K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2017, 14:36   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Hvilken leverandør kan I anbefale?

Følgende 2.leverandører fremgår af sedlen, - projektnavnet er: "virksomhedsrettet forløb, lidt støttebehov"

Springbræt
Incita
Contra
Dekra
Hans Knudsens Instituttet
Plan og Handling
Servisio Danmark Aps

ps vi snakker København.
Min bekendte skal have hjælp til at søge fleksjob, altså ansøgningsprocessen, ,men måske også hjælp til at få en praktik - og i den bedste af alle verdener skulle denne praktik så kunne føre til et lille fleksjob. Dette forløb er kun 1 dag i ugen, siger jobkonsultenten.
Er der nogen som ved hvilke af disse leverandører som monstro kunne give den bedste sparring i sådan et forløb? målet er jo at komme i en 14 dages praktik, måske mere? så min bekendte ligesom kommer igang...
så vigtigt at leverandøren har et reelt netværk som de kan og vil bruge (jeg kender leverandører som ikke har sådan et netværk)

Sidst redigeret af Thisted_1970; 27-02-2017 kl. 14:38.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 20:14   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Springbræt er ret gode - også fordi de har lidt færre sager pr mand end mange af de andre. Det er derfor de ofte bliver brugt der, hvor der er lidt ekstra støtte.
Netværk? Tror ikke nogen af dem har det - sådan rigtigt.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2017, 22:42   #3
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
ok tak for tippet, kender dem ikke
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2017, 00:05   #4
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
;
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Følgende 2.leverandører fremgår af sedlen, - projektnavnet er: "virksomhedsrettet forløb, lidt støttebehov"

Springbræt
Incita
Contra
Dekra
Hans Knudsens Instituttet
Plan og Handling
Servisio Danmark Aps

ps vi snakker København.
Min bekendte skal have hjælp til at søge fleksjob, altså ansøgningsprocessen, ,men måske også hjælp til at få en praktik - og i den bedste af alle verdener skulle denne praktik så kunne føre til et lille fleksjob. Dette forløb er kun 1 dag i ugen, siger jobkonsultenten.
Er der nogen som ved hvilke af disse leverandører som monstro kunne give den bedste sparring i sådan et forløb? målet er jo at komme i en 14 dages praktik, måske mere? så min bekendte ligesom kommer igang...
så vigtigt at leverandøren har et reelt netværk som de kan og vil bruge (jeg kender leverandører som ikke har sådan et netværk)


Hans Knudsen har et bredt netværk, men vedr. hjælp til ansøgning der var de ikke særligt hjælpsomme da jeg var der for nogle år siden. Alt hvad man gør eller siger bliver noteret, deres blik følger en konstant også når man går på wc.

Springbræt havde for mig personligt en rigtig god medarbejder, men det var i et andet forløb. Man får vist hvad de skriver i raport til jobcenter, og kan komme med indlæg som bliver skrevet ind i raporten osv. som man efterfølgende godkender inden afsendelsen.

Plan og handling halter lidt bagefter vedr. hjælp til ansøgning, men er ihærdige til hurtigst muligt af finde en praktikplads. Men sender raporten til jobcenter uden man får vist og godkendt den inden afsendelse

På de nævnte 3 steder er de helt vilde med at finde en praktikplads, hvilket ikke er svært når arb. giver får gratis arbejdskraft, men siger man at det skal være med efterfølgende ansættelse, ja så har de ingen praktikplads alligevel.

Ved ikke om det er en lille hjælp. De andre steder har jeg ikke været på.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2017, 14:08   #5
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Hans Knudsens Instituttet
Hans Knudsen Instituttet, HKI, har fået meget omtale i medierne. Her bliver ledige sat til at lave collager og sy hvedekernepuder. Du kan finde links avisartiklerne om HKI ved at gennemlæse 2 tråde på K10.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31583

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30933
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt

Sidst redigeret af Rebecca.And; 28-02-2017 kl. 14:12.
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2017, 17:40   #6
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
tak for alle jeres inputs!
Lad mig lige specificere, at det ikke er aktivering, men fleksjobkursus, så jeg går ikke ud fra at de skal aflægge nogen særlig rapport til Jobcentret!??
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2017, 12:04   #7
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
tak for alle jeres inputs!
Lad mig lige specificere, at det ikke er aktivering, men fleksjobkursus, så jeg går ikke ud fra at de skal aflægge nogen særlig rapport til Jobcentret!??
Jo, det gør private aktører altid.

"Ved forløbets afslutning udarbejder HKI altid en veldokumenteret rapport til Jobcentret".
http://www.hki.dk/kommune_afklaring/
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2017, 11:30   #8
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Netværk? Tror ikke nogen af dem har det - sådan rigtigt.
Arbejdsgiverne gør kun meget sjældent brug af jobaktører og jobcentre, når nye medarbejdere skal findes. Medierne har jo fortalt mange historier om aktørernes kompetencer eller mangel på samme.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension