K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2012, 01:37   #1
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
sygdagpenge stoppet

har fået stoppet mine sygedagpenge og er helt ude af mig selv håber nogle kan gøre mig lidt kloger er total forviret over de lov og §
Gået sygmeldt siden 15.03.11 fik diagnose depression mentis hvilke skyltes årlang belasten herhjemme pga. barn med down syndrom 18 år hvilket har været hårdt og blev hårder jo ældre han blev, han er lige flyttet hjemmefra 1 feb. hvilket sætter gang i mange følser og samtidig med jeg kørte han ind det nye bosted hvilket forgik hele jan. skal lige siges han ingen sprog har derfor intensivt indkørsel forløb. selvom kommunen viste jeg havde det hårdt med hans indkørsel, begyndte man at snakke praktik, kunne ikke rumme det i hoved hvilket jeg nævnte over for sb og job konsulenten op til flere gange,. talte også med læge om at jeg følt mig pressed og ikke kunne overskue praktik da alle mine krafter og tanker gik på at køre mit barne ind. Læge siger de må kunne forstå du ikke har overskud lige nu, men ingen forståelse er der der nu er dp så stopper. Jobcenter vurdere herefter, at jeg uden rimlig grund har undladt at medvirk ved kommunens opfølgning af min sygedagpengesag.
Jeg vurdere herefter at du ikke længere er berettiget til sygedagpeng, så længe du ikke medvirker ved opfølgning af min sygedagpengesag jf. § 21 stk. 1 nr. 1 i sygdagpengeloven.

så nu skal jeg svare er bare helt forvirret og rundt på gulved lige nu.
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 01:43   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det kræver bare at du siger du gerne vil medvirke igen...

Men der er desværre ingen nåde i sygedagpenge loven overfor udeblivelser, medmindre det er udtrykkeligt aftalt med sagsbehandleren...

Har du ringet afbud når du ikke kunne deltage?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 01:52   #3
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
forstår ikke altid systemet men skal jeg jo heller ikke.
Ja jeg har ringet til praktikstedet og sb hvergang bare ikke siden jeg fik brevet
tak for svaret
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 01:54   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja de kan være meget hårde i systemet...

Det der står i den paragraf du nævner er følgende:

Citat:
Bortfald af ret til sygedagpenge
§ 21. Retten til sygedagpenge bortfalder,
1) så længe den sygemeldte uden rimelig grund undlader at medvirke ved kommunens opfølgning, jf. kapitel 6, herunder indsatsen efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, eller ved samtalen med arbejdsløshedskassen, jf. § 7 c,
Kilde » https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=139213

Så de må mene at du har undladt at deltage i den praktik helt uden grund...

Da du tilsyneladende har din læge med dig...så ville jeg bestemt klage over dette stop...

Din læge vil højst tænkeligt bakke dig op i sådan en klage...

Spørgsmålet er vel også om du kan blive forlænget da du er ved at nå grænsen...

Nu er jeg ikke så meget inde i sygedagpenge...så jeg håber at der evt er andre her som kan hjælpe dig videre...

Men indtil da....så kan du sætte dig ind i disse regler vedrørende sygedagpengestop http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Wow i er hurtige ;-)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 01:55   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Indenfor 4 uger af modtagelsen af brevet kan de starte ydelsen op igen hvis du deltager. Derefter er det slut, og det skal hele vejen igennem BAN så...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 01:56   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen er "den trætte" ikke ved at nå grænsen på de 52 uger...eller er det bare mig der misforstår
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 02:00   #7
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jo og? Den tid løber jo ikke, når der ikke er udbetaling... Og han/hun er jo ikke raskmeldt, så tiden skal jo gå ud...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 02:08   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen så ville det bedste vel være for "den trætte" at starte med at deltage igen og så se hvordan og hvorledes mulighederne er med hensyn til forlængelse af sygedagpengene...

For ellers er der vel kun kontanthjælp tilbage eller? og så vente på at hele sagen kommer igennem BAN..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 02:09   #9
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Helt korrekt Webmaster :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2012, 02:11   #10
den trætte
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2012
Indlæg: 10
Styrke: 13
den trætte er ny på vejen
tak for svar i 2
forstår bare ikke helt, har læst de lov, men aner ikke om jeg kan bruge dem. kommunen sendte mig også til en overlæge, speciallæge i psykiatri han var helt enige mig egen læge.
kommunen har forlang 2 lægeerkleringer og den fra speciallægen der er sidst indhente lægelige oplysninger på mig sidst i nov.

tak for rådet og de hurtige svare i vil helt sikkert høre mere fra mig, kommer nok mange spørgsmål i fremtiden.
den trætte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sag er stoppet på ubestemt tid Mille3 Alt det andet 8 15-09-2011 09:41
har nu klaget over stoppet boligsikring.. maja-bell Alt det andet 3 17-07-2011 12:02
mine sygedagpenge er stoppet mettekragesand Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 14-02-2011 15:42
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension