K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 15:19   #41
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Sådan tror jeg ikke, det virker desværre.

Da jeg kom på kontanthjælp, skyldte jeg også banken penge. Min Nem-konto kører på et lån ala en kassekredit, der bliver nedskrevet med 500 kr. pr. måned. Det vil sige, at hver måned, når min kontanthjælp går ind, så er min konto stadig i minus, så reelt set ejer jeg jo ikke nogen penge hver måned, jeg har bare et rådighedsbeløb, som banken ejer.

Jeg har godt nok en opsparingskonto, men jeg får ikke så mange penge hver måned, at jeg kan sætte noget ind på den.

Reelt set er dette vel også ok, for hvis man kan spare op af kontanthjælpen, så er den vel for stor!! (Hvad den IKKE er).

Jeg mindes godt den unge mand, der levede næsten udelukkende af det spiselige, han kunne finde i naturen, fordi han - på kontanthjælp - ville spare op til en rejse. Den gik ikke, da kommunen opdagede det. Han skulle bruge opsparingen, inden han fik kontanthjælp igen.

Og hvad nytter en opsparing anyway - kommer den over 10.000 kr., skal du alligevel bruge den, så er det formue.
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 15:51   #42
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja søde Anni, det er jo langt ude......

De siger alle vi skal selv spare op, til vi bliver gamle.......og bliver man syg før tid...så skal man jo lige bruge den pension man har sparet op først osv.

Det vil faktisk sige regeringen beder alle sunde arbejere, spar til du bliver ramt eller syg.

Jeg fatter bare ikke helt logikken, fordi man staffes uanset, er selv på SDP indtil den 30/9 så falder jeg for varighed og KH kan jeg ikke modtage.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 16:03   #43
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Ja, der er ingen mening i det. Jeg er glad for, at min kapitalpension i banken er under 50.000 kr., så kan de ikke tvinge mig til at hæve den.
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 16:12   #44
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Anni jeg ringede lige til min bank, vedr. en kreditor beskyttet konto, den er kun beregnet til erhvervsevnetab, sådan jeg forstod det.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 16:17   #45
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Ok, tak. Så ser jeg lige, hvad forsikringen siger.
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 20:06   #46
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Når din "formue" er brugt/væk er du jo på lige fod berretiget igen til kontanthjælp.

Jeg er dog ikke helt inde i de regler ang. KH, men er de brugt inden kommunen finder ud af det, så er de jo gået godt til nedbringelse af gæld, og det må vel anses som positiv velvijle fra et rent menneskesyn.

Mener bare hvis du kan dokumentere du ingen formue har, så er man vel KH berettiget.
Uha uha, nej, nej, nej, det må du ENDELIG ikke sige!!!

Så kan kommunen gå ind og vurderer, at man har "misbrugt" sin formue - og det vil i realiteten sadig betyde, at du ikke får kontanthjælp i de måneder, som kommunen havde beregnet at du kunne leve for din formue - og så vil det bare være ærgeligt for dig, hvis du har brugt pengene på noget andet...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 20:12   #47
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Uha uha, nej, nej, nej, det må du ENDELIG ikke sige!!!

Så kan kommunen gå ind og vurderer, at man har "misbrugt" sin formue - og det vil i realiteten sadig betyde, at du ikke får kontanthjælp i de måneder, som kommunen havde beregnet at du kunne leve for din formue - og så vil det bare være ærgeligt for dig, hvis du har brugt pengene på noget andet...
er helt enig

så kunne jeg jo bare flytte min formue over til mine forældre
ergo kunne jeg få kontanthjælp

NEJ den holder bare ikke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 21:18   #48
Anni_D
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-11 2008
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 53
Styrke: 16
Anni_D er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anni_D Se meddelelser
Som jeg har læst på Social Jura, så sætter kommunen beløbet til det, det ville være, som da jeg havde arbejde, og så skal man leve af dem i x antal måneder.

Godt nok orienterer jeg først kommunen i næste uge, men jeg ved ikke, om forsikringen allerede har orienteret dem, og jeg ville føle det som bedrageri, hvis jeg brugte dem inden da. Derfor gør jeg det ikke.

Hilsen
Anni
Hej Andersine85 og MTVRV1, det var et forslag fra jasch. Jeg har svaret, at det gør jeg ikke.

Hilsen
Anni
Anni_D er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 00:07   #49
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det er nok forsent at ændre din udbetaling til en kreditorbeskyttet konto, idet pengene skal gå direkte fra udbetaler til en kreditorbeskyttet konto. pengene må ikke på noget tidspunkt gå sammen med din normale privatøkonomi.

Jeg ved ikke hvordan det er med erhvervsevnetabet du har fået udbetalt som et beløb på engang.. der må du rådføre dig med eksperter.. evt søge på google men jeg ved at jeg selv er på kontanthjælp og jeg får en midlertidig månedlig udbetaling for erhvervsevnetab som de ikke må modregne i min kontanthjælp.

Der har her på k10 været skrevet en del om det også..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ventetid rose Alt det andet 7 28-10-2011 01:27
Ventetid Fp Kålpølser Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 22-06-2011 15:42
Ventetid og atter ventetid Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 16-04-2010 12:13
ventetid pruttenQ34 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 03-09-2009 10:49
Ventetid Mai-Britt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 28-10-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension