K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2008, 04:11   #31
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Banjo Se meddelelser
@ Spanien, Italien og Frankrig, men man skal jo være mange millionær for at kunne leve de steder.
Af Italien Frankrig og Spanien er det nok Spanien der har de laveste leveomkosninger og da jeg kender en førtidspensionist der er flyttet derned så er jeg informeret ret godt der... man behøver ikke være millionær leveomkostninger er generelt lavere end i Danmark... især er det muligt uden for de normale ferietider at bo meget billigt... Da jeg boede i Italien kan jeg f.eks huske at efter 1. sept faldt huslejen til en trediedel. Så ja... man skal være velinformeret og så prøve at lave den plan der er den bedste for det man vil...
Jamen vi må jo se hvad svar du får på spørgsmålene fra sikringsstyrelsen, det bliver jo interessant
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2008, 14:59   #32
Banjo
Ved at vænne sig til K10
 
Banjos avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2008
Lokation: Midt Sj.
Alder: 55
Indlæg: 16
Styrke: 16
Banjo er ny på vejen
@Hexi
Ok det kommer vel også an på om hvilket sted man vælger at bo jo i landet, jeg er egentligt ikke interesseret i at bo hvor der er for mange turister hvis jeg skulle bo et andet sted.

Yeps det bliver rart at få sat tingene på plads så man er sikker, det er jo ikke lige frem logisk meget af det, du må sige til hvis du skal have nogle spørgsmål med.

Mvh Banjo
Banjo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 01:46   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Har du talt med Sikringsstyrelsen, Banjo?

Hvad svarede de?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 17:48   #34
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Minister overvejer svindelrejsehold

Citat:
Minister overvejer svindelrejsehold

29. maj 2008 07:55 | Krimi Send nyhed

Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen overvejer at lade et rejsehold undersøge, om nogen begår socialt bedrageri i Danmark.
http://avisen.dk/minister-overvejer-...old_11092.aspx

Citat:
Ældre svindler med deres pension
http://avisen.dk/aeldre-svindler-med...ion_11090.aspx
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 18:24   #35
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Socialt.Tjek.Af.Snydere.Indenrigs også kaldet Rejsedynen...hmm, lyder desværre som noget der kunne komme i disse tider. Men socialt bedrageri er ikke ok, men med nuværende niveau af anmeldelser på både sort arbejde og "samboer", tror jeg de penge det koster er bedre givet ud på check af politikere og deres håndtering af udgifter med bilag. Jeg tror ærligt talt der svindles mere der end under dynerne........

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 29-05-2008 kl. 18:26.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 18:56   #36
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Ja så er det da en fordel at man har 2003 førtidspension så er der da ikke noget at komme efter

Ja hvor små sko skal man gå i for at foreslå at en gruppe skal rejse verden rundt og kigge efter om ældre har været ude af Danmark i mere end 6 mdr. på et år... og når det er en minister der kører taxa for flere hundrede tusinde kroner uden lovlige bilag så er der ikke noget at komme efter ...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 19:43   #37
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tænker på, om journalisten har lavet "research" her.

Da pudsigt, at artiklen netop kommer nu... Pudsigt sammenfald med de spørgsmål, der er stillet her i tråden, ikke?

Prøv at gå tilbage og læs.

Så vil jeg da sige, at det da må være sløje tider for journalister, hvis de ikke kan finde andre kilder, end syge borgere, der selv kæmper for at holde skindet på næsen og søger råd herinde og selv svarer pænt på indlæg.

Men - som der står om k10 - så er det brugere, der efter bedste evne prøver at svare og lave hjælp til selvhjælp.

Må da håbe, at journalisten har GIDET lave kritisk og lødig journalistik og har spurgt de rigtige myndigheder om den korrekte lovgivning.

Vi ser jo en masse ævl og ugennemtænkt i pressen, hvor pressen nærmest bare laver referater af det, andre har sagt - uden at det har været ind tur igennem "tænkeren", før det skrives.

Det ville da have klædt Lars Fogt at have undersøgt, hvor mange penge det koster samfundet, at der sidder en masse mennesker og vil kontrollere, om en enkelt pensionist i Spanien har boet der 6 måneder eller 7 måneder.

Nuvel... det er forkert, hvis adressen ikke er på plads, men hvad SPARER Danmark ved, at denne pensionist IKKE slider på de danske veje, sygehuse, biblioteker, osv. osv.?

Der må da være en kæmpe besparelse, når personen betaler skat af tillægget i Danmark - men IKKE bruger det, der betales skat til.

Den beregning mangler også i regnestykket.

Altså er ærindet måske noget helt andet.

Måske det også hænger sammen med, at man nu vil drive hetz på de "gamle førtidspensionister" for at se, om der kan vrides et par arbejdstimer ud af dem.

Sikke et cirkus... og arbejdet findes ikke til de nye fleksjobbere, hvordan fan... skulle der så findes arbejde til dem, der ikke har arbejdet i 10-30 år?

Det er snart ved at være for langt ude på overdrevet.

Så Lars Fogt, hvis du læser det her, så svar os på følgende:

Hvad koster det i administration osv. at finde en enkelt pensionist i Spanien?
Og hvad spares der, hvis denne borger IKKE benytter de ting i Danmark, som der jo betales skat af (af dette tillæg)?

(Det er vist cirka 5.000,- før skat - altså slag på tasken 2.000-2.500) af en i forvejen meget lav takst til en person, der IKKE KAN arbejde.)

Lad os se på det:

Fly og hotelophold i Spanien
Løn til 1-2 personer (dyneløftere)
Administration hos Skat, politi, kommune etc.
Løn til journalister, som ikke kan finde på andet at skrive om
Tryksværte
Avissvineri på gader og stræder
Miljø-svineri
Fældede træer, til ukritisk journalistik
osv. osv.

Mit gæt er, at det koster flere penge at finde en pensionist, end der kan tjenes ind.

Hvad koster det?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 29-05-2008 kl. 19:49.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 11:44   #38
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Nuvel... det er forkert, hvis adressen ikke er på plads, men hvad SPARER Danmark ved, at denne pensionist IKKE slider på de danske veje, sygehuse, biblioteker, osv. osv.?

Der må da være en kæmpe besparelse, når personen betaler skat af tillægget i Danmark - men IKKE bruger det, der betales skat til.
Nu har man jo så ændret førpensionen i 2003 så det er et helt beløb og ikke indeholder tillæg ... når det drejer sig om alderspension synes jeg egentligt det er forkert at man ikke har lavet samme ændring så i stedet for at dele pensionen i ca. 5000kr til grundbeløb og ca. 5000kr (for enlige) som et tillæg så lægge det sammen i et beløb som så er samlet indtægtsbestemt som den nye førtidspension... det er jo ikke ligefrem et astronomisk beløb man får som folkepensionist
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2008, 11:37   #39
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Regeringen har jo fusket med lovene når det gælder 24årsreglen, det viser sig også at der er fusket med pensionisters rettigheder ang familiesammenførering...
Jeg vil mene det også gælder evt førtidspensionister der har fundet en udenlandsk ægtefælle og vil flytte tilbage til Danmark...

Citat:
Siden januar, da integrationsminister Birthe Rønn Hornbech senest strammede praksis, har pensionister ikke været omfattet af EU's regler for familie*sammenføring, skriver Information.

På bare syv år har de danske myndig*heder ændret praksis tre gange, så det er sådan, at en pensionist skal have været i arbejde i et andet land, hvis EU-reglerne om fri bevægelighed og retten til at medbringe sin ægtefælle ved hjemvenden til Danmark skal kunne bruges. Men ministerens tolkning er i strid med EU-retten, vurderer eksperter.
Artiklen er vist egentligt fra Information men fandt den på tv2
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-13522020.html
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2008, 18:28   #40
pawsepigen39
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
pawsepigen39 er ny på vejen
hej jeg blev glad da jeg læste at man kan få sin pension med til australien også wouw,,det vidste jeg ikkke.når min datter er stor flytter jeg dertil hvor der er varme altid...nogen som vil med???
pawsepigen39 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension i udlandet... forvirring. octagon Nyttigt at vide for Førtidspensionister 32 01-09-2011 04:48
Førtidspension - ophold i udlandet? forvired Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 15-03-2010 23:15
Ophold i udlandet med førtidspension basse1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 28-01-2010 11:29
Førtidspension i udlandet zuza Nyt om loven 6 15-12-2009 17:38
Førtidspension i udlandet.... BSFoto Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 23-04-2009 14:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension