K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 10:34   #1
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Sprøgsmål til revalidering?

Hej alle

Jeg har lige et spørgsmål ang revalidering.

Jeg har efterhånden en lang sag kørende, men jeg vil gøre det kort.

Jeg har mange problemer med Sorø Jobcenter/Kommune, de sidste 2 år har vi anket 4 sager og vundet dem alle i Nævnet.

Jobcenteret siger at jeg er for syg til fleksjob, men vil ikke indstille mig til ftp.
Min erhversevne er 8-9 timer, lægerne siger at min erhversevne er under 1/3 af det normale.

Beskæftigelsenævnet har vurderet at min skade er varig, stationær og behandlingsmulighederne er udtømte.

Jobcenteret smed lige en bombe her forleden dag, og sagde at jeg skulle på ny revalidering, trods de i 6 nu har sagt at de ikke så det sandsynligt at jeg skulle i reva.

Jeg har snakket med nævnet om det, de siger at når det er lægeligt dokumenteret at jeg aldrig vil komme på det odinært arbejdsmarkedet på fuld tid igen, kan de ikke sende mig i reva.

Vi anker selvfølgelig sagen igen og vinder den sandsynligt også.

Men mit spørgsmål er så, hvor kan jeg finde oplysninger/§ om at hvis man har en betydelig nedsættelse af erhversevne, kan man ikke blive sat i forbindelse med reva?

Jeg skal bruge oplysninger fordi jeg sideløbende skal svare på brev fra Borgmester/centerchef osv. hvorfor jeg ikke skal i reva.

Min advokat klare resten ;-)

MVH
Hopper
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 10:52   #2
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Hopper!

...dog utroligt med Sorø Kommune, at de ikke lærer af dine medhold i BAN!

Kan desværre ikke svare dig umiddelbart mht. til revalidering, men vil foreslå dig at google CABI (søg på revalidering), fordi de er gode til at underbygge med lovstof.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 10:58   #3
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
mener du en almindelig revalidering?

Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Hej alle

Jeg har lige et spørgsmål ang revalidering.

Jeg har efterhånden en lang sag kørende, men jeg vil gøre det kort.

Jeg har mange problemer med Sorø Jobcenter/Kommune, de sidste 2 år har vi anket 4 sager og vundet dem alle i Nævnet.

Jobcenteret siger at jeg er for syg til fleksjob, men vil ikke indstille mig til ftp.
Min erhversevne er 8-9 timer, lægerne siger at min erhversevne er under 1/3 af det normale.

Beskæftigelsenævnet har vurderet at min skade er varig, stationær og behandlingsmulighederne er udtømte.

Jobcenteret smed lige en bombe her forleden dag, og sagde at jeg skulle på ny revalidering, trods de i 6 nu har sagt at de ikke så det sandsynligt at jeg skulle i reva.

Jeg har snakket med nævnet om det, de siger at når det er lægeligt dokumenteret at jeg aldrig vil komme på det odinært arbejdsmarkedet på fuld tid igen, kan de ikke sende mig i reva.

Vi anker selvfølgelig sagen igen og vinder den sandsynligt også.

Men mit spørgsmål er så, hvor kan jeg finde oplysninger/§ om at hvis man har en betydelig nedsættelse af erhversevne, kan man ikke blive sat i forbindelse med reva?

Jeg skal bruge oplysninger fordi jeg sideløbende skal svare på brev fra Borgmester/centerchef osv. hvorfor jeg ikke skal i reva.

Min advokat klare resten ;-)

MVH
Hopper
du forvirre mig lidt med reva og revalidering

reva kan være afklaring på reva center hvor de vil se om der findes bare 1 arbejdsfunktion du kan klare-

1)almindelig revalidering kan være en virksomhedspraktik/-optræning til almindeligt arbejde på 37 t pr uge.

2)almindelig revalidering kan være en uddannelse så du kan arbejde på almindelige vilkår bagefter

når jobcenter nu har erkendt at du er for syg til at blive selvforsørget ved almindeligt arbejde, er det formålsløst at benytte en revalidering.
hvilket du henviser til ved de forrige 6 forsøg som har vist din arbejdsevne samt læge udtalelserne.

kan du ikke klare en i princippet 37 t almindeligt arbejdsuge (1+2 som begge er på revalideringsydelse, en anden kommunekasse) kommer du på kontanthjælp(igen en anden kommunekasse)- så sig nej tak til tilbuddet for det er afprøvet med ringe udbytte.

hvis de "bare" vil ha dig på et reva center kan du nok ikke protesterer med mindre det er forværre dit helbred.

§§ kommer nok senere, læs link på forsiden http://www.k10.dk/showthread.php?t=3684

Sidst redigeret af østerbro; 17-05-2012 kl. 11:01. Årsag: link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 10:59   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Smile

hej hopper...........øv dume
me kommune..lad miig starte med at sige jeg ikke kan paragrafer, men er hel sikker på du får en massesvar om det..mange syntes reva er et kanon sted og kæmper for at komme derhen...tror du skal være lidt positiv omkring reva..kan de se du slet ingenting kan fortæller de kommunen det .jeg har selv gået der for en del år siden og jeg undrede mig over hvad nogen lavede der..ddet er jo for at se hvad du ka og ikke ka,,,ka du ingenting sender de dig jo hjem --ekstrem tilfælde..man blir pogså visiteret og aftaler timeantal..måske ska du kun være der 5 el..1o timer..'
jeg har indtryk af det er nemmere at komme igennem noget hvis man har været på reva..jeg fik mit fleksjob..
så op med humøret det skal nok gå.
hilsen en ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:03   #5
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
undskyld hvis jeg har misforstået det med reva,,,jeg læste det som kommunen ville, men ikke hopper.......

jeg tror ikke mange har dårlig at sige om reva,


hilsen stribe ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:11   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
1
Jobcenteret siger at jeg er for syg til fleksjob og så revalidering
det hænger overhovedet ikke sammen

hvis du ikke kan klare et fleksjob, hvordan skulle du så klare en revalidering?
samt en revalidering er møntet på man skal i odinært arbejde på sigt

2
Jeg har snakket med nævnet om det, de siger at når det er lægeligt dokumenteret at jeg aldrig vil komme på det odinært arbejdsmarkedet på fuld tid igen, kan de ikke sende mig i reva.

man bliver netop sendt til reva, når det er lægeligt dokumenteret at du aldrig vil komme på det odinært arbejdsmarkedet på fuld tid igen.

så bliver din sag da først kompliceret, for man kan ikke vurdere din arbejdsevne før alle behandlingsmuligheder er udtømte. herefter skal man i arbejdsprøvning og der er reva et godt sted, da de er gode til håndtere at lave en god beskrivelse af din arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:12   #7
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Hej og tak for svarene.

I må undskylde hvis jeg ikke har forklaret mig ordentligt.
Men når jeg skriver reva er det en forkortelse på revalidering ;-)

Jeg har faktisk også været igennem reva center i slagelse, hvor jeg blev sendt i arbejdsprøvning på Ruds Vedby skole i samarbejde med Quike Care.

Quike Care vurderede alle skånehensyn til at være opfyldt, og kunne ikke pege på andre steder hvor skånehensyn kunne være bedre opfyldt.
Her var konklusione fra reva centeret at min effektive erhversevne var 8-9 timer.

Men jeg søger nogle § ang det, da jeg er igang med at skrive til Borgmester/centerchef, for at modargumentere deres brev.

Jeg kunne selvfølgelig vente til imorgen, så jeg kan ringe til nævnet og få mere af vide om det, men det fylder meget i hovedet lige nu, og har det bedst med mig selv hvis jeg får sendt mailen afsted med det samme...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:16   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvorfor vil du ikke i reva?
det kan vi jo ikke svare på

men havde da helt sikkert taget i mod det, så din arbejdsevne kan blive beskrevet

det er jo din arbejdsevne du får fleks eller pension på
ikke din skade eller sygdom

glem det du har været i arbejdsprøvning
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:17   #9
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
Jeg har snakket med nævnet om det, de siger at når det er lægeligt dokumenteret at jeg aldrig vil komme på det odinært arbejdsmarkedet på fuld tid igen, kan de ikke sende mig i reva.

man bliver netop sendt til reva, når det er lægeligt dokumenteret at du aldrig vil komme på det odinært arbejdsmarkedet på fuld tid igen.

så bliver din sag da først kompliceret, for man kan ikke vurdere din arbejdsevne før alle behandlingsmuligheder er udtømte. herefter skal man i arbejdsprøvning og der er reva
et godt sted, da de er gode til håndtere at lave en god beskrivelse af din arbejdsevne
Det nævnet skrev var at min skade var varig, stationær og behandlingsmulighederne var udtømte, og jeg derfor skulle arbejdsprøves for at finde ud af hvor meget min erhversevne var nedsat.
Der har jeg jo så været i reva center.

Men undskyld igen, "Reva" er vist blevet misforstået vel rigeligt ;-)

Ja Revalidering er møntet på at komme tilbage på fuld tid, man kan ikke Revalider sig til fleks...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:18   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
du forvirre mig lidt med reva og revalidering
Ja, Hopper, den bør uddybes, så folk ikke svarer i blinde :-)

Er det en arbejdsprøvning på et revalideringscenter eller revalidering i al almindelighed, du taler om?

Og, taler du om 6 år eller 6 arbejdsprøvninger? Lige noget, der er smuttet med tasterne der...


Tilføjelse:
Ups, dér kom du før mig, Hopper :-)

Sidst redigeret af Carmen; 17-05-2012 kl. 11:24.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension