K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2012, 14:10   #21
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Denne forstår jeg dog ikke:

er det virkelig hvad der står?

Hej igen..

Hehe, ja det er hvad SB har skrevet i min RP, ret uforståeligt.

Men som opdatering, så havde jeg indkaldt SB til møde i dag kl 13.
Jeg har min far med som bisidder, samt jeg havde skrevet brev ang partshøring, som blev stemplet m.m.

Vi venter i over 20 min på SB, for at få af vide, at hun er gået hjem for dagen, uden videre begrundelse. Dertil skal det også siges, at jeg ikke engang var skrevet ind i hendes kalender.

Jeg tænker at ringe til JC i morgen og høre, om SB er kommer tilbage, hvis ikke så en tidshorisont, for jeg har ikke meget tid at give af nu. Ellers må man vel give min en ny SB, således at jeg ikke står stand-by.

Ellers nogle gode råd? Evt. tale med Chefen for JC??

Frustrerede hilsener
Soleil
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 08:09   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Soleil

Dårlig borgerservice, at mødet ikke er blevet aflyst, endsige at det ikke figurere i hendes kalender, måske der ingen aflysning. Men bestemt ikke OK.

Det er ikke ment, at få en ny SB, idet man ikke har krav på dette.

Jeg ved ikke hvordan det er i din kommune, men i min skal teamet, som SB er tilknyttet tag over, hvis denne ikke er disponibel.

Jeg synes, det er en udmkr. plan, kontakte SB i dag for en ny tid, jeg ville dog gøre det pr. mail, hvor jeg samtidig skrev, at du og bisidder i går måtte gå forgæves til møde, da SB var gået for dagen. Hvorfor du dels venter hurtigt svar på nyt møde og inden xx.xx.xx. Og send mail til såvel SB egen mail, som hovedmail, hvor du får kvitering for modtagelse.

Afhængig hvordan du er indrettet omkr. denne SB og fremtidig samarbejde, så ville jeg også sende denne mail i kopi til også teamleder, således at denne er informeret om sagsbehandlingen, og derfor har ansvar for at der bliver fulgt op, hvis ikke SB gør.

Giver det ikke pote indenfor din tidsramme ville jeg bede om møde m. Jobcenterchef og samtidig gøre flg. gældende selvom sidstnævnte ikke er et sikkert kort i denne sag pga. forbeholdene i stk. 2:

Citat:
Retten til at afgive udtalelse

§ 21. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling forlange, at sagens afgørelse udsættes, indtil parten har afgivet en udtalelse til sagen. Myndigheden kan fastsætte en frist for afgivelsen af den nævnte udtalelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 gælder ikke, hvis

1) udsættelse vil medføre overskridelse af en lovbestemt frist for sagens afgørelse,

2) partens interesse i, at sagens afgørelse udsættes, findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, der taler imod en sådan udsættelse, eller

3) der ved lov er fastsat særlige bestemmelser, der sikrer parten adgang til at afgive en udtalelse til sagen, inden afgørelsen træffes.
Min understregning, hvor stk. 2 kan have indvirkning på at du ikke kan gøre denne paragraf gældende, men det kan måske få dem ud af hullerne lidt hurtigere.

Link: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=105127

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 07:13   #23
Soleil
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Lokation: Helsinge
Indlæg: 14
Styrke: 12
Soleil er ny på vejen
Hejsa igen.

I går havde jeg endelig mit møde med SB.
SB var uforstående overfor den afgørelse LK er kommet med, så utilfreds at SB har taget den op med sine chefer, som dog holder med LK indtil videre. Men det er da altid noget, at det ikke kun er mig der syntes at afgørelse om at jeg ikke kan få forlænget sdp er helt hen i vejret.
Ligeledes kunne SB godt se, at LK havde formuleret sig forkert i sin afgørelse, således at det blev til Lk's egen fordel. Samt at LK faktisk tilsidesætter lægernes udtalelser om prognose.

For at jeg måske kan få forlænget mine sdp, så kræver LK en detaljeret tidsplan over min behandlingsplan, som jo så er graviditet og evt fjernelse af underlivet. Så deri ligger en god opgave for mine læger, som vil kigge på det.

Til min egen store overraskelse nævnte min SB, at jeg kunne raskmelde mig, således at jeg ikke kom på kontanthjælp.

Nu afventer jeg min partshøring, som jeg gerne skal modtage i dag eller i morgen.

Igen tusind tak fordi I vil hjælpe mig, og give mig en masse gode råd med på vejen. Det er en jungle at finde rundt i.

Ha' en dejlig tirsdag
Soleil
Soleil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et lille nagende spørgsmål... :) S_Phoenix Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 17-05-2011 23:44
Hva nu lille du... Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 05-12-2010 23:25
Et lille suk. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-10-2009 11:30
lige et lille kombi spørgsmål ace dk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 07-09-2009 16:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension