K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 00:01   #1
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
halv invalidesum

I øjeblikket er jeg i revalidering.

Jeg har været sygemeldt et år, og i forlængelse af sygemeldingen har jeg nu været i revalidering i godt to år, men det går den forkerte vej.
Jeg kan mindre og mindre, og har måtte erkende, at det ikke kommer til at blive "revalidering til fuld tid" - mit møde med "revalidering" har ikke ligefrem ført til restituering, nærmere det modsatte.

I øjeblikket er jeg ved at blive udredt for en tilkommet udbredt smerteproblematik af den delvist usynlige slags, foruden den psykiske problematik, som jeg begyndte med, og er sandsynligvis på vej i flex - eller.... hvad tiden nu bringer.

Jeg er ikke bredt afprøvet endnu, bare i mit gamle fag, som jeg til min store sorg bliver mere og mere "allergisk" overfor , selv om "det lige er mig".

Jeg talte med pensionskassen tilknyttet min fagforening en dag - og fik at vide, at jeg kunne søge om en ½ invalidesum pga mit forløb, da det nu har varet i over et år. (Begyndt på det 4.)
Det ville være helt vildt fantastisk, at få nogle penge, som kunne hjælpe på en slunken økonomi efter flere år i systemets hænder, med udgifter til psykolog samtaler, og nu i et år mange fysioterapeutiske og kiropraktiske behandlinger, der ser ud til at skulle fortsætte i laaaaang tid. Derudover er der behandlingerne hos "min healer", som virkelig har været der for mig, og havde det ikke været for ham, tvivler jeg på, at jeg kunne være her i dag.

Jeg har endelig fået en læge, som ikke bare betragter mig, som en halvskør kvinde i overgangsalderen; og ikke bare udskriver medicin, men gerne både lytter og sender mig videre :-)

Når jeg nu er i et revalideringsforløb, der lige er blevet forlænget for, ja, jeg ved ikke for hvilken gang - tør jeg søge de penge, som jeg åbenbart har ret til og som er et skattefrit engangsbeløb ?

Det, jeg er bekymret for, er om kommunen kan trække i revalideringsydelsen, hvis jeg får noget udbetalt fra pensionskassen.

I øjeblikket er min revalidering forlænget en måned igen igen; men hvad der sker derefter ved jeg ikke.

Nogen som ved noget ift dette ?

"Skal... skal ikke" tage imod tilbud om at søge og måske få ?
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 00:33   #2
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Du skal helt klart søge! Og du skal sørge for at gøre det inden tidsfristen udløber (mener det er 3 år). Uanfægtet at der bliver modregnet noget i din revalideringsydelse (ved jeg ikke om der gør - jeg er på sygedagpenge og der modregnes ikke), så vil du stadig ende med at få flere penge i kassen, så at sige

Jeg fik tilkendt invalidepension uden problemer overhovedet, på trods at jeg på daværende tidspunkt ikke engang havde en diagnose. Den er så godt nok midlertidig indtil der er fundet en afklaring på min sag. Når jeg (7-9-13) får tilkendt førtidspension, er jeg ret sikker på at der bliver modregnet (vist nok 30kr for hver 100kr), men alt i alt giver det en højere indtægt. Det er en ydelse, der betales indtil pensionsalder, eller ens helbredsmæssige situation forbedres så meget at man igen kan komme på det ordinære arb.marked (kan ikke huske detaljer, men mon ikke andre kan)

Så alt i alt, vil det være meget dumt, hvis du ikke søger. Du kan kun vinde på det (og i årene fremover prise dig lykkelig for at du havde en pensionsordning)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 09:16   #3
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Randita

Velkommen til k10

Èngangsbeløb er i reglen skattefri.

Det vil du kunne se på www.pensionsinfo.dk

På : http://www.socialjura.dk/index.php?id=16 kan du i §58 og §59

se reglerne for modregning i revalideringsydelsen.

__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 12:13   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Du skal helt klart søge! Og du skal sørge for at gøre det inden tidsfristen udløber (mener det er 3 år). Uanfægtet at der bliver modregnet noget i din revalideringsydelse (ved jeg ikke om der gør - jeg er på sygedagpenge og der modregnes ikke), så vil du stadig ende med at få flere penge i kassen, så at sige

Jeg fik tilkendt invalidepension uden problemer overhovedet, på trods at jeg på daværende tidspunkt ikke engang havde en diagnose. Den er så godt nok midlertidig indtil der er fundet en afklaring på min sag. Når jeg (7-9-13) får tilkendt førtidspension, er jeg ret sikker på at der bliver modregnet (vist nok 30kr for hver 100kr), men alt i alt giver det en højere indtægt. Det er en ydelse, der betales indtil pensionsalder, eller ens helbredsmæssige situation forbedres så meget at man igen kan komme på det ordinære arb.marked (kan ikke huske detaljer, men mon ikke andre kan)

Så alt i alt, vil det være meget dumt, hvis du ikke søger. Du kan kun vinde på det (og i årene fremover prise dig lykkelig for at du havde en pensionsordning)
du skal huske du må tjene 67000 ved siden af, inden du bliver modregnet
Ja det er helt rigtig 30kr for hver 100kr når du kommer over de 67000 kr
når jeg 7-9-13 får førtidspension, vil jeg blive modregnet cirka 30000 kr
men vil stadig får noget mere udbetalt end kun en FP pension
men man bliver kun modregnet i løbende pension
engangsbeløb bliver ikke modregnet fordi de som regel også er skattefri
det bliver så regnet som formue og man bliver ikke modregnet i formue
kun renter på en konto eller værdipapir

Sidst redigeret af MTVRV1; 02-03-2011 kl. 12:20.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 11:56   #5
Randita
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2010
Indlæg: 14
Styrke: 14
Randita er ny på vejen
Tak for jeres svar og velkomsten

Jeg fik lige modet, der skulle til for at få sendt brevet, som har lagt i 14 dage og ventet.
Det er et engangsbeløb, som jeg evt. modtager, det vil kunne lappe et af hullerne i økonomien, og hjælpe mig med ikke at have så dårlig samvittighed over at være så dyr i drift - så jeg håber det går.

Men nu er det afsendt - spændende hvad der sker videre....
Randita er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalidesum ansøgning bumblebee Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-10-2011 13:16
Invalidesum udbetaling mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 01-12-2010 15:33
I biografen til halv pris på Søndag d 25-10 Ninja Dit og Dat 7 19-10-2009 23:22
2 et halv års ventetid slut?? ENDELIG santos Alt det andet 11 23-07-2008 08:37
Halv sejr til handicappet kvinde lena Et godt link! 6 12-02-2008 20:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension