K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-05-2017, 14:16   #1
Katti1988
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Katti1988 er ny på vejen
Ressource forløbs ydelse

Hej alle sammen.
Jeg er pige på 29 år, jeg er i jobafklarings forløb og får udbetaling som ressourceforløb.
Jeg sidder i den situation at jeg har borderline og ptsd. Jeg ved man kan få ekstra ydelse hvis man er på kontant hjælp for disse hvis man er på kontant hjælp, men da ressourcefoeløbs ydelse er en kontanthjælps lignende ydelse, kan man så søge om ekstra ydelse på denne ydelse????

Jeg går på psyk 2-3 gange ugentligt og da dette ikke er tildelt af kommunen vil/kan de ikke hjælpe med kørsels godtgørelse el. Lign.

Jeg kan ikke finde hoved og hale i det hele så håber nogen sidder med samme situation. Eller nogen der ved hvor man kan henvende sig??

Kh
Katti1988 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2017, 14:24   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
For dem på kontanthjælp, der har nogen bestemte diagnoser, er der rigtigt nok højere sats.
Denne sats består dog i, at man kommer op på højeste sats (11.143 ikke-forsørger, 14808 forsørger).
Som udgangspunkt er kontanthjælpssatserne nemlig lavere hvis man er under 30 år.

På ressourceforløbsydelse får man allerede højeste sats, og derfor kan diagnoser ikke give højere sats. Det samme for dem på 30+ år på kh, da de også allerede får højeste sats.

Hvis du har udgifter til medicin, kan du prøve at søge om dem, efter aktivloven §82
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2017, 14:39   #3
Katti1988
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2017
Indlæg: 2
Styrke: 0
Katti1988 er ny på vejen
Har desværre fravalgt medicin da de mener undervisningen er mere effektiv hvis jeg er uden.
Syns bare det er rigtig svært og leve for 8000 kr mdr.
Men tak for hurtigt svar. Så dejligt at kunne finde svar her ❤️
Katti1988 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2017, 15:22   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvis du nu ender med at vælge at starte op på medicin senere, ved du i hvert fald nu, at den mulighed er der

Jeg har desværre ikke styr på reglerne for kørsel til/fra behandling. Men har du prøvet at spørge ude på psyk? Kan være at du kan være berettiget til noget fra regionen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2017, 16:28   #5
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Jeg har desværre ikke styr på reglerne for kørsel til/fra behandling. Men har du prøvet at spørge ude på psyk? Kan være at du kan være berettiget til noget fra regionen
Ja, jeg synes at du skal kontakte psykiatrien som MistyMiss foreslår.
Nu vides det jo ikke hvilken region du tilhører men i dette link fra region Syddanmark står der at patienter kan få befordringstilskud hvis de lever op til et af kravene, jeg går ud fra at reglerne må være nogenlunde det samme i alle regioner.
Der står at det er den behandlingsansvarlige afdeling som skal søge det for dig.
Det værste der kan ske ved at spørge er vel at du får et afslag.

http://www.psykiatrienisyddanmark.dk/wm477531
Citat:
Patienttransport

Introduktion

I Psykiatrien i Region Syddanmark er den enkelte behandlingsansvarlige afdeling ansvarlig for visitering til og bestilling af patienttransport. Det er ligeledes den behandlingsansvarlige afdeling, som efter aftale med patienten, skal ansøge om befordringsgodtgørelse. Er der spørgsmål vedrørende transport, skal der rettes henvendelse til den behandlingsansvarlige afdeling.

Befordringsgodtgørelse

Som hovedregel skal patienten selv sørge for at komme til og fra psykiatrisygehuset og selv betale for transporten. At patienten ikke har adgang til bus eller tog, berettiger ikke til transport eller befordringsgodtgørelse. Har patienten selv sørget for transport til og fra en psykiatrisk afdeling, kan patienten med hjemmel i Sundhedsloven søge om befordringsgodtgørelse, såfremt ét af nedenstående kriterier opfyldes:

1) Patienten modtager pension efter de sociale pensionslove (efterlønsmodtagere er ikke berettigede)

2) Afstanden til eller fra sygehuset m.v., hvor den nødvendige behandling kan finde sted efter regionsrådets visitationskriterier, overstiger 50 km (afstanden måles via den hurtigste rute på krak.dk)

3) Patientens tilstand udelukker befordring med offentlige transportmidler, herunder bus, tog og færge, og patienten i forbindelse med sygehusbehandling indkaldes til videre ambulant behandling, eller hjemsendes af sygehuset på weekendophold, kortere ferie eller lignende

Patienten får udbetalt godtgørelse svarende til billigste offentlige transportmiddel, og det refunderede beløb kan ikke overstige de faktiske udgifter. Desuden udbetales der ikke beløb på under 25 kr.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension