K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2010, 16:20   #1
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Spioner?

Hej igen
Det er lang tid siden at jeg har været herinde, men nu er jeg altså tilbage igen :-) For at gøre en meget lang historie kort, så kan jeg fortælle at jeg blev kørt ned af en bil for 10 år siden og blev invalid. Kæmpede med kommunen i 6 år og fik tilsidst tilkendt førtidspension. Så det er nu 4 år siden og så skulle man jo tro at man fik en smule fred for kommunen, men nej, jeg bliver stadig tjekket i hoved og røv.
For et år siden blev jeg tilbudt et rigtigt job (altså uden tilskud og andet bøvl), hvor dem på stedet kendte min historie og mig, så som I kan forestille jer, var jeg ovenud lykkelig, da den slags ikke hænger på træerne. Det var kun hver tredje weekend, så selvom det har været ufatteligt hårdt for mig, kæmpede jeg igennem og det gør jeg stadig, fordi jeg virkelig gerne vil være på dette sted. Jeg var da også oppe hos kommunen, for at få tilladelse til overhovedet at måtte tage jobbet og jeg tjener heller ikke mere, end hvad jeg må og bliver ikke trukket i førtidspensionen. Derimod bliver jeg trukket i min bolig sikring/ydelse, (hvad de nu kalder det), så jeg får meget lidt ud af det rent økonomisk (faktisk er det til grin og i visse måneder har jeg faktisk underskud).
Men her den anden dag, blev jeg ringet op at vores kontordame, som står for lønnen. Hun ville bare lige fortælle mig, at flere forskellige vist nok fra kommunen, havde ringet og udspurgt hende om diverse oplysninger om mig, både privat og løn mæssigt og time antal osv. Tilsidst havde kontordamen fået nok og havde informeret dem om, at hun ikke ville udleverer flere oplysninger om mig (hun kender også min historie).
Jeg blev helt paf og små paranoid, tænk at de mistænker mig for at snyde!! Fik det helt dårligt og havde mest lyst til at bare sige jobbet op. Kunne plageånderne fra kommunen mon finde på, at dukke anonymt op ude på arbejdspladsen? Ligger de mon på lur i busken og tjekker hvor langt jeg kan gå, når jeg omsider har en god dag?
Tankerne kørte bare rundt, og jeg som lige havde købt et par løbe sko på tilbud, til at gå i (jeg kan ikke løbe!), tænkt nu hvis kommunen så at jeg fik rundt med dem og derefter troede at jeg var igang med at løbe maraton?? Og på det latterlige grundlag, fik taget min pension fra mig?

Åh, er der andre som har prøvet noget af det samme? Og er det hovedet lovligt, at kommunen udspionere borgere dag og nat?
Jeg har ikke opgivet nogle forkerte oplysninger og har også flere lægers udtalelser for at jeg ikke er rask, men alligevel er jeg bange...
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 16:42   #2
Lost10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2010
Indlæg: 71
Styrke: 15
Lost10 er ny på vejen
Hej Antoniette , jeg tror ikke at kommunen kan Spioner dig i din privat live .. det lyder lidt mystisk faktisk ..
__________________
Førtidspensionist per d. 1/7 2010.
Lost10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:14   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg tror komunerne er meget trængte,og er begynt at tjække flere ting.

Jeg har gemmen 8-9 år fået fodindlæg,en gang om året ,hvor jeg bare har udfylt et skem,men i år er jeg blevet ringet op,om hvor jeg er blevet undersøgt og hvornår. så er spændt på om der kommer til at gå flere månder med det nu.

Jeg kan ikke forstille mig andet end det er et komune tjæk på timer og løn.Så tro ikke de spionere dig-men jeg ville nok bede den kontor dame om ikke at udlever oplysninger,over tlf.det syntes jeg slet ikke er iorden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:32   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Antoniette

Citat:
Men her den anden dag, blev jeg ringet op at vores kontordame, som står for lønnen. Hun ville bare lige fortælle mig, at flere forskellige vist nok fra kommunen, havde ringet og udspurgt hende om diverse oplysninger om mig, både privat og løn mæssigt og time antal osv.
Jeg ville ikke blive bange, men RASENDE !

Og så ville jeg aldeles omgående (skriftligt, med dato, og stemplet som modtaget i kopi)

rette henvendelse til kommunen, og bede dem redegøre for, med hjemmel i hvilken lov,

de foretager sig den slags udspørgen.

I Retsikkerhedslovens § 11 a+b+c er reglerne om myndighedernes ret til at indhente oplysninger.

Og så ville jeg bede dem om at holde sig til disse !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:38   #5
Hjerneskaden
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 35
Styrke: 15
Hjerneskaden er ny på vejen
Jeg bliver efterhånden mere og mere bekymret for min og andre svages fremtid.
Hjerneskaden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:41   #6
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Ja, men det handlede ikke kun om timer og løn, men om private sager, hvilket jeg synes var meget upassende. Nu kendte den rare kontordame heldigvis min situation, men det kunne kommunen da ikke vide noget om. Hvad nu hvis jeg ikke havde lyst til at hele arbejdspladsen skulle have kendskab til alle mine personlige kvaler og sygdomshistorie? Og så kommunen ringer og stiller spørgsmål og dit og dat? Selv vores kontordame synes at det var da lige groft nok (hendes ord), hvorpå hun nægtede at svare på mere. Og det var ikke bare en person, men 2 forskellige, som ikke vidste at den anden havde ringet. Kontordamen blev så paf over det, at hun bagefter ringede hjem til mig, for at fortælle mig hvad der var sket, for hun synes at jeg havde ret til at vide det. (Kommunen ved ikke at jeg har snakket med hende og jeg har ikke fået nogen besked fra kommunen).

Synd med dit fodindlæg Cleo, håber at det går i orden tilsidst. Jeg fik faktisk bevilligt et par fodindlæg, takket være en ny læge :-) Jeg burde godt nok have haft sådan nogle indlæg for 9 år siden, men bedre sent end aldrig.. En af mine naboer søgte også, men fik afslag og hun går meget dårligt, så jeg ved ikke hvad de tager efter?!
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:45   #7
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Antoniette

Det er bare ikke i orden, det de har gang i.

Og det synes jeg at du skal gøre dem opmærksom på, på en eller anden måde.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 17:56   #8
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Florken:
Ja du har ret, faktisk havde jeg mest lyst til at melde dem til politiet for chikane, haha.. Men selv kontordamen blev lidt bange for dem, så hun vil ikke have at jeg fortæller kommunen, at hun har ringet og sladderet til mig. Så den er lidt svær at kringle...
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 18:02   #9
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Nåeee....

Ok.

Men så skal kontordamen en anden gang bede dem om at rette deres forespørgsler "til rette vedkommende",

eller spørge dem, hvad formålet er.

De har i øvrigt pligt til at gøre hende opmærksom på,

at hun har ret til IKKE at udtale sig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2010, 18:14   #10
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
JA.. jeg syntes også det er spionage så det grænser sig til at gå i retten med..

jeg ville selv gå helt ned på det hvis det skulle ske for mig. da jeg mener man kommer længst med ærlighed.

men inden du tager fat i at klage. må du da lige få en samtal med din socialrådgiver.

****
men... en anden ting jeg så heller ikke forstår. er at så mange giver kommunen lov til at ringe til en. for det første bliver samtalerne optaget, og man får sagt så meget i en anspændt samtale. og husker ikke halvdelen af samtalen når den er slut.

for det første er det ikke et krav at man skal have tlf. og i en sener situation er man da langt bedre stillet. når tingene bliver holdt på skrift..

ja skulle lige af med det. for jeg syntes godt nok at mange her der har tlf samtaler med det offentlige om deres sager.

og til indlæget: de svar/breve kommer altid på en lørdag. når det er fra kommunen. jeg har aldrig oplevet andet.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pas på hjemmeplejen/SPIONER Bananen Det er da strengt ! 17 21-08-2012 23:23
Invitation til de kommunale "spioner" Razmo Det er da strengt ! 23 11-02-2009 00:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension