K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-02-2014, 23:43   #11
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du kan som sagt ikke anke eller klage over rebateamets indstilling....du kan først klage når kommunen afgøre sagen...og kommunen bestemmer selv om de vil følge rehabteamets indstilling...

Det du kan gøre det er at søge en §17 stk 2 på det foreliggende grundlag i lov om social pension....og der skal du kunne komme med modsvar på hvorfor det IKKE nytter at sende dig i et ressourceforløb...

Kan du gøre dette ja så kan det være at de vil kunne indse at det rent faktisk ikke vil nytte med et ressourceforløb...men det kræver at du kan overbevise dem om at der ikke vil komme noget godt ud af det ressourceforløb..

Ovenstående er desværre din eneste mulighed...ja eller du kan selvfølgelig også vælge at bare tage det ressourceforløb..så det er mere hvis du mener at det ikke nytter med det ressourceforløb...
Jeg kiggede lige i dette link, postet af helenekr i en anden tråd... https://subsite.kk.dk/~/media/88398F...2E8BD173D.ashx

På side 11.Efter rehabiliteringsmødet...Står der at teamets indstilling bliver sendt til partshøring (mener dog ikke at jeg selv blev partshørt ved min flex-bevilling) men er det tilfældet her i denne sag, kan Hedenstedpigen så ikke komme med modbeviserne her?

Sidst redigeret af Moi; 18-02-2014 kl. 23:46.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2014, 23:57   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jo hvis hun bliver partshørt har hun jo muligheder for at komme med sine kommentarer der..

Men det er et ressourceforløb kommunen skal afgøre formoder jeg og ikke en førtidspension ?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 00:10   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Jeg kiggede lige i dette link, postet af helenekr i en anden tråd... https://subsite.kk.dk/~/media/88398F...2E8BD173D.ashx

På side 11.Efter rehabiliteringsmødet...Står der at teamets indstilling bliver sendt til partshøring (mener dog ikke at jeg selv blev partshørt ved min flex-bevilling) men er det tilfældet her i denne sag, kan Hedenstedpigen så ikke komme med modbeviserne her?
Der er som Web skriver, forskel på ressourceforløb, førtidspension og fleks - den jeg har linket til, er førtidspensionssag.

Men ellers rigtig godt tænkt!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 09:14   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Men der skal vel foreligge en eller anden form for afgørelse?

Dvs at du selvsagt kan efterspørge denne hos sagsbehandler(skriftlig), og således dels henvise, og klage til dine argumenter, når du modtager afgørelsen, dvs. KLAG!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:00   #15
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
Jeg klagede over kommunens afgørelse, da jeg var blevet tilkendt et resourc forløb på 5 år som skal indeholde møde med sagsbehandler hver anden måned og ro.
Jeg blev så ringet op af sagsbehandler som fortalte at resource forløb er et tilbud og hvis jeg fast holdt min klage, ville det være det samme som at sige nej til at deltage, og jeg ville så ende uden noget vidre forløb og uden indtægt.

Jeg valgte at frafalde min klage. Så er nu i ressource forløb, og får reccource forløbs ydelse.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:08   #16
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Ja det undre mig jo ikke. Sanktionerne fortsætter og så lukker de munden på os. Det lugter så meget af magtmisbrug
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:36   #17
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Der er som Web skriver, forskel på ressourceforløb, førtidspension og fleks - den jeg har linket til, er førtidspensionssag.

Men ellers rigtig godt tænkt!


Pokkers også Jeg blev vildledt af at der også stod flex og ressourceforløb på den side

@ Hedenstedpigen
Nu ved jeg ikke lige hvad ydelse du kommer fra men for mit eget vedkommende (ledighedsydelse) har jeg ikke råd, hverken økonomisk eller menneskeligt at takke ja til 5 års ressourceforløb. Hvis udfaldet af mit næste rehabiliterings-møde bliver det samme som dit, vil jeg helt klart gå efter Nøgne tær´s fremgangsmåde.

Alternativt hvis jeg var i dit sted og ressourceforløbet giver en øget indkomst, ville jeg nok bruge krudtet i ressourceforløbet til at få afklaret dit boligproblem, som andre også har foreslået. Da din nuværende bopæl er uholdbar må du få kommunen til at forstå at der skal findes en løsning.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:45   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige præcis det rigtige ord, magtmisbrug!

Og da et ressourceforløb er et TILBUD, ja så kan man enten takke JA eller man kan takke NEJ - der er ingen tvang på området. Bortset fra, at hvis man takker NEJ, så kommer man ingen vegne og kan aldrig blive udredt til fx førtidspension.
Så indirekte er det jo tvang og magtmisbrug af værste skuffe.....tager du ikke mod vores TILBUD, sejler du i den egen sø og har selv taget beslutningen om, at du kan drukne.

Det uhyggelige ligger netop også i, at ressourceforløbet for de under 40 årige, kan forlænges lige så mange gange som alderen tillader.
Så reelt kan et ressourceforløb vare 27 år - fra man er 18 til ca 45 år (worst case senerial).
Så det kan også nemt ende i magtmisbrug!

@moi
Ja, der står fleks, ressourceforløb og førtidspension.
Men fleks og ressourceforløb er bare de ''muligheder'' der skal udelukkes (eller tages i brug) omkring en sag om førtidspension.
Så indrømmer det godt kan se lidt forvirrende ud.

Sidst redigeret af Ninja; 19-02-2014 kl. 10:48.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 10:57   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvorfor vil du ikke få ydelse, Rinse?

Du er vel stadig berettiget til kontanthjælp, som er samme sats, som ressourceforløbsydelse!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:02   #20
Hedenstedpigen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2013
Indlæg: 47
Styrke: 11
Hedenstedpigen er ny på vejen
Jeg har været på kontanthjælp og flyttede fra min kæreste på grund af GF så ja vi kan vælge at flytte sammen igen. Han er flyttet 50 km. Væk, så jeg kan ikke bare flytte ind hos ham. En flytning mere, som så måske også skal være midlertidig bliver bare for dyr og min kæreste har et krævende job at passe. Vi drømte om at vi når jeg fik ro og en pension at vi kunne finde et lille hus, men det er udelukket med min ydelse. Jeg er 48 og min kæreste 60 år og jeg må sige at det stille og rolige liv vi ønskede os ikke længere er en mulighed. Jeg forstår bare ikke hvordan man kan sige at et ressourceforløb er med ro, når jeg skal til møde mindst 6 gange om året og at der er sanktioner hvis man klager eller ikke mener det er relevant det de evt. Vil sætte igang på sigt. Det er jo netop kommunikationen med kommunen der stresser mig og sætter min krop i alarm beredskab og det forværrer mine smerter. Kan vi snakke om at komme ind i en dårlig ring, og hvor kommunen har lukket alle døre for udvikling. At jeg nu skal igang med Sagsbehandler nr. 6 på bare et år er nedbrydende. Jeg kan ikke længere forholde mig til dem, da ingen indtil nu vil møde mig der hvor jeg er.
Hedenstedpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension