K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2010, 09:06   #41
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Godt du klagede.

Du skal selvsagt henvise til varig funktionsnedsættelse, samt andet, hvorfor aktivering IKKE er en mulighed, men en egentlig arbejdsprøvning, skal være velkoment.

Jeg ville møde op, tage dine lægepapir og sidste resultat af arbejdsevne med. Dermed træffer stedet måske afgørelse om at hjemsende dig, til anden udredning.
Held og lykke
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 09:39   #42
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser

Jeg er ude af stand til at møde op og se positiv ud, der er jo en grund til at jeg alle dage har foretrukket rengøringsarbejde, hvor jeg kan passe mig selv.
Okey det med rollatoren forstår jeg så nu.

Men er det pga sygdom du er ude af stand til at møde op med et påklistret smil ? Hvis ikke så nogen gange selvom man er dybt usocial så er man nødt til det.. Bare et godt råd, ellers så bliver kommunen da først svær og danse med..
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 16:29   #43
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Godt du klagede.

Du skal selvsagt henvise til varig funktionsnedsættelse, samt andet, hvorfor aktivering IKKE er en mulighed, men en egentlig arbejdsprøvning, skal være velkoment.

Jeg ville møde op, tage dine lægepapir og sidste resultat af arbejdsevne med. Dermed træffer stedet måske afgørelse om at hjemsende dig, til anden udredning.
Held og lykke
VH Popiae
Og min borgmester har reageret :-) han vil øjeblikkeligt se på sagen.

Nå, jeg mødte op, efter en nat uden søvn, men et rent køkken, noget skulle tiden jo gå med.

De 2 personer, der tog imod mig, fik naturligvis opsang af den anden verden ( til mit forsvar skal bemærkes at det aldrig er personligt ment) og gassen gik altså lidt af mig, da de sang med!!

For det første var de dybt forbløffede over at jeg ikke havde fået besked i god tid, det havde de nemlig, på de papirer, de havde, stod der at jeg den første måned skal have 3 timer dagligt, så 4 og så 5.............hvilket min sagsbehandler IKKE har sagt til mig og det står IKKE på jobplanen.

Dernæst skældte de ud over at jeg ikke havde været med til at udforme den jobplan, at han var kold overfor det lægebesøg mandag og nu til det rigtig sjove:

Den ene ringede til ham og forklarede at når han gav SÅ kort tidsfrist, så ville de give mig fri tirs og onsdag, hvor Kasper er hjemme, det var ikke rimeligt at en knægt på 12 skulle efterlades alene hjemme med så kort varsel.

Han havde hylet op, men hun stod fast, og hun klukkede lidt af grin, da hun fortalte mig det.

Jeg kørte så frem med at jeg ikke et sekund var i tvivl om at de sikkert alle var både søde og rare, men belært af bitter erfaring, så vil kommunen være FULDSTÆNDIG ligeglad med resultatet, som de var med sidste kursus, så derfor var det total spild af min tid og endnu mere spild af skattepenge, der er 7 "eksperter tilknyttet" og det koster givet en krig at køre, og det er sq da ØV sommetider at få ret, når man er opsat på tumultagtige scener.

Jeg har ret, de har INGEN indflydelse på min videre færd i systemet, det er ene og alene min sagsbehandler, der tolker slutresultatet af det kursus.........som jeg nu kan styre som det passer mig, jeg behøver ikke deltage i deres Vild med dans. Bare jeg møder op.

De gav mig begge ret i at det hele handlede om refusion.

MEN, der er andre dernede der også er tvunget afsted som mig, og de gav grønt lys til at jeg godt må headhunte dem til protester mod Cirkus jobcenter.

Der kom så en psykolog og skulle pladre løs om skilsmisser?? hvilket fik mig til at falde i søvn. 9.20 kom leder og sagde at så kunne jeg godt gå hjem med ønsket om en god påske.

Så alt i alt bliver det en ren opbevaring af mig for refusion.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 16:53   #44
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Godt gået maj-britt.

og godt du blev forstået..

det er guld værd.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 17:20   #45
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
Hmmmmm kan jo så være der ligefrem er folk der PÅ stedet, hvor du nu skal slå dine folder, som kan vise sig og være "guld" værd for dig i din videre fremfærd....

men jeg syntes nu stadig du liiiige skal mærke om isen kan bære , jeg mener ikke du skal slikke nogle i R.... men blot lige have lidt fingerspitzgefyl......

ellers vil jeg godt æde den hat jeg ikke har på at du får et living hell. på hotel jobcenter...

det kan simpelthen ikke svare sig og, og bruge den "store" hammer, når man fikser en radio... der skal fine små delikate værktøjer bruges.

det var metaforer for en hel uge jeg der fik brugt..... men det er bare så pokkers vigtigt at du indser, at det er DEM som har HELE magten...

mvh eders ace dk.
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 17:41   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med ACE, man kan komme virkelig langt ved at agumenterer på sobert niveau og ved at danse lidt efter deres pibe - hermed ikke sagt at man skal finde sig noget, men at man opvejer situationen, spiller med, og signalerer at man FORSØGER at få det bedste ud af en måske skidt situation...

Jeg har jo selv været 21 år i systemet, og jeg ved en hel del om god og sund opførsel der stort set kan få én hen hvor man vil. Jo mere man føjer sig og gør som de siger, jo bedre står man når man vil klage eller påpege at de altså ikke har ret!
Hvis man har den der ''kakaotoppe og grøn vand'' holdning, så går de fuldstændig i selvsving, og dermed fratager man sig selv retten til at klage...

Men godt du blev forstået og at der kom en nogenlunde tålelig situation ud af en - i første omgang, rådden situation.

Mit bedste råd er, følg med stømmen, stil spørgsmål, argumentér på højt niveau, se det hele an og find smilet frem. Det gør sig 1000 gange bedre i en klage at man kan skrive man fremmødte glad og optimistisk og i det mindste FORSØGTE at få det bedste ud af det. Det virker langt bedre end, gu' vil jeg ej og ingen skal bestemme hvad jeg skal æde og nu tager jeg kakaotoppe og grønne vand med. Den mening kan du jo bare beholde for dig selv, og fortsat spise hvad du vil og gøre som du plejer. Men igen, det giver pote at kunne skrive at du gav forsøget en god chance, men at det simpelthen ikke hjalp....

Men jeg forstår dig godt, og jeg er også selv den provokerende type, men jeg fandt pænt hurtigt ud af, at så kommer man bare ingen vegne....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 17:59   #47
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ace dk Se meddelelser
Hmmmmm kan jo så være der ligefrem er folk der PÅ stedet, hvor du nu skal slå dine folder, som kan vise sig og være "guld" værd for dig i din videre fremfærd....

men jeg syntes nu stadig du liiiige skal mærke om isen kan bære , jeg mener ikke du skal slikke nogle i R.... men blot lige have lidt fingerspitzgefyl......

ellers vil jeg godt æde den hat jeg ikke har på at du får et living hell. på hotel jobcenter...

det kan simpelthen ikke svare sig og, og bruge den "store" hammer, når man fikser en radio... der skal fine små delikate værktøjer bruges.

det var metaforer for en hel uge jeg der fik brugt..... men det er bare så pokkers vigtigt at du indser, at det er DEM som har HELE magten...

mvh eders ace dk.
Som du dog kan sige det Ace

De to personer skal man også tænke på, skal være sammen med "sure" kursister i flere måneder, så de er selvfølgelig opsatte på at få det hele til at glide gelinde. Det gøres ved at give og modtage og man gør ret i at stikke en fingeren i jorden, og lodde stemningen - især når det bliver "hverdag" på sådan et kursus.

De er "bare" ansatte, og er der ikke kun for kursisternes blå øjnes skyld. Det ser nogen også den dag et forløb bliver beskrevet og lander på sagsbehandlerens bord. (har jeg erfaret fra andre)

Men den er da svær -når man er tvunget og har brug for bare en lille sejr.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 19:31   #48
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Maj-Britt jeg forstaar dig virkelig godt, det goer jeg, jeg har selv vaeret det ene sted efter det andet. MEN de steder som kommunen henviser til; det er jo ikke deres skyld, og nu maa du saa bare goere dit til at vise, hvad dit funktionsniveau reelt er. At der ikke er sket noget i saa mange aar er noget decideret svineri; men maaske dette er starten til, at der kan komme en afklaring? Saadan var det ihvertfald for mig det sidste sted, men jeg tror ogsaa, man er bedst stillet ved at vise sig lidt samarbejdsvillig, selvom det er mere end svaert til sidst, naar man er blevet smidt rundt i systemet og er godt traet af det og meget deprimeret.

Jeg haaber, at dette bliver starten paa, at der kommer en afgoerelse; jeg forstaar godt, at du hellere vil vaere fri, men hvis der ikke saettes gang i noget, kommer du jo med garanti ikke videre; her er der maaske en chance, selvom jeg til fulde forstaar din frustration. At kommunen siger og skriver 25 timer har netop noget med deres refusion at goere; det er ikke sikkert, at det reelt er saadan. Da jeg var henvist til Reva hed det ogsaa 25 timer om ugen, selvom jeg var visiteret til fleksjob max 15 timer om ugen, men reelt var jeg der ca halvanden time hver dag, saa tag det ikke for noeje hvad kommunen skriver. Hvis stedet du er paa, kan se, at det magter du ikke, jamen saa maa forloebet tilpasses til dig. Det er kun for, at de kan faa deres refusion!

Jeg ved desvaerre ikke noget om, hvordan varslingen skal vaere, men igen, det er maaske bedre at faa sat gang i det med det samme, saa det kan blive overstaaet?

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 21:01   #49
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Hvorfor er det lige at jeg bør være så naiv at tro på at dette lige er stedet, der vil rykke noget??

Hver gang, jeg får et brev fra min sagsbehandler, så ligger der flere sider med lovgivningen i, hvis du ikke gør dit og dat, så er straffen dit og dat.

Når han / de så kegler rundt og bryder loven, hvad er straffen så??

Lokalerne ligger på 1. sal, så jeg baksede lige min rollator op og ned, ingen elevator.......på min jobplan ingen tider, udover at møde i dag kl. 8.00, ikke en dyt om de øvrige tider........bliver jeg syg, så skal jeg sygemelde mig HVER dag og jeg SKAL stille med lægeerklæring første dag.........ingen informationer om, hvad det kursus indeholdt ( at jeg så fandt det på nettet er en anden side af sagen)...

Ville en ganske almindelig lønmodtager finde sig i den behandling??

NEJ, så hvorfor er det lige at de tror, jeg vil??

Jeg meldte klart ud at min vrede bestemt ikke var møntet på dem personligt, men sagde også at de sørme selv havde valgt det job og det kunne ikke undgå at give verbale øretæver, nøjagtig som en pantefoged, en p-vagt, en licensmand o.s.v. får.

Og et er sikkert, jeg hælder langt hellere min vrede af på dem, der trods alt er en del af systemet, end jeg brænder det inde og hælder det ud over mine unger.

Men jeg får se, min borgmester er på sagen ( igen igen) og et par andre byrødder har mailet retur, 2 vil lade den gå videre til den kommunale direktør, 2 vil nøje undersøge, hvad der foregår herude.

Uagtet at vi er samfundets laveste i andres øjne, så skal vi stadig bevare vores selvrespekt og IKKE danse efter deres piber og forgodtbefindende, jeg nægter det, har alle dage gjort det og vil alle dage gøre det.

Men jeg er også en:

Ræverød, anarkistisk rebel, ballademager, lømmel, fan af civil ulydighed og en halalhippie.

der lige i nat skiftede fra SF til EL. :-)

Nå ja glemte lige at jeg mailede min borgmester igen i dag, da jeg kom hjem, idet det kursus jo godt vidste, hvad tid jeg skulle være der til i dag. Det anede jeg jo ikke, så da de små spurgte mig, der måtte jeg sige at et eller andet sted mellem 8.15 og 15, ingen ide.

Det er simpelthen bare IKKE ok.

Gh72, det er heller ikke ok med 22 timers varsel, transportpenge, rent tøj, måske en klipning, et par sko uden huller whatever.....men jeg ved da godt, hvorfor han ikke gav længere varsel, lige præcis fordi han IKKE har vendt den jobplan med mig.

Sidst redigeret af Maj-Britt; 26-03-2010 kl. 21:08. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2010, 21:18   #50
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Det er godt gået Maj-Britt

Så kan han forhåbentlig lære at behandle for ordentlig....håber da borgmesteren taler store ord med ham ...det er simpelhen ikke godt nok ikke at have deltaget i jobplanen og skal sendes igang med 22 t varsel.

Håber alt løser sig og du på trods må få en god påske med familien
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension