K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2007, 15:44   #1
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Foredrag med psykolog Vibeke Hansen i Horsens

Citat:
Oplæg til foredrag

Vi har ønsket at psykologen fortæller om, hvad der sker i kroppen og i psyken når det enkelte menneske får det ene nederlag efter det andet, både i forhold til praktik på arbejdspladser, hvor vedkommende bliver stillet job i udsigt, forventer når praktikken er afsluttet, at man går over i ordinær job. Ugen før praktikken er slut får man sparket. Nogle har prøvet dette 6 – 8 gange.
Er man sendt til private aktører ønsker nogle af disse ikke at bruge de papir der ligger til grund for visiteringen til fleksjob, men laver deres egne, hvilket er med til at man går ned.
Når man bliver misinformeret i det offentlige, sygehus, eller ved speciallæge.

Det er foreningens forventning at den enkelte får nogle redskeber / værktøjer, til at tackle de nederlag, der kommer i forbindelse med at man bliver kasseret gentagende gange, så det ikke ender med en depression eller psykose.
Foredraget var faktisk rigtig godt, det eneste der godt kunne ærgre mig er, at der ikke var mødt flere op (vi var ca. 20 mennesker).

Der var en gennemgang af hvad det vil sige at have en depression og hvad det vil sige at lide af stress.

Der blev også lagt vægt på, at for at kunne overleve psykisk er det en rigtig god ide at have et menneske man kan betro alt til. Så når man køre surt i systemet, at man så kan få noget støtte herfra. Man skulle også sørge for at gøre noget for sig selv, gøre noget som gør en glad. Alt lige fra at gå en tur i naturen, læse en bog, høre noget musik, ja hvad som helst, bare det gør en glad. En anden ting som også skulle kunne hjælpe ville være at meditere, Faktisk hævde hun, at hvis man meditere cirka 30 min 5 gange om ugen, vil man få det bedre psykisk, og man vil bedre kunne mindske stress. Som afslutning på foredraget, lærte hun os en øvelse på hvordan man kan meditere.

Lidt som en overraskelse gik det op for mig under foredraget, at jeg faktisk fortsat har problemer med stress. Troede ellers at jeg havde fået det under kontrol, men nej. Så jeg vil give meditation en chance. Har godt nok tidligere arbejdet med nogle vejrtrækningsøvelser, men det hjalp ikke en pind. Men øvelsen i går var en positiv oplevelse
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2007, 23:41   #2
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
øv

jeg vil have været der-tak for din skrivelse
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 12:39   #3
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Det foredrag ville jeg gerne have hørt.

Hvis der kommer andre spændende foredrag, må du lige lave en reklame tråd

Tror i øvrigt at det er sandt at man kan få det bedre af at mediterer. Jeg gjorde det selv en overgang, kan huske at jeg fik det bedre. Ved endeligt ikke hvorfor jeg stoppede igen.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 12:48   #4
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Det foredrag ville jeg gerne have hørt.

Hvis der kommer andre spændende foredrag, må du lige lave en reklame tråd
Jeg tror faktisk, at det var netop dette foredrag, vi havde reklameret for i Kalender Info - lige til højre på forsiden.

Der lægger vi info/reklamer om alle relevante begivenheder ude i landet, som vi bliver gjort opmærksom på, så hold øje med Kalender Info her på forsiden og giv os besked, hvis I hører om kommende foredrag m.v. i nærheden hvor I bor.
  Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 19:04   #5
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Admin Saturn Se meddelelser
Jeg tror faktisk, at det var netop dette foredrag, vi havde reklameret for i Kalender Info - lige til højre på forsiden.
Det er korrekt, jeg skyndte mig nemlig at sende besked til Hejdien, da jeg læste om det i avisen
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
For lavt stofskifte - foredrag Mella Politik og Samfund 12 11-06-2013 15:04
OBS:Foredrag af Cavling-prisvinder Jesper Tynell buster Politik og Samfund 13 01-06-2010 12:16
Et foredrag I burde se bl.a i Åbenrå i morgen V_Brask Alt det andet 1 07-10-2009 21:19
psykolog Ole Nørby Hansen????? vibeke69 Dit og Dat 1 30-05-2007 00:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension