K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2009, 11:14   #1
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Hjælp mig tak

Hejsa alle.
Jeg er ny herinde men har læst jeres indlæg i lang tid og syntes det er et godt sted, og at i er flinke til og hjælpe

Jeg har i 2 og et halvt år gået på sygedagpenge og nu er min tid så kommet hvor jeg er sendt ud i arbejdsprøvning (typisk når både søn og mand har ferie)som ellers skulle være afklarret for et par mdr siden da jeg er tilknyttet et kursus. Nu er jeg så startet og skal først stoppe arb prøvning d.31 juli mit spørgsmål er, hvad jeg skal gøre da min mand har overrasket mig med en tur sydpå her i juli med min søn som er 13 år og glæder sig helt vildt, min mand troede jo der var kommet styr på alt det her arb prøvning da mit kursus skulle have sluttet her i juni. Jeg er bare helt nede i kul kælderen har spurgt min sagbehandler om jeg må tage på rekreation og hun har svaret at hun ikke kan sige ja når jeg er i et afklarrings forløb.Syntes bare ikke at det kan være rigtigt at min familie skal lide under det her de har lidt nok med min sygdom. Jeg er bare så ked af det og græder meget. Skal lige sige at jeg har fået konstateret ptsd . Hilsen mig
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 11:28   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mcan det er en sur situation at stå i

Men desværre er der ikke meget hjælp at hente i lovgivningen andet end det som du selv nævner rekreation og den tror jeg heller ikke ville gå igennem fordi du jo netop er i arbejdsprøvning ...

Så det er en uheldig situation du er kommet i men der er nok ikke meget at gøre , du må nok hænge i med din arbejds prøvning og se det som at det er den der skal være med til at afgøre din fremtid og forhåbentligt give dig ro og viden om din videre færd på arbejdsmarkedet ...

At det er kommune og kursus sted der forhaler din sag kan man som borger ikke gøre noget ved , og der er ingen kompensation at hente bagefter , så det bedste man kan gøre er at afholde sig fra overhovedet at tænke ferie når man er sygemeldt, da man jo aldrig kan vide hvad kommunen finder på næste gang ...

Jeg håber din mand har tegnet en forsikring samtidig med at han købte rejsen så i kan få pengene tilbage og forhåbentligt kan komme ud og rejse når du er kommet igennem arbejds prøvningen (evt som rekreation ) eller når din sag er afklaret ... beklager ikke at kunne hjælpe dig , men syge mennesker må ikke holde ferie ...
  Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 11:38   #3
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Tak for dit svar.
Desværre har han ikke tegnet forsikring så der er ikke noget at gøre øv og øv
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 15:01   #4
Chihuahua
Elsker at være her på K10
 
Chihuahuas avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 57
Styrke: 16
Chihuahua er ny på vejen
Hej

Jeg er også i arbejdsprøvning, men har fået lov til at holde ferie, en aftale jeg har lavet med min sagsbehandler, og kun fordi jeg havde nogle feriepenge. Hun stopper så sygedagpengene i den tid... men ved stadig ikke rigtig om jeg tør, for man ved aldrig hvad de finder på nede på kommunen

Men det er da bare så at man ikke har mulighed for at tag med på ferie, DU har da lige så meget brug for det som alle andre.... Men jeg fik nu også at vide at man ikke måtte tag udenlands... der er så mange regler at man ikke kan finde ud af det...

Sidst jeg spurgte om jeg måtte tage med et par dage til London i dec, der måtte jeg ikke... ( heldigt for mig i den sidste ende, for Sterling gik jo konkurs )....

Sender lige et kæmpe kram til dig...
Chihuahua er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 16:53   #5
mcan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 16
Styrke: 15
mcan er ny på vejen
Hej Sisse1975
Tak for dit svar. Jeg har det bare så skidt og føler bare jeg bliver dårligere og dårligere psykisk på grund af alt det der sker for mig for tiden, og du har ret med det med ferie jeg trænger bare til og komme væk fra det hele og bare være sammen med min familie og rekrearere mig og uhh ja hvor er der bare mange regler jeg er totalt forvirret og brugt i mit hoved.
Jeg vil blive glad hvis der er nogen som har et godt råd, er det godt og ligge sig syg under arbejds prøvningen?
hilsen mig
mcan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 17:14   #6
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Hvis du sygemelder dig, vil kommunen måske
forlænge din arbejdsprøvning, nu ved jeg ikke
om du fortsat er på sygedagpenge og skal have
afklaret din situation inden for den omtalte dato,
for så ville jeg nok gøre mit bedste for at undgå
fravær, er du derimod på kontanthjælp, så ville
jeg nok snuppe ferien.

Sidst redigeret af Tanja; 17-06-2009 kl. 17:20.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 17:21   #7
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej

Ovenstående afleder et spørgsmål fra min side.
Ved godt man ikke må rejse udover Danmarks grænser. Vi har små børn, hvor børnhave+vuggestue (privat instution) holder lukket i uge 29 og 30, jeg har ikke selv ferie idet jeg skiftede arbejde og her var det ikke muligt. Vi har ingen familie, som kan tage over. Øh hvordan står vi stillet hvis de lige pludseligt finder ud af han skal i arbejdsprøvning. De er ikke gamle nok til at være uden opsyn med 1,5 år og 4 år.

Hej Mcan
Ja bestemt kunne du bruge en ferie væk, fra alle disse spekulationer. Jeg kan ikke råde dig til noget, da jeg ikke kender området.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 17:25   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
mcan

Det er ikke lovligt at rejse udenlands..

Sidst redigeret af Tanja; 17-06-2009 kl. 17:29.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 17:56   #9
Medium Mama
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-12 2007
Indlæg: 24
Styrke: 17
Medium Mama er ny på vejen
Kære mcan

Jeg også ny herinde... og finder også rigtig meget hjælp herinde.. det super med et sådan sted.. hvor man føler vi alle er lidt i samme båd..eller ihvertfald kan nikke genkendene til situationer...

Jeg kan bestemt forstå du er ked,,
tingene hænger jo sammen..
og ens sygdom fylder utrolig meget i ens hverdag..
Det har den bestemt gjordt hos mig...
Jeg kan bestemt forstå du føler en længsel og trang til at komme på ferie med din mand og søn...
Jeg håber du finder en løsning...
Mange venlige hilsner fra Medium Mama..

Op med hovedet søde.. ss
Medium Mama er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2009, 18:10   #10
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
du må da godt tage til et andet eu land hvis det er aftalt med din sagsbehandler og ikke forhaler din sag
sidste år fik jeg lov til at tage til thailand i 14 dage dog uden penge
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension