samt rygning er ikke en udgift der henhører til godkendte - men tilhører området rådighedsbeløb således at det er op til den enkelte om dette beløb skal gå til kældedyr og røg eller tandlæge.

En mulighed er at tage på tandlægehøjskolen hvis ikke han vil lave en afdragsordning.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 11:27   #6
Spin
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2008
Indlæg: 69
Styrke: 16
Spin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
hej

Deres tandlæge konsulent vurdere de(så vidt vi forstår) 12000 er relevante men SIDSTE 6000 er for mange bedøvelser og ikke hastende ting men noget han selv må finde penge til hvis han instistere på at få så mange bedøvelser.

Hvordan skriver vi en klage over dette
Overskriften hedder "afslag på hjælp til tandlæge regning (...)". Og så skriver du samtidig at lægekonsulenten vurderer at 12000 af overslaget er relevant behandling. Derfor er jeg lidt i tvivl om hvad det egentlig er at der er givet afslag på. Er der givet afslag på hele ansøgningen, eller har kommunen kun givet delvist afslag, altså vi de betale de 12000 kr.?

Mht. hvilken behandling der er relevant og hvilken der ikke er, kunne I vise afslaget samt argumenterne til tandlægen, måske er der særlige forhold der gør sig gældende i forhold til at bedøvelserne og behandlingen er nødvendig og måske har han i sit overslag ikke uddybet dette tilstrækkeligt. Det kan jo være at han ville formulere en lille skrivelse hvor han begrunder hvorfor alt det nævnte er nødvendig behandling.

Alternativt kunne man måske gå til en anden tandlæge og modt en mindre betaling få dennes mening på skrift, så havde en "second opinion" og det burde da stå ret godt i forhold til en anke.
Spin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 16:02   #7
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg ville finde en anden og høre hvad det ville koste. SÅ ville jeg få set om der er noget galt med bid og kæberne. Hvis det er kæberne den er gal med så er der andre der kommer til at betale så hører det under sygehuset
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2011, 16:14   #8
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kærre Tzari
Du er jo ikke alene
jeg er ved at midste hele min overmund
men har ikke råd til at gå til tandlæge pga jeg er på sygedagpenge
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp tandlæge Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 44 03-02-2013 05:46
Her er de 39 sjælne sygdomme som giver loft over tandlæge regning. Indiansummer Alt det andet 52 30-12-2012 17:38
betaling af tandlæge regning Marolle Alt det andet 29 28-11-2009 21:07
Afslag på hjælpemidler, hjælp søges til skrivelse af klage. Azfalt Alt det andet 4 02-07-2009 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension