K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-06-2016, 22:19   #21
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Mange tak for svar alle sammen.

Vi har været i kontakt med foreningen Lev ( som rådgiver os på sidelinjen) vi har været i kontakt med rådmandens højre hånd, vi har været i kontakt med øverst på kommunen, og der er INTET at gøre, de vil have min nevø igennem det Rahabiliteringsteamen, selv om vi henviser til div lovgivningen omkring de udviklings hæmmet og den ekstra lov her den 1 juni 2016, de er total lige glade, også hvad praktiserende læge skriver.

Det burde blive en medie sag.

Nu går vi til Rahabiliteringsteamen den 29/6 og hvis det bliver afslag må vi anke.
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 00:19   #22
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
min nevø er mentalt retarderet

Ja, det er en mediesag, og gå straks til medierne, hvis i ellers orker.
Odense er åbenbart totalt tonedøve. Fy og skam Jer1
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 06:24   #23
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Jeg er ikke spor overrasket

Hvis familien selv søger førtidspension på det foreliggende dokumentationsgrundlag, vil jeg tro, at kommunen tilkender FP ved 20, 20½ eller 21 års alderen i bedste fald.

Men advokat med speciale i den sociale lovgivning vil sandsynligvis gå efter FP fra 18 års alderen, og undersøge mulighed for erstatning og brud på menneskerettigheder. Advokaten vil altså ikke interessere sig for ny lovgivning efter juni 2016!!

Vælger advokaten at stævne myndighederne og vinder, skal myndighederne betale advokatomkostningerne.

Med fordel kan familien ringe til advokat og forelægge sagen. Det koster ingenting.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 08:03   #24
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
I kan jo tage mødet den 29.6. Hvis han mod forventning ikke får pension der, kan I efterfølgende selv søge på det foreliggende grundlag. Dette kan gøres med hjælp fra advokat, hvis I vil være ekstra sikre.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 13:45   #25
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
vedr. iq 46 til jette

Hvis i går til mødet, så se om I kan få en journalist med. Jeg synes i den grad, at kommunen skal i skammekrogen.
Loven vedr. f.eks udviklingshæmmede er ikke fra 1.juni 2016, men en afgørelse fra 2013.
Erstatning ja, men i det mindste tilbagebetalt pension fra den dag han fyldte 18.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 19:22   #26
jette2
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 87
Styrke: 15
jette2 er ny på vejen
Vi blev kaldt til et FOR møde Idag på kommunen ( for at hilse på hinanden??) altså min nevø, jeg , sagsbehandler, øverst på kommunen beskæftigelse, og en fra min nevøs bosted.

Den øverst på kommunen ville bare lige samle os, som hun sagde, så vi lige så hinanden da alle havde snakket med den ene eller den anden, og hun ville da bare lige fortælle at hun mente min nevø, kunne få en mentor så han udviklede nogen arbejds evner, for et flexjob kunne han godt klare, selv om hun jo ikke bestemte det, som hun sagde.
Hun mente bestemt også at min nevø ikke høre under det tillæg der kom 1 juni 2016 fordi sagsbehandler jo er påbegyndt det der skema til Rahabiliteringsteamen , og det jo FØR den 1 juni.
Og at ALLE kommer for rehabiliterings team uanset hvad??
Og så lige , at den LÆ 265 praktiserende læge har skrevet, og hvor han også henviser til psykologiske udtalelser fra OUH ikke duer, da de udtalelser er fra 2008, så dem burde lægen ikke nævne i sin lægeerklæring. Så nu vil øverst på kommunen have deres psykolog til at lave en ny test, da jeg så sagde, at vi selv ville betale for at få lavet en speciallæge neurolog vudering, sagde hun at den ville hun ikke godtage, for hun ville bruge deres egen, men at jeg da bare kunne bruge den til partshørring inden Rahabiliteringsteamen mødet??
Jeg tænker nu ( som foreningen Lev siger) søg den hurtigt på foreliggende grundlag, hvad siger i?
Eller vente til Rahabiliteringsteamen den 29 ( eller efter sommerferie, hvis de ikke når det den 29)
jette2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 19:46   #27
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Prøv at læse dette: https://www.facebook.com/notes/ersta...0153411661328/

Lige det med valg af læge er lidt et gråzoneområde, jeg ville på det bestemste kæmpe med næb og klør for at kunne vælge selv og hun bestemmer ikke hvad der skal medsendes til rehabiliterende team, da skemaet er bygget på at det skeri samarbejde med borgeren og nægter hun, at medtage relevante papirer, så klag til evt borgerrådgiver, jobcenterchef, borgmester m.v og nægt at underskrive noget som helst.

Og hvis han er personlig myndig (husk der er forskel på personlig og økonimisk myndig) så pas på at hun ikke snører ham til at skrive under på skemaet til det rahabiliterende team
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 20:09   #28
dFyn
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2016
Lokation: Nedergade, Odense
Indlæg: 85
Styrke: 9
dFyn er ny på vejen
Grib sagen rigtigt an fra start.

Kommunen har kendt til helbredsproblemstillingerne i 20 år.

Hvor meget hjælp har han modtaget indtil nu?

Som familie kan I ikke få FP til nevøen med tilbagevirkende kraft fra hans 18. år.

Det er kun en advokat, der har kendskab og erfaring med den komplekse sociale lovgivning, der har muligheden.

Advokaten vil undersøge omfanget af sagsbehandlingsfejl, om der er sket lovbrud, om der er brud på menneskerettigheder mm.

Det kræver kun, at familien ringer til f.eks. Elmer Advokater i København og drøfter sagen. Samtalen er gratis, og familien vil blive klædt på til den vigtige samtale i rehabiliteringsteamet - hvad familien skal oplyse om, og hvad familien skal spørge om.
dFyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 21:31   #29
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
På baggrund af de informationer om kommunens holdning, der er kommet frem på mødet, ville jeg også kontakte Elmers Advokater eller et andet advokatfirma med speciale i socialjura. Så er I helt sikre på at gribe det rigtigt an. Hvis mødet havde været mere positivt, havde I kunne afvente mødet den 29.6 eller bare ansøge selv. Det giver ikke længere mening.

I det hele taget vil jeg anbefale en advokat, hvis der er et problem med en kommune, som overtræder lovgivning, ikke har belyst sagen ordentligt, ignorerer lægeudtalelser eller andet.

Jeg brugte ikke selv advokat og fik afslag i første omgang. Nu endte min sag godt til sidst, men det var et kæmpe arbejde og det kunne lige så godt være endt skidt. Hvis nogen af mine nærmeste i dag skulle igennem en social sag i kommunen, ville jeg hyre en advokat med det samme. Det er ikke så dyrt som man tror, og det er en god investering.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2016, 22:00   #30
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
vedr. iq 46 til jette

Når kommunens udvalgte øverste dame indkalder jer til et formøde er det allerede der råddent.
Det har jeg ikke før hørt om,og hvad er det med, at de måske ikke når det inden sommerferien?

Kommunen vil under ingen omstændigheder tabe ansigt. Det viser hele forløbet med al tydelighed.
Magt korrumperer og der er nok kun en dygtig advokat, f.eks fra Elmer og Partnere tilbage.
Hvis i har is i maven kan i selvfølgelig også vente til sagen har været i ankestyrelsen.
Som sagen står nu bliver det med 99, 999% et afslag uanset på hvilket grundlag i søger.

Ring til advokat firmaet. Det koster ikke noget!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension