K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2012, 11:24   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg prøvede at google på "revalidering+nedsat evne".

Umiddelbart fandt jeg ikke noget, som understøtter nævnets udtalelse.

Til gengæld fandt jeg noget andet interessant her:
http://patienthaandbogen.dk/sociale-...ing-31626.html

Især den nederste af disse 2 fandt jeg interessant:

"Kan du få revalidering, hvis du er godkendt til fleksjob?

Hvis du er ansat i et fleksjob, eller får ledighedsydelse og skal ud i et bestemt fleksjob, kan du søge om revalideringsstøtte. Det kan for eksempel være til opkvalificering, så du bliver i stand til at løse opgaverne i fleksjobbet.
Kan du få revalidering, hvis du får førtidspension?

Hvis du får førtidspension og gerne vil have et skånejob (job med løntilskud for førtidspensionister), kan du søge om revalideringsstøtte. Det kan for eksempel være til opkvalificering, så du bliver i stand til at løse opgaverne i skånejobbet
."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:24   #12
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Prøver lige igen ;-)

I 6 år har Jobcenteret sagt at de ikke så det sandsynligt at jeg ville kunne gennemføre en Revalidering.

Men pludselig efter at Jobcenter har sagt at jeg er for syg til fleksjob, og jeg har en betydelig nedsættelse af erhversevnen, finder de ud af at jeg skal i Revalidering.

Jeg HAR været i Arbejdsprøvning hos Reva Center Slagelse.

Men det korte af det lange er bare.

Må Jobcenter sende mig i Revalidering når min Erhversevne er betydeligt nedsat ?
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:26   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hopper.............forstår ikke lige tingene...jeg ved mange ville misunde dig reva og der ka man godt komme mere en engang...det er tit nemmere at få noget gennemført hvis man har været der

men ska det forståes sådan at du er visiteret til fleks under 1o timer om ugen og det vil du så ud afd og på revaldering.
det forstår jeg ikke

hilsen stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:28   #14
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
du skal i høj grad bruge §§ som modbevis, det er ikke dig der skal komme med lovstoffet- det er nok at du med egne ord fortæller at du ikke kan, og at det er afprøvet

Quike Care vurderede alle skånehensyn til at være opfyldt, og kunne ikke pege på andre steder hvor skånehensyn kunne være bedre opfyldt.
Her var konklusione fra reva centeret at min effektive erhversevne var 8-9 timer.


§ siger at alt skal være afprøvet-
du er afprøvet og når du end ikke under de bedste forhold og med alle skånehensyn tilgodeset, kunne opnå mere end 8-9 t, er det usandsynligt, at en revalidering vil kunne optræne arbejdsevnen til selvforsørgende på det ordinære arbejdsmarked.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:28   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det lyder underligt...normal hedder det vel forrevaldering,revaldering,fleksjob og pension
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:34   #16
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Jobcenteret har sagt at 9 timer er for lidt til fleksjob, og vil derfor sende mig i Revalidering.

Jeg har fundet rigtigt mange steder bl.a her: http://www.hedemarknet.dk/trine.thom...validering.htm
Men der står kun hvem der er berettiget til Revalidering, men mangler noget beskrivelse af hvem der ikke er berettiget til Revalidering.

Ligesom det link du kom med Vovse, der står også hvem der er berettiget til Revalidering.

Hvis i forstår ;-)
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:36   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
som jeg ser sagen

1
alle behandlingsmuligheder er udtømte og du har en varig lidelse
2
din arbejdsevne er effektiv 8-9 timer om ugen og lægerne skriver din funktionsevne er 1/3

summen af det er du berettiget til fleks
man kan ikke være for syg til fleks og for rask til pension, der ligger en dom på det
http://www.csh.dk/index.php?id=17&tx...5D=&no_cache=1

så du skal søge om fleks og have et afslag på papir, som du anker til BAN
så bliver du godkendt til fleks med 99.9 sikkerhed

pension er nok en lidt anden sag, jeg siger ikke du kan få pension, men det bliver svært
da lægerne skriver 1/3 og du kan arbejde effektivt i 8-9 timer

det skal helst være 2/3 dele og en ubetydelig arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:37   #18
hopper
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2009
Indlæg: 322
Styrke: 15
hopper er ny på vejen
Citat:
du skal i høj grad bruge §§ som modbevis, det er ikke dig der skal komme med lovstoffet- det er nok at du med egne ord fortæller at du ikke kan, og at det er afprøvet

Quike Care vurderede alle skånehensyn til at være opfyldt, og kunne ikke pege på andre steder hvor skånehensyn kunne være bedre opfyldt.
Her var konklusione fra reva centeret at min effektive erhversevne var 8-9 timer.


§ siger at alt skal være afprøvet-
du er afprøvet og når du end ikke under de bedste forhold og med alle skånehensyn tilgodeset, kunne opnå mere end 8-9 t, er det usandsynligt, at en revalidering vil kunne optræne arbejdsevnen til selvforsørgende på det ordinære arbejdsmarked.
Lige præcis det som Nævnet også siger, men mangler bare lige den § eller lign. hvor det står beskrevet.

Mener at have læst om det på et tidspunkt, men kan ikke lige huske hvor...
hopper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:37   #19
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
9 timer for lidt til fleksjob - hvad snakker de om..hvis og hvis d.dumme reform kommer vil de ned på et par timer...det er altså skræmmende..
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2012, 11:44   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hopper Se meddelelser
Jobcenteret har sagt at 9 timer er for lidt til fleksjob, og vil derfor sende mig i Revalidering.
Med tanke på det jeg linkede til tidligere:
"Hvis du får førtidspension og gerne vil have et skånejob (job med løntilskud for førtidspensionister), kan du søge om revalideringsstøtte. Det kan for eksempel være til opkvalificering, så du bliver i stand til at løse opgaverne i skånejobbet"

Så kan du jo (med i øjet) gøre opmærksom på, at det i så fald kræver, at de først tilkender dig førtidspension.

Det jeg mener er, at når din kommune selv har sagt (du har det forhåbentlig på skrift), at din arbejdsevne (de 9 timer pr. uge) ikke er nok til et fleksjob, så er der kun én mulighed for revalidering tilbage, nemlig revalidering til, at klare opgaverne i et skånejob.

Print evt. det ud, som jeg linkede til, og send det til kommunen.

Og ellers, så må det vel handle om, at du skriver til kommunen, og spørger hvad deres hensigt er med, at de vil bevilge dig revalidering, når nu de har udtalt (skrevet?), at din arbejdsevne ikke rækker til et fleksjob.
Så må udspillet komme fra dem, så er det op til dem,a t komme med §'er, som understøtter deres påstand..

Altså, vend bevisbyrden en omgang.

Hmmm, håber det er til at forstå hvad jeg mener.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
hjælp til penge sprøgsmål og kommune pigespejder Alt det andet 2 21-06-2010 20:36
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension