K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2017, 21:00   #1
skotten
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2008
Indlæg: 36
Blog Indlæg: 4
Styrke: 17
skotten er ny på vejen
Hvad sker der når et ressource forløb ophøre

Hej jeg har et spørgsmål håber en eller anden kan gi er svar . Jeg har lige været igennem et ressource forløb på 2 1/2år som stoppede den 3/3-2017 . Det skulle så være det sidste jeg skulle igennem . Hvilket jeg ikke lige tør stole på alt skulle være blevet hentet på nye . Skal lige siges at jeg har kæmpet for en førtidspension i over 17år og det er på trods af at jeg lider af hjerteflimmer og forhøjet blodtryk og slidgigt i ryggen og hofte og har fået 2diskusprolaps i ryggen og har en skæv hofte og er født med en klump fod . Og har lige været indlagt for kun 22gang med hjerteflimmer . Og er blevet kastet rundt i er system som simpelthen er umenneskeligt for syge . Har været i 7arbejdsprøvninger og i mentor forløb med tvungen psykolog og fysioterapi . Og går selv til psykiater og på smerte klinik 1gang om ugen . Uden det har en vedvarende effekt . Ville egentlig lig bare høre om der skulle være ogle som ved. Hvad man skal gøre når mange ikke har hørtfra som sagsbehandler siden den 1/3-2017 altså 2dage før mit ressource forløb stoppede på Incita i Valby . Og hvad sker der nu stopper de mine penge til den første vis ikke min sagsbehandler finder ud af hvad der skal ske i mit forløb siden hen . Håber på at nogen kan hjælpe
skotten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2017, 16:08   #2
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Kommunen kan ikke uden videre stoppe din ressourceforløbsydelse, bare fordi de ikke har taget stilling til hvad der skal ske.
De bliver nødt til at fortsætte udbetalingen af ressourceforløbsydelse indtil det er besluttet hvad der efterfølgende skal ske.

Som der også står så kan de ikke bare forlænge ressourceforløbet uden at sende dig forbi rehabiliteringsteamet, der skal laves en ny rehabiliteringsplan, men du kan sagtens blive tildelt et nyt forløb.

Hvis du er over 40 år kan du afvise at få et nyt ressourceforløb men risikerer altså at ende uden forsørgelse eller på kontanthjælp.


http://www.sociale-rettigheder.dk/forum/post5397.html
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=185143
Citat:
Ophør af ressourceforløb
Kommunen skal inden ressourceforløbets afslutning træffe afgørelse om, hvilke indsatser der skal iværksættes fremadrettet.
Kommunen kan ikke blot forlænge et ressourceforløb. Kommunen kan give et nyt ressourceforløb, hvis betingelserne er opfyldt, og kommunen følger de særlige sagsbehandlingsregler, der gælder for at tilkende et ressourceforløb, herunder at udarbejde rehabiliteringsplan og forelægge sagen for rehabiliteringsteamet.
Hvis kommunen ikke når at tage stilling til, hvilken foranstaltning der skal iværksættes efter ressourceforløbet, skal ressourceforløbet og ressourceforløbsydelsen fortsætte, indtil kommunen har taget stilling.
Citat:
Borger over 40 år
Hvis borgeren er over 40 år, har borgeren ikke pligt til at tage imod mere end ét ressourceforløb.
Hvis borgeren ikke ønsker et nyt ressourceforløb, men fortsat søger om forsørgelse fra kommunen, skal kommunen i samarbejde med borgeren tage stilling til, hvad der så skal ske. Kommunen skal tage stilling på grundlag af alle de muligheder, der findes for hjælp udover ressourceforløb, fx kontanthjælp og tilbud efter beskæftigelsesindsatsloven. At borgeren afviser et ressourceforløb, er ikke ensbetydende med, at borgeren har ret til førtidspension, hvis borgeren ikke opfylder betingelserne for det.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension