K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2007, 12:09   #1
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Halv sejr til handicappet kvinde

Lene Bæk Michelsen fik afslag på førtidspension på grund af forkerte oplysninger. Nu fjernes oplysningerne
ODENSE: Lena Bæk Michelsen bevæger sig rundt ved hjælp af en rollator, men har så få kræfter, at hun nogle dage ikke kan løfte rollatoren op i sin bil, så hun vil gerne have monteret en lift, der kan løfte rollatoren op.

En uvildig ergoterapeut hyret af Odense Kommune har imidlertid vurderet, at det ikke vil være tilstrækkelig hjælp og har i stedet rådet hende til at søge om en invalidebil.

Smertefuld sygdom
Lena Bæk Michelsen lider af en smertefuld bindevævssygdom, som gradvist gør hende svagere, og det er nu tre år siden, hun sidst var i forbindelse med arbejdsmarkedet.

Både hendes læge, hendes forsikringsselskab og hun selv har svært ved at forestille sig, at hun skulle blive i stand til at passe et arbejde, men Odense Kommune har afvist at give hende førtidspension.

Det kan muligvis hænge sammen med, at der i hendes sag har ligget fejlagtige oplysninger, som det først nu er lykkedes hende at få berigtiget.

Erkendte fejl
I forbindelse med avisens beskrivelse af sagen i juli erkendte kommunen for første gang nogle af fejloplysningerne, men hidtil har hun ikke haft held med at få dem fjernet.

Der kom først skred i sagen, da Datatilsynet for nyligt skrev til Odense Kommune og gjorde opmærksom på, at persondatalovens §37 siger, at den dataansvarlige skal berigtige oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende.

Det drejer sig blandt andet om, at der i hendes sag omtales to undersøgelser, som har vist, at alt er normalt. Men Lena Bæk Michelsen har aldrig deltaget i de nævnte undersøgelser. Og i en psykologundersøgelse udført af Odense Kommune, fremstilles Lena Bæk Michelsen som så ressourcesvag, at hun ikke er i stand til at honorere de krav, som voksenlivet stiller. Det erkender Odense Kommune er vildledende, og det vil blive rettet til, at hun ikke kan honorere de krav, som arbejdsmarkedet stiller.

Kun en halv sejr
Men selv om Lena Bæk Michelsen har opnået en sejr, så er den kun halv.

Hun havde nemlig bedt om helt at få fjernet psykologerklæringen og en sociallægeerklæring helt fra hendes sag. Og kommunen vil heller ikke ændre på sine tidligere afgørelser, selv om man erkender en række fejl.

Rådmand Erik Simonsen skriver til hende, at afgørelsen om at berigtige oplysningerne i hendes sag ikke har afgørende betydning for tidligere trufne afgørelser.

http://www.fyens.dk/article/901259:O...icappet-kvinde
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 12:18   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Sikken god artikel. Saglig og ærlig... som jeg husker din sag.

Er du selv tilfreds med den, Lena?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 12:22   #3
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hej søde zuza

Ja jeg er såmen godt tilfreds. I den trykte avis henvises desuden til min hjemmeside.

Jeg skal til møde med kommunen igen på tirsdag. Jeg er ikke informeret om nogen tiltag ell. lignende siden sidste møde, og det vil så sige, at der så vidt jeg ved intet er sket siden 12. juli 2007, bortset fra 1 opfølgningssamtale.

Efter snart ½ år på sygedagpenge - og derved halvgået i alm. sygedagpenge-periode - kunne jeg godt ønske mig noget håndgribeligt, men må tålmodigt vente.

Det er svært. Vi har virkelig brug for noget ro og afklaring nu. SUK

God weekend derude

Lena
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 12:30   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
intet er sket siden 12. juli 2007, bortset fra 1 opfølgningssamtale
Det bør fremgå af aktindsigt, hvad der er sket.

Der er jo notatpligt, og "selvfølgelig" må der være sket noget.

Alt andet er jo ikke lovligt, ifølge loven om sygedagpenge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2007, 12:42   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fra Velfærdsministeriets hjemmeside i dag... under dagens presseklip:

Citat:
07.12.2007 Halv sejr til handicappet kvinde
Fyens Stiftstidende
e0c4f6e9
1105 Psykisk og fysisk handicappede
Fyens Stiftstidende, sektion 2, side 4 (375 ord)
ODENSE: Lena Bæk Michelsen bevæger sig rundt ved hjælp af en rollator, men har så få kræfter, at hun nogle dage ikke kan løfte rollatoren op i sin bil, så hun vil gerne have monteret en lift, der kan løfte rollatoren op...
Af VAGN ERIK ANDERSEN [email protected]
Så kan Velfærdsministeren jo ikke sige, hun ikke ved noget om de ulovligheder, der begås i kommunen.

www.social.dk

http://www.infomedia.dk/mo/Overview....imaryOrder=ASC
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 07-12-2007 kl. 12:43. Årsag: tilføjelse af link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 19:26   #6
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Tanker er IKKE toldfrie - heller ikke selvom man IKKE har tænkt dem.......

I forbindelse med urigtige og vildledende oplysninger i min sag, har jeg bedt om at få fjernet følgende usandhed "at hun og familien påtænker at sælge bolig er eget valg". Dette da denne "tolkning" har haft koncekvens på min ansøgning efter §100

Social-og arbejdsmarkedsforvaltningen finder ikke ovenstående usandhed for urigtig eller vildledende, FORDI;

"Ved denne vurdering har vi lagt vægt på, at formuleringen angiver socialrådgiver xxxx vurdering på det pågældende tidspunkt af Deres tanker i forhold til salg af bolig"

Som jeg læser dette, har kommunen valgt at "vurderer" mine tanker - men hvordan kan socialrådgiveren så lige læse mine tanker!!!!

Jeg har IKKE givet udtryk for dette, tværtimod står der i min journal "Lena skal flyttes idet deres hus er uegnet i forhold til hendes lidelser".

Odense Kommune har tidligere påstået af journalnotatet omkring jeg skal flyttes er en trykfejl! Og nu denne konklusion omkring mine tanker, som ikke har hold i virkeligheden.

Det er da en om'er igen igen!!!!
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 20:25   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nogle optager deres møder med kommunen. Det er forståeligt.

Men det er da godt, de IKKE kan læse MINE tanker lige nu.

De er IKKE til pæn brug og da slet ikke til offentliggørelse.

Men Odense Kommunes "fortolkning" af dine tanker er måske Odense Kommunes "egen ønsketænkning"... at du flyttede til en anden kommune.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Handicappet kvinde beholder retten til et frit liv Pyt Politik og Samfund 0 03-04-2013 13:18
bonus for sejr over borgere østerbro Politik og Samfund 1 07-10-2012 15:42
Klokkeklar sejr til kræftpatient Webmaster K10 Nyheder 0 29-02-2012 09:00
sejr til kræftsyg bliver anket. supersus Politik og Samfund 4 22-01-2012 09:21
halv invalidesum Randita Alt det andet 4 04-03-2011 11:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension