K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-11-2011, 09:27   #1
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
kan jeg miste ledighedsydelse

Sagen er den, at jeg pt har en ankesag liggende hos BAN over kommunens behandling af min sygesag, hvor jeg har klaget over deres behandling. De raskmeldte mig til fleksjob med begrundelse i at mine lægepapirer og arbejdsprøvning viste en arbejdsevne på min. 10 timer, trods det at jeg kun var 8 timer i arbejdsprøvning.

Da jeg så var blevet raskmeldt pr. 1. august 2011, blev jeg sendt i et afklaringsforløb, hvor de skulle afklare, hvor mange timer jeg ku arbejde og hjælpe mig med at finde et job. Jeg havde så der kun 5 timer, da jeg ikke magtede mere og måtte besøge den psykiatriske skadestue i tirsdags.

Jeg overvejer at søge fp på foreliggende grundlag, når kommunen har modtaget papirer fra det sidste forløb, men ka kommunen ta ledighedsydelsen så længe sådan en sag kører eller hvad må de.

Derudover har jeg som sagt været raskmeldt siden 1. august og jeg har intet hørt fra kommunen i den tid, der er gået
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 09:38   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
kort og godt...

Din fleks er en varig ydelse... De kan ikke ændre på det, selvom du søger FP
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 11:43   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
reglerne er vist at man skal have en eller anden form for kontakt hver 3. månede er du sikker på at de har fået din raskmelling.

hvis du har kunnet arbejde 8-10 timer har du jo en arbejdsevne,og man vil nok bare sige at det var det forkerte mix da du ente på 5 timer.

Så de vil nok have en ny arbejdsevne vudering,nu du er rask meldt.
Med mindre en læge skriver at du ikke må arbejdsprøves mere.

Husk at passe på dig selv i det vidre forløb og lade være med at lade dig presse mere end du kan holde til .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 19-11-2011 kl. 11:53.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:14   #4
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
reglerne er vist at man skal have en eller anden form for kontakt hver 3. månede er du sikker på at de har fået din raskmelling.

hvis du har kunnet arbejde 8-10 timer har du jo en arbejdsevne,og man vil nok bare sige at det var det forkerte mix da du ente på 5 timer.

Så de vil nok have en ny arbejdsevne vudering,nu du er rask meldt.
Med mindre en læge skriver at du ikke må arbejdsprøves mere.

Husk at passe på dig selv i det vidre forløb og lade være med at lade dig presse mere end du kan holde til .
Ja de har fået raskmelding, for det 13 ugers forløb hvoraf de 4 var i praktik, var for fleksjobbere. Så ja det har de jo fået.
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 16:16   #5
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
kort og godt...

Din fleks er en varig ydelse... De kan ikke ændre på det, selvom du søger FP
Min sagsbehandler, som raskmeldte mig til ,var tilmed så fræk i en mail at skrive til mig, at jeg frivilligt havde skrevet under på en raskmelding

Jeg tænker bare økononomisk, hvad hvis de mener, at jeg er for syg til fleksjob og for rask til fp??
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:05   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kisser72 Se meddelelser
Min sagsbehandler, som raskmeldte mig til ,var tilmed så fræk i en mail at skrive til mig, at jeg frivilligt havde skrevet under på en raskmelding

Jeg tænker bare økononomisk, hvad hvis de mener, at jeg er for syg til fleksjob og for rask til fp??
Du mister jo ikke ledighedsydelse, selvom man er "rask" eller søger førtidspension.... Når man er på ledighedsydelse bevarer man ledighedsydelsen både under sygdom og ikke under sygdom (som ledig). Og er man rask som fleksjobber betyder det, at man er frisk nok til at arbejde igen som fleksjobber.

Havde de snakket om at stoppe din ledighedsydelse?

De har pligt til at følge dig op, når du er sygemeldt fleksjobber. Og under en revurdering af fleksjob som ledig mellem 12-18 måneder, hvor de skal lave en redegørelse, bla. om der skal påbegyndes en førtidspensionssag.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:24   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kan man ikke miste sin ledighedsydelse, hvis man ikke er samarbejdsvilig
et generelt spørgsmål

det lyder til du har fået det noget dårligere end da du blev tilkendt fleks første gang
har du fået noget ydeligere læge dokumentation
min erfaring efter 3 år, hører kommunen ikke en meter på den sygemeldt
havde skrevet flere mails og fik ikke et svar, min kontaktperson skrev 1
fik svar dagen efter.

så vil råde dig til at får noget mere lægedokumentation på din tilstand er blevet værre
ellers tror jeg ikke du kan få en førtidspenison på en §17 eller få medhold af BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 19:44   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Selvfølgelig kan man miste ledighedsydelsen hvis man IKKE er samarbejdsvillig... -det kommer kun an på uviljen til at samarbejde...

Og en fleksjob bevilling er selvfølgelig kun varig hvis reglerne osv. kan opfyldes...

Dette er skrevet uden hensynstagen til den oprindelige tråd, syntes bare der kommer så mange "gode råd", at det kan være svært for nogle at overskue dem.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:03   #9
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Du mister jo ikke ledighedsydelse, selvom man er "rask" eller søger førtidspension.... Når man er på ledighedsydelse bevarer man ledighedsydelsen både under sygdom og ikke under sygdom (som ledig). Og er man rask som fleksjobber betyder det, at man er frisk nok til at arbejde igen som fleksjobber.

Havde de snakket om at stoppe din ledighedsydelse?

De har pligt til at følge dig op, når du er sygemeldt fleksjobber. Og under en revurdering af fleksjob som ledig mellem 12-18 måneder, hvor de skal lave en redegørelse, bla. om der skal påbegyndes en førtidspensionssag.
Nej de har ikke talt om at stoppe den, men min mand er ikke helt inde i systemet og bliver ved med at sige, at jeg skal passe på, jeg ikke ender på bistand.

Og ja jeg mener også at de skal følge op på det. Jeg har ikke haft fleksjob siden maj 2010 og været på sygedagpenge til 31.7.2011, men jeg har intet hørt fra en sagsbehandler på kommunen. Tværtimod blev jeg raskemeldt til fleksjob og d. 11.8.2011 fik jeg brev om at starte på afklaringsforløb den 15.8.2011.

Sidst redigeret af kisser72; 19-11-2011 kl. 21:14.
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 21:10   #10
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kan man ikke miste sin ledighedsydelse, hvis man ikke er samarbejdsvilig
et generelt spørgsmål

det lyder til du har fået det noget dårligere end da du blev tilkendt fleks første gang
har du fået noget ydeligere læge dokumentation
min erfaring efter 3 år, hører kommunen ikke en meter på den sygemeldt
havde skrevet flere mails og fik ikke et svar, min kontaktperson skrev 1
fik svar dagen efter.

så vil råde dig til at får noget mere lægedokumentation på din tilstand er blevet værre
ellers tror jeg ikke du kan få en førtidspenison på en §17 eller få medhold af BAN
Jeg blev tilkendt fleksjob pr. 1. oktober 2008. Havde så fleksjob indtil maj 2010, hvor jeg blev sygemeldt pga stress og depression. I det år der er gået har jeg været til psykatrisk speciallægeerklæring, neuropsykologisk erklæring 2 steder, statusattest hos egen læge, et afprøvningsforløb på 13 uger, hvor de ikke kunne finde en praktikplads. Bliver sendt til nyt afprøvningsforløb på 13 uger, hvoraf de 7 er på et praktiksted. Havde 8 timer i praktikken, men sb sa til mig, at de ikke kunne indstille mig og bad mig skrive under på en raskmelding (var så fræk at skrive til mig i en mail, at jeg jo frivilligt skrev under på denne). Jeg får så et brev, hvor der står, at de ud fra mine lægelige papirer og arbejdsprøvning vurderer min arbejdsevne til min. 10 timer.

Alt dette har gjort, at jeg måtte på den psykiatriske skadestue i tirsdags
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
miste ftp tije Nyttigt at vide for Førtidspensionister 9 13-07-2013 00:10
Miste retten til ledighedsydelse hvis afslag på førtidspension? Stuen At søge førtidspension 3 19-05-2013 11:37
Miste retten til ledighedsydelse frup Spørgsmål ang fleksjob 20 27-06-2012 18:13
miste ledighedsydelse Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 07-07-2010 11:23
Ej miste ledighedsydelse ved flytning zuza Nyt om loven 0 20-08-2008 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension