K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2010, 16:37   #11
lotte123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
lotte123 er ny på vejen
Hej

Skejby siger jeg har kronisk træthedssyndrom, men de kan ikke med sikkerhed sige hvad der har fremkaldt det. De antistoffer jeg har i blodet har 80 % af befolkningen siger de, så det er ud fra mine symtomer.

At det er registreret har jeg fundet her: http://www.kronisktraethedssyndrom.dk/Vagn-Hansen.htm

Jeg bliver behandlet for for lavt stofskifte, mangel på B12, folinsyre og D vitamin.
Mvh
lotte123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 17:58   #12
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
Carsten Vagn-Hansen er en flink fyr :-)

På sine gamle dage er han blevet lidt "alternativ" ... men han har altid haft en socialmedicinsk interesse :-)

Om KVH lige er den rette kompetente til at udtale sig om "kronisk træthedssyndrom" ved jeg så ikke.

Tales der om G93.3 mindes jeg at der har været noget i den nordjydske presse om fænomenet ... der skulle vist også være en forening for tilstanden.

Hvad præcist foreningen skulle hedde kan jeg ikke huske, måske var det noget med: Danske M Forening ? (hvad så end M'et skulle stå for?)

Jeg fiser lige ud i et andet windue i browseren og leger lidt med Google ...

Nåh ... Dansk M Forening gav ikke noget brugbart ... så søgte jeg på: Forening G93.3 og fandt en hel masse relevant :-)

Jeg vil gætte på, at det er: Dansk ME Forening jeg har hørt om i pressen ...


Ok du bliver behandlet for for lavt stofskifte - er det så medicinsk med fx Eltorxin eller Eutyrox ?

Mangel på B12 og D-vitamin er jo oplagt at blive "træt" af ... ;-(

BTW: Jeg ved at Scleroseforeningen har udgivet en hel bog om Sclerose-træthed, den er ikke helt tosset at læse, skulle man interessere sig for "træthed" ("træthed" er nemlig ikke bare "træthed").

http://www.scleroseforeningen.dk/da/...osetrthed.aspx
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 18:20   #13
lotte123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
lotte123 er ny på vejen
Tak for det hele.

Jeg blev først behandlet med eltroxin, men da min læge troede at mine symtomer var bivirkninger af dem kom jeg over på betolvex det hjalp dog ikke på noget.
lotte123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 18:54   #14
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Timeguest, må jeg ikke lige høre hvorfor du taler så meget om Sclerose som du gør? Er der nogen begyndelsessymptomer her, som ikke også kunne være en masse andet?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 19:36   #15
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 18
TimeGuest er rigtig godt på vej
I kontekst er der to grunde til at jeg nævner sclerose.

1) Jeg har læst scleroseforeningens bog om sclerosetræthed og

2) jeg er bekendt med, at der findes sclerosepatienter, der netop er blevet henvist til behandling for det, man i dag betegner som en "funktionel lidelse" - det var blot en fejlbehandling. Jeg har også hørt om folk der er døde af kræft fordi de ikke fik den rette behandling, da de i stedet var henvist til behandling på "klinik for funktionelle lidelse".

Hov ... ja vi tog fejl ... det er sq bare ærgeligt ... for patienten ... for de "kloge åger", der tosser rundt, de går altid mere eller mindre fri.


Og jah, jeg finder ingen uniddelbar belæg i det lotte123 skriver, der tyder på at det kunne være sclerose lotte123 har ... omvendt er det vel noget, der skal udelukkes før man evt skrider til at sige at "trætheden" må have sin rod i en "funktionel lidelse".

"Udbrændthed", depression (evt. reaktiv) osv kunne være andre blandt mange tilstande, der skulle udelukkes før man træder til med at kalde tilstanden for en "funktionel lidelse" - vil jeg da forvente ... men det HAR man måske også gjort på Skejby ?


@lotte: jah det var præcis bivirkninger ved fx Eltroxin jeg havde i tankerne, men det kan jeg jo forstå din egen læge også havde og i den forbindelse formodentlig har nedsat eller stoppet medicineringen med Eltroxin (evt. for en periode) ? og hvis jah, så er den mulighed ligesom lukket for nogle af de symptomer du døjer med.

Betolvex behandlingen er relateret til din B12-vitamin mangel og ikke i relation til dit stofskifte.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 19:48   #16
lotte123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
lotte123 er ny på vejen
Ja du har ret jeg får Euthyrox for mit stofskifte.

Jeg ved helt ærligt om jeg er undersøgt for sclerose, men det vil jeg undersøge.
Jeg har været ved en psykiater, hun sagde at jeg ikke var deprieret, men havde store problemer med at koncentrere mig.
lotte123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 19:56   #17
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Mange tak for dit svar Timeguest. Det var lidt i forbindelse med mig selv at jeg spurgte. Jeg har en del af de symptomer som Lotte har og skal i næste uge ringe for en tid ved en Neurolog. Men det er ikke via afd. Q på skejby. De undersøger nemlig kun om det er virus/bakterielt eller genetisk. Indtil videre, i min sag, tager de bare blodprøver.
Men jeg er selv bange for at jeg har sclerose, da jeg har mistet samsynet /dobbelt syn i løbet af en dag og har en masse andre symptomer. Men lægerne gider ikke tjekke mig - lang historie... Nu bliver jeg tjekket.

Lotte, for at få tjekket for Sclerose, så skal man igennem en Neurolog og så skal man have taget noget af rygmarven ud (via en kanyle) og så tjekker de om der er sclerose eller borrelia osv. (Ved Borrelia er den Danske måde man tjekker på forældet)
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 21:47   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Her er lige en side som kom i et indlæg på et tidl. tidspunkt
http://www.me-cfs.info/default.htm
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 19:14   #19
lotte123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-07 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
lotte123 er ny på vejen
Tak for det

Jeg har fået en rygmarvsprøve bla. fordi jeg var blevet bidt af en flåt. Så er jeg sikket også tjekket for sclerose.

Mvh
lotte123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 17:35   #20
Marejka
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Marejka er ny på vejen
Flåtbid...

@Lotte, stol ikke på den negative rygmarvsprøve ang. flåtbid, for de viser forkert i op til 80% af tilfældene.
Hvis du vil være sikker at det ikke er Borreliose, så send dit blod til Tyskland (fx Borreliose Centrum Augsburg). Deres test er mere pålidelig en den danske (dansk antistof test har nu vist 4 gange neg. hos mig, hvor jeg på forskellige labs i DE viser positiv på Borrelia). Den danske test er for dårlig (viser forkert i over 50% af tilfældene / hvis antistoftest på blod, dvs. her taler jeg ikke rygmarv).
Det er også værd at notere, at manden, der tjener godt hver gang den danske Borreliatest bliver anvendt, er den samme, som har været med til at udarbejde de danske anbefalinger (såkaldt Klaringsrapport) for behandling og test af Borreliose....

Det gælder alle herinde med kronisk træthed etc., hvis ikke I er blevet testet for Borreliose, så få det gjort - og hvis I får negativt resultat tilbage fra dansk test, så stol IKKE på det!!!!!!!!!!!!!

Søg evt. mere info på facebook grupper eller borreliose forum....
Marejka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man få gratis psykolog hvis man har fået konstateret en kronisk lidelse ??? Krigeren Alt det andet 14 18-07-2013 22:18
sollinger ellison syndrom sushjer 1 Alt det andet 2 07-03-2011 22:22
HMS hybermobil syndrom... Susanne2412 Dit og Dat 1 09-03-2010 09:19
Inpingement Syndrom CasperR23 De Unge 9 28-09-2009 15:40
Endnu er "funktionel lidelse kage" under bagning ayla Spørgsmål ang fleksjob 7 16-12-2008 12:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension