K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 14:25   #71
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Trykker tommelfingre - spytter over venstre skulder - laver lidt positiv besværgelse over BAN - og sender dig en stime
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:28   #72
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa alle..
så kom det langt om længe fra ban jeg fik ikke med hold i min pensionssag. min sagsbehanler river sig i håret over det og kan slet ikke forstå hvorfor. nu er den så der at min egen læge sender mig på smærte klinik nu for at jeg kan få den medicin jeg frygtede de ville har skulle afprøves jeg har diskuspolaps nerver skade og piskesmæl så nu skal jeg på enden noget for elepsi eller noget mod depretion fordi de medikamenter skulle måske kunne hjælpe den form for skade jeg har, jeg er meget bange for at tage den form for medicin som jo nornalt er beregnet til en anden slaks partienter.
jeg frygter det for di jeg under min graviditete har haft meget slem lever påvirkning, og fik den gang at vide jeg ikke måtte belaste min lever med for mange affalds stoffer så når jeg nu skal begynde på den form for medicin skal der hver uge holdes øje med min lever det gir godt nok en en utrykhed..

selvom det jo ville være dejlig hvis det hjalp.

jeg skal så i en ny arbejdsprøvning mens jeg er på den form for behanling for at vuder min arbejds evne på en anden medicin form..

min sagsbehanler og virksomheds konsulent siger bare det er umulig at finde et sted der vil tage mig jeg har været på reva og de vil ikke stå til ansvar for mit helbred igen engang det samme vil borgersevisen heller ikke og med mine skåne behov er det unulig at finde noget.

min egen læge siger jo jeg selv bestemmer om jeg vil belaste min krop med den medicin jeg tilbydes det ikke er tvang. men jeg føler jo at gør jeg det ikke så kommer jeg ikke vider også er jeg jo ikke selv aktiv i mit forløb. kommunen kan godt nok få klemmen på en selv med ens medicin.

jeg har før været på smerte klinik hvor de skrev til kommunen at den medicin der ikke var af prøvet med sansylighed kun ville forbedre min livskvalitet men ikke arbejdsevnen eller min funktions evne men pensions temet og ban siger man ikke kan udelukke det før det er af prøvet. så jeg har jo ikke nogen valg

hilsen sanne mor
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:41   #73
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Øv, hvor er det bare ærgeligt sanne mor, lige en krammer herfra.

Kan godt se, det kan være et problem, hvis de mener at der stadig findes behandlingsmuligheder.

Omvendt, er det sandt nok, at nogle antidepressive midler kan virke smertelinderende.

Jeg prøvede selv, men blev rigtig meget syg, af alle de bivirkninger.

Som jeg ser det, er du nødsaget til at starte på smerteklinikken med dertil hørende medicin, og så finde en ny arbejdsprøvning et sted, måske en privat aktør, kunne hjælpe med at finde et sted, hvor dine skånehensyn bliver sat i højsæde.

Viser det sig, at du ikke kan tåle medicinen eller den ingen virkning har, jarm så er dette jo afprøvet og afklaret/ lukket rent medicinsk, så er der din arb. prøvning hvor din arbejdsevne nok vil blive betraget meget lille, så kan man vel søge igen....

Jeg ved ikke om en klage i dette tilfælde ville hjælpe dig, sålænge de skriver der er nye behandlingsmuligheder.

Op med humøret igen, og tænk på der er de 2 ting der skal lukkes, medicin og arb. prøvning.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:42   #74
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
For pokker Sanne - hvor gør det mig ondt !

Jeg kan ikke ret meget andet end at ryste på hovedet - og sende dig en hulens masse - og så satse på at Inge R lige finder en menneskelig løsning for dig ....
RIGTIG mange kærlige tanker
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:46   #75
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa vibbe
ja inge siger også den er helt gal og at alt pejer på jeg skal har min pension og hun nok skal hjælpe mig
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 13:53   #76
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Krydser fingre for det bedste, god weekend, og husk nyd det gode vejr.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 14:41   #77
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er lidt øv

men man kan sige du er kommet langt og hvis dette er den eneste begrundelse
så må du prøve det.

men lige som i min sag. vil min psykiater have jeg skal på bispebjerg hospital
men det er kun hvis jeg havde lyst.
NEJ for nu stå det i min e-journal og derfor bliver det tvang.
alle behandlingsmuligheder skal være udtømte.

Nå men man kan jo håbe vi får det bedre, efter det sidste skud i bøssen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 14:58   #78
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gør mig ondt, sanne mor!

Men du kan jo returnere BAN's medhold til kommunen til BAN, så skal BAN se på den igen. Du kan anmode BAN om aktindsigt i hvilke lægekonsulenter, der har vurderet din helbredsmæssige situation.

Fastholder BAN deres medhold til kommunen, skal de videregive din sag til Ankestyrelsen.

Hvis Ankestyrelsen ikke finder din sag generel eller principiel, tager de den ikke op.

Så er sidste mulighed Ombudsmanden...

...men alt det kan din udmærkede bisidder nok bedre rådgive dig i - med hendes indgående kendskab til din sag.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 15:14   #79
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sanne mor Se meddelelser
jeg frygter det for di jeg under min graviditete har haft meget slem lever påvirkning, og fik den gang at vide jeg ikke måtte belaste min lever med for mange affalds stoffer så når jeg nu skal begynde på den form for medicin skal der hver uge holdes øje med min lever det gir godt nok en en utrykhed..
Er der dog ikke en læge der kan finde ud af, at skrive, at det ikke er hensigtsmæssigt, at du afprøver denne medicin og beskriver risici ved det?

Hvis du har et eller andet lægepapir hvoraf det fremgår, at afprøvning af den type medicin er forbundet med en vis risiko da du tidligere har haft problemer med dette, så find det frem og send det til kommunen sammen med et krav om, at de tager ansvar for den forværring der kan ske med dit helbred p.g.a. denne type medicin.

Hvis du ikke allerede har noget det fremgår af, kan du måske få din egen læge til at skrive det.

Her synes jeg det vil være på sin plads, at bede kommunen om at påtage sig ansvaret for en forværring/nye lidelser, som kan opstå p.g.a. denne type medicin, da kommunen er bekendt med det og alligevel forlanger, at du skal deltage i sådan et "forsøg".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-07-2011, 16:03   #80
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Er der dog ikke en læge der kan finde ud af, at skrive, at det ikke er hensigtsmæssigt, at du afprøver denne medicin og beskriver risici ved det?

Hvis du har et eller andet lægepapir hvoraf det fremgår, at afprøvning af den type medicin er forbundet med en vis risiko da du tidligere har haft problemer med dette, så find det frem og send det til kommunen sammen med et krav om, at de tager ansvar for den forværring der kan ske med dit helbred p.g.a. denne type medicin.

Hvis du ikke allerede har noget det fremgår af, kan du måske få din egen læge til at skrive det.

Her synes jeg det vil være på sin plads, at bede kommunen om at påtage sig ansvaret for en forværring/nye lidelser, som kan opstå p.g.a. denne type medicin, da kommunen er bekendt med det og alligevel forlanger, at du skal deltage i sådan et "forsøg".
det havde jeg overset
kan kun være enig
tage en snak med din læge omkring konsekvenserne¨
måske i samarbejde med den læge der har med den type medicin
og skriv kommunen må bære ansvaret, når kommunen allerede ved det
og forlanger det pågrund af loven siger alle behandlingsmuligheder skal være udtømte
der er ikke plads til noge menneskelig hensyn




det er kun kommunen som forlanger det, så må må de helt sikkert også tage ansvaret
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skal til møde - bedste råd? Bent10 At søge førtidspension 6 23-09-2013 09:35
hurtig hjælp søges ..skal møde i eftermiddag havheks Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 06-09-2012 14:39
Indstillet til ftp - skal til møde i pensionsteamet hesvje Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 20-03-2011 12:37
Skal til møde med fleksrådgiveren Wodpoulsen Din historie 6 04-10-2010 10:36
Hvor står jeg? skal til møde om en uge Tutti Alt det andet 3 28-01-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension