K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2011, 07:11   #71
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Dette indlæg havde jeg allerede skrevet under indlæg #67 i denne tråd, så for at undgå dobbeltkonfekt sletter jeg lige dette.

Sidst redigeret af victoriane; 17-03-2011 kl. 10:23.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 12:07   #72
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Får helt tårer i øjnene efter at have læst din sidste opremsning.

Det er hårdt for hele din familie så I må dele et kæmpe trøste herfra.
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 14:37   #73
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Puhh, ved slet ikke hvad jeg kan sige til den oplevelse, det må have været at få akt indsigt...

Jeg sender dig og din familie en kærlig tanke, og håber I snart må få lidt fred
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 20:36   #74
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
ja det er godt nok meget der kræves af energi når man i forvejen ikke har kræfter. og en stor følelse af ligegyldighed og sjusk fra systemets side.

lige nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre

er der nogle der har nogle forslag, så kig i denne tråd under mit indlæg #67.

for det hele virker meget grotesk
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2011, 20:44   #75
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Nå - ja så har jeg lige set, at jeg i mail "klage over sagsbehandling" i start februar osse orienterede jobcenterchefen om, at der var afslag fra smerteklinikken.

Hvem kan jeg SÅ regne med vil se ordentligt på min sag?

Jeg er to milimeter fra både christiansborg, ombudsmanden samt medierne
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 16:02   #76
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
DUKH har besluttet at gå ind i min sag.

Sidst redigeret af victoriane; 20-03-2011 kl. 21:15.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 21:31   #77
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Shit det er langt ude, hvordan kan de påstå, at der er behandlingsmuligheder, når det selv samme sted de henviser til, har sagt at det er der ikke!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2011, 22:21   #78
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Det er, en af dem henvist til psykiater, der skrev, at jeg kunne forsøge et afgrænset forløb ved psykolog/smertepsykolog, for at kigge på egne problemstillinger og mål, men, at:
"man må ikke forvente at tilbud om psykolog/psykofarmakologisk behandling kan bedre "victorianes" erhvervsevneprognose.

alligevel konkluderede sygedagpengeafdelingen at "den ventede behandlng kan bedre "victorianes" arbejdsevne".

men smerteklinikken kunne ikke hjælpe mig - de kunne tilbyde morfin, som jeg har prøvet og blev meget afhængig af i forbindelse med arbejdsulykken.

men der er åbenbart stadig behandlingsmulighed på dén smerteklinik, som de beviseligt ved, at jeg fik afslag fra i december.

det er så langt ude
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 15:45   #79
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Kære alle I der har fulgt min sag samt andre, der måtte ønske at læse om min dag.

En dag, hvor himlen faldt ned

Jeg har i dag fået en skrivelse fra sektionslederen i sygedagpengeafdelingen, som skriver at der jo stadig er behandlingsmuligheder i form af et forløb på smerteklinik/psykolog.

Men - dette er jo IKKE korrekt! Jeg fik afslag på behandling i start december og i start januar sendte min fagforening dette afslag til hende.

De vedlagde skrivelse, hvori de skrev, at der nu var kommet afslag på smerteklinik, hvorfor min tilstand derfor kunne betegnes som stationær.

Denne skrivelse fik 3f aldrig svar på fra sektionslederen, så den blev sendt ind
til Beskæftigelsesankenævnet med afslaget fra smerteklinikken.

Derudover modtog jeg idag osse brev fra Jobcenterchefen, som blandt andet skriver, at hun kan forstå at der stadig er behandling i form af smerteklinik.

Hun skriver osse, at hun kan forstå at jeg har været meget presset af at være sendt i aktivering og at jeg fra dags dato ikke længere skal fortsætte i aktiveringen.

Dette vidste de ikke ude på aktiveringsstedet imorges, da jeg for 70. gang og på 10. uge ringede og meldte mig syg.

Min sagsbehandler har heller ikke brugt to minutter på at skrive mail til mig med denne for mig vigtige oplysning.

Jeg kontaktede idag osse min fagforening for at høre om de havde fået en kvittering på at sektionschefen i sygedagpenge havde modtaget afslaget fra smerteklinikken og hendes medsendte skrivelse.

Det havde min fagforening IKKE fået kvittering på

Forleden bad jeg min nuværende sagsbehandler om aktindsigt - naturligvis i HELE min sag.

Igår kom så mine sagsakter - jeg fik noget af et chok. Den var FULD af mangler
Der var ikke vedlagt afslaget fra smerteklinikken. Et afslag som både sagsbehandler har set og kopieret, OG er orienteret om skriftligt i mails.

Dette er osse hendes chef orienteret om i skriftlige mails.

Men der er ikke én eneste af de mange mailkorrespondancer imellem mig og min sagsbehandler at finde i sagsakterne.

Blandt andet en mail med "klage over sagsbehandling".

Skrivelsen fra 3f om at min tilstand derfor kan betegnes som stationær, var der heller ikke

Der var ingen ressourceprofil, selvom der med al tydelighed var mange andre papirer indhentet fra sygedagpengeafdelingen.

Der var heller ikke mit eget lange brev med tilføjelser og rettelser til ressourceprofilen med i sagsakterne.

Der var ingen Jobplan, uden underskrift. Der var ikke min klage over jobplan etc og sagsbehandlers remonstration af denne.

Heller ikke mailkorrespondance mellem mig og sagsbehandler hvori jeg gentagne gange høfligt beder om at egen læge kontaktes og at sygedagpengepapirerne hentes.

Der var ikke mailen fra min læge, der beder om møde.

Jobcenterchefen har taget nogle meget få udklip fra mine klager og sat dem ind hist og her - alle citater taget ud af sammenhæng.

Hun konkluderer, på baggrund af disse, at hun kan forstå at jeg er glad for min sagsbehandler og gerne vil beholde denne

Nej jeg vil da ikke Hun har givet en uhørt dårlig sagsbehandling! Ellers ville jeg jo heller ikke klage, vel??

Nå - men nu har jeg fået nok. Jeg har skrevet til samtlige relevante parter i kommunen, og ortalt at der jo forlængst er kommet afslag på smerteklinik.

At både sektionschefen i sygedagpengeafdelingen samt min nuværende sagsbehandler og dennes chef i flere mails ér orienteret om dette.

Og at denne behandling jo allerede af speciallæge i psykiatri var påpeget var for at sætte fokus på egne problemstillinger og mål, MEN, at man ikke må forvente at tilbud om psykolog/medicin kan bedre min erhvervsevneprognose.

Jeg har fortalt om de mange manglende og yderst relevante sagsakter i min sag.

Jeg har ytret mit store ønske om at få en ny sagsbehandler, som jeg kan have tillid til videregiver relevante oplysninger til jobcenterchefen, såsom afslag fra smerteklinik.

Jeg har vedhæftet mit brev til en politiker i arbejdsmarkedsudvalget, hvori jeg fortæller om mit lange sygdomsforløb, forrykte sagsforløb etc. Nu vil jeg være sikker på at det bliver læst af ALLE.

Jeg har osse vedhæftet brevet fra denne byrådspolitiker til cheferne i kommunen, hvori han skriver, at han mener at jeg burde være tilkendt førtidspension.

Da der jo ikke er flere behandlingsmuligheder, og da jeg er nedslidt efter arbejdsulykke, nedslidt menisk og massiv slidgigt med rodtryk i ryggen med deraf følgende kroniske komplekse smerter.

Da jeg deraf har en væsentlig fysisk funktionsnedsættelse med en psykisk belastningsreaktion oveni.

Da jeg kun har magtet 7 timers effektivt arbejde om ugen grundet de nødvendige pauser.

Han skriver at det er muligt at kommunen ser anderledes på dette, men at han så må bede om at sagen belyses politisk.

Og ja - det er så åbenbart dét kommunen har valgt at skrive som begrundelse for, at jeg ikke er tilkendt fleksjob eller førtidspension - nemlig at der stadig er behandlingsmuligheder i form af et smertebehandlingsforløb - som der jo ikke er

Nå jo - min sagsbehandler har idag efter MANGE - ja utallige forespørgsler, indkaldt til møde med min egen læge. Dette burde være sket for 3 måneder siden!

Men dette møde ønskede jeg jo netop, fordi min læge ville kunne forklare at der jo ikke er flere behandlingsmuligheder og at jeg ikke kan klare det pres, som kommunen udsætter mig for.

Puha - jeg håber at himlen atter letter snart, for jeg er meget tung i hovedet oven på dagens breve
Rigtig godt gået, klap dig selv på skulderen og nyd, at du endelig fandt kampgejsten og fik sat ord på alle de urimeligheder du har været udsat for. :-) Dét er sejt, at du har skrevet til alle politikkere og alle der har haft med din sag at gøre, for nu kan ingen!! i din kommune påstå, at de intet kender til den umenneskelige måde du behandlses på og måske vil dette føre til, at mindst én af dem tager din sag op og får sat skub i en afgørelse.


:
M2y.. som håber på det bedste :-)
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 14:44   #80
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Tak for de rare ord. Sektions lederen i sygedagpenge afd. Har kvitteret for modtagelse af min mail hvori der står om afslaget fra smerteklinikken i december. Ingen andre har kvitteret for den samme mail.
Men nu må DUKH tage over. Det er ikk en ok sagsbehandlinf og en lagekonsulent skal ikke kigge på min sag inden kommunen har fundet Alle sagsakterne frem igen.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
God nyhed herfra!!! Mama Spørgsmål ang fleksjob 15 02-08-2011 23:36
Lidt nyt herfra hopper Alt det andet 14 30-04-2010 09:23
Lidt nyt herfra. Maj-Britt Dit og Dat 0 22-05-2008 08:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension