K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-07-2012, 18:48   #11
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Jeg går også og venter på svar. Jeg synes jeg har ventet længe. Og ringe til dem er omstilling og atter omstilling. Og vær venlig at indtaste dit postnummer og afslut med firkant. Og for at lette betjeningen beder vi dig indtaste dit personnummer afslut med firkant.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 18:57   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSwitchie Se meddelelser
Det er lidt sjovt det her. Her idag kunne jeg bare ikke rigtig tage mig sammen til at få ringet til SKAT, var simpelthen så bange for afgørelsen. Da jeg så senere tjekkede min postkasse lå BREVET FRA SKAT.

Jeg var virkelig så nervøs da jeg åbnede det, og med store bogstaver stod der - DU SKAL IKKE BETALE DIN GÆLD. Jeg har fået FULD eftergivelse.

HOLD OP hvor er jeg glad, ord kan næsten ikke beskrive det Hvis ikke det var fordi jeg lider af sindssyge gigtsmerter, så havde jeg danset rundt
Weeeeeeeeeeee, hvor godt for dig!! Så kan man da sige at sommeren er reddet

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 20:11   #13
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Tak tak skal i have :-)

Ja jeg er bare SUPER glad, det letter godt nok det hele lidt. Der går nok lige et par dage før jeg sådan rigtig har forstået det
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2012, 21:30   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det er en af de slags breve man kan læse om og om igen, til det nærmest er tyndslidt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2012, 23:35   #15
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Det kan godt glippe for SKAT, at give besked til Debitorregistret og Experian (RKI) om at de hr eftergivet din gæld.

så kontakt selv kreditregistreringerne, og fremsend på anmodning kopi af dit brev om eftergivelse, og bed dem fremsende til dig, et bevis på at du nu ikke længere figurerer hos dem - bare sådan for en ordens skyld!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2012, 19:17   #16
smækkerlækker
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 01-06 2012
Indlæg: 165
Styrke: 12
smækkerlækker er ny på vejen
Dec. sidste år fik jeg afslag på eftergivelse af offentlig gæld. Med den begrundelse, at jeg havde betydelig privat gæld. Jeg sendte en klage i januar i år. Tre måneder efter ringede jeg, de havde ikke modtaget den. Jeg kunne dokumenterer den var sendt. Sendte den igen. Og i svaret i dag refererer de til den først fremsendte, den er åbenbart dukket op.

Jeg ringede og snakkede med dem og bad dem uddybe afslaget. Og fik samtidig at vide, at det ikke måtte være den samme, der behandlede klagen. I dag fik jeg igen afslag behandlet af den samme person Helle Frejlev.

Den er så sendt videre til Landsskatteretten. Her skriver hun at den grund, de først gav med privat gæld holder ikke, men nu har de en ny grund.
Der er fejl i og jeg kan se hun ikke har læst klagen. Det er utrykt med sådan noget sjusk.

Hun skriver jeg vil blive lønindeholdt til september. Jeg har været lønindeholdt i årevis max - pluds den ekstra, der lige er vedtaget.

Jeg var på nettet og kigge statistik på kendelser fra Landsskatteretten. Védr. inddrivelse får 55% af klagerne medhold.
Jeg tror chancerne er støre der end hos en, der behandler sit eget afslag. Det er Surt.
smækkerlækker er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 21:38   #17
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSwitchie Se meddelelser
Det er lidt sjovt det her. Her idag kunne jeg bare ikke rigtig tage mig sammen til at få ringet til SKAT, var simpelthen så bange for afgørelsen. Da jeg så senere tjekkede min postkasse lå BREVET FRA SKAT.

Jeg var virkelig så nervøs da jeg åbnede det, og med store bogstaver stod der - DU SKAL IKKE BETALE DIN GÆLD. Jeg har fået FULD eftergivelse.

HOLD OP hvor er jeg glad, ord kan næsten ikke beskrive det Hvis ikke det var fordi jeg lider af sindssyge gigtsmerter, så havde jeg danset rundt
Jeg vil også sige tillykke. Dejligt at din sag er afsluttet som ønsket.

Kan du fortælle lidt mere omkring din baggrund til eftergivelsen .

F.eks hvor stor gæld og om du er på førtidspension m.v.


Har en veninde der har fået førtidspension fra 1. marts i år.
Hun har en su-gæld på 100.000 der er overgået til skat.

Hvad er jeres hendes chancer?

Bor med kæreste, men har lige godt 9000 kr om måneden.
Så det er jo ikke alverden...

Sidst redigeret af jenspinddk; 14-07-2012 kl. 21:41.
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 23:17   #18
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Tak for jeres besvarelser :-)

Øhh hvad er debitor registret ? Kan godt være jeg spørger dumt hihi. Det eneste man er registreret ved når man har SU gæld igennem SKAT er vel fordringscentret eller sådan noget. Jeg har aldrig været registeret i RKI - fordringscentret er vel kun et det offentlige kan se i og private ikke kan se i som fx banker osv.

Jeg tror de behandler en sag individuelt ( så er så svært sige om man får eller ej ). Jeg havde heldigvis ingen stor gæld i hverken bank, eller betalt på kontoer osv. Der står også i mit brev fra SKAT, at de havde lagt vægt på, at jeg i 12 år på kontanthjælp IKKE har optaget andre lån, det har kun været mit studielån der var blevet dyrere og dyrere i renter. ( det lå på 34000 kr, og da jeg stoppede med at studere i tidernes morgen hed det 17000 kr)

Altså jeg har da en lille bette gæld til min bank - men det var FØR jeg kom på kontanthjælp, altså gælden er over 12 år gammel. Jeg har også fx en brillekonto jeg afbetaler penge til hver måned.

De lå stor vægt på mine medicinudgifter - de er høje, og de napper ihvertfald en stor del af mine penge hver måned. ( jeg havde sendt ALLE kvitteringer med fra apoteket for en 3 måneder eller sådan noget, så der var en god bunke) Samt dokumentation for at jeg selvfølgelig virkelig tager den medicin.

Jeg er på førtidspension, og havde ligeledes sendt afgørelsen med fra kommunen, samt det min egen læge havde skrevet om mig, og distriktpsykiatriens udtalelser om mig ( sådan lige for at bekræfte den altså er oprigtig, og de jo bare kunne opsøge de der navne der stod på papirerne)

Det tog mig over en måned udfylde det til SKAT, var virkelig omhyggelig. Skrev godt 2 a4 sider til SKAT, hvorfor jeg søgte om eftergivelse ( satte også kryds i delvis eftergivelse ). Jeg var virkelig bare så optaget af, at gøre det rigtig første gang - så det ikke blev trukket i langdrag. Kiggede det igennem næsten i en uge inden jeg sendte det afsted. Jeg tror jeg havde vedlagt 40 papirer ( de skal jo se ALT, og de vil KUNNE kigge i alt ) Regnede og regnede på om tallene nu passede osv, ville være så surt med en regnefejl i tallene.

Jeg har virkelig ikke ret meget overskud, og kan huske den dag hvor jeg endelig fik sendt den store kuvert til SKAT ( som måtte tapes i alle ender, for at kunne holde til det læs papirer), at jeg gik direkte hjem i seng og bare SOV. Var simpelthen bare så smadret i hovedet af at tænke på den dumme gæld.

Skal måske lige nævnes at afgørelsen fra SKAT også er et personligt brev, det er ikke bare sådan et standard et de sender ud :-) Der er en masse referat af det jeg havde skrevet med i min ansøgning.

Mit gik helt unden problemer, ikke engang tidsfristen skred. Man får faktisk noget af de samme breve som når man søger førtidspension - 1 brev på at de har modtaget dine papirer og ALT er scannet ind, og derefter får man sine papirer retur. Så modtager man et brev om sagen er overgået til behandling og hvornår man vil forvente et svar. Og dernæst kommer afgørelsen.

jenspinddk - glemte helt sige, at jeg har langt under de 9000 kr om måneden når alt er betalt af de udgifter de regner med. Jeg har også et barn på snart 5 år, så vi er BESTEMT overhovedet ikke rige. Og som enlig forsøger synes jeg faktisk også børnepengene er svære få til at slå til ( og her tror jeg faktisk ikke de regnede mine med i budgettet, fordi jeg er enlig forsøger)

Men inde på SKAT er der nogle rådighedsbeløb pr voksen, og hvor meget man må have som samboende, og hvor meget man skal have ekstra til børn ( der er beløbene delt op i aldersgrupper ) Så har du måske lidt at gå ud fra ? Men stadigvæk synes jeg man skal søge, man har jo INTET at miste ved det.

Held & lykke med det
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 00:50   #19
jenspinddk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
jenspinddk er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MissSwitchie Se meddelelser
jenspinddk - glemte helt sige, at jeg har langt under de 9000 kr om måneden når alt er betalt af de udgifter de regner med. Jeg har også et barn på snart 5 år, så vi er BESTEMT overhovedet ikke rige. Og som enlig forsøger synes jeg faktisk også børnepengene er svære få til at slå til ( og her tror jeg faktisk ikke de regnede mine med i budgettet, fordi jeg er enlig forsøger)

Men inde på SKAT er der nogle rådighedsbeløb pr voksen, og hvor meget man må have som samboende, og hvor meget man skal have ekstra til børn ( der er beløbene delt op i aldersgrupper ) Så har du måske lidt at gå ud fra ? Men stadigvæk synes jeg man skal søge, man har jo INTET at miste ved det.

Held & lykke med det
Skal siges at de kr. 9.000 er hvad hun får udbetalt pr mdr. Derefter kommer alle udgifterne...
jenspinddk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 01:09   #20
MissSwitchie
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2010
Indlæg: 43
Styrke: 15
MissSwitchie er ny på vejen
Men prøv finde det med rådighedsbeløbet. Jeg kommer nemlig langt under det beløb når alt er betalt. Der er som regler på kommunen nogle udgifter man selv skal betale. Ellers prøv tale med inddrivelses centret. Mener rådighedsbeløbet for en voksen er 5600, måske lidt mindre. Det kom jeg så en del under når alle udgifter og medicin var betalt.
MissSwitchie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eftergivelse af SU-Lån Tsobo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 24-01-2013 20:20
Eftergivelse af SU-lån MissSwitchie Dit og Dat 25 08-02-2012 02:33
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
Eftergivelse... mimse Dit og Dat 11 11-05-2008 16:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension