K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 12:10   #1
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
efterlønsbidrag - fleks - ægtefælleforsørgelse

Hej,

Håber nogle kan hjælpe med lidt input ell. lign.
Jeg er fleksjob visiteret og har fået mit efterlønsbidrag udbetalt - allerede i maj måned - kommune ved dette.

Nu vågnede jeg i nat fuldt i panik med følgende tanke:
min mand er sygemeldt - smidt på KH (supplerende da jeg jo skal forsørge ham delvis fra min ledighedsydelse)

Han har også fået sin del af efterlønnen udbetalt - mens har allerede var på den supplerende kontanthjælp, så langt så godt, da disse jo ikke må regnes med som formue - han fik dem først da han gik på suppl. KH

Men nu er jeg fuldstændig i panik om han faktisk har ret på den suppl. KH da jeg jø også fik den udbetalt - faktisk før ham.

Orker ikke flere problemer så hvis nogle kan linke til noget hvor står at det skal indgå i ens formue, ja hvad gør vi så, melder det hos kommunen, og hvordan regner de så evt. ud hvor længe man skulle have 'levet af min efterlønsformue' og hvordan gøres hvis man evt. uretmæssigt fik den suppl. KH skal det så betales tilbage på en gang eller kan der træffes en ordning.

Håber I forstår lidt hvad jeg mener.

Penge er dog stort set brugt på gamle regninger, øv
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 14:17   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som jeg læser det så betyder det ikke noget....men læs selv her paragraf 4 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=140730
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 18:40   #3
Pixeline
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-04 2011
Alder: 50
Indlæg: 73
Styrke: 14
Pixeline er ny på vejen
Undskyld men jeg blev lige nysgerrig.

Hvordan kan man få efterlønnen udbetalt?. Bliver de ikke sat ind på flexordningen når man er flexvisiteret.?

Hilsen Pixeline
Pixeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 19:17   #4
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Det kan man fordi jeg var på bidragsfri periode under min sygdagpenge til jeg overgik til ledighedsydelse og så fortsattede jeg lidt endnu med den bidragsfriperiode ;-)
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 12:19   #5
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pixeline Se meddelelser
Undskyld men jeg blev lige nysgerrig.

Hvordan kan man få efterlønnen udbetalt?. Bliver de ikke sat ind på flexordningen når man er flexvisiteret.?

Hilsen Pixeline
Jo det gør de på en måde..men de bliver altså stående hos den fagforening, man var i..jeg har lige fået dem udbetalt..skulle så både kontakte kommunen og fagforeningen for at få begge beløb..
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ægtefælleforsørgelse = selvforsørgelse ??? 0401AMvB Alt det andet 0 12-05-2013 23:36
Fra fleks til ordinært til fleks igen? Nico Spørgsmål ang fleksjob 3 08-06-2012 18:02
Sf og S R vil gøre noget ved ægtefælleforsørgelse MTVRV1 Politik og Samfund 44 05-10-2011 10:23
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Ægtefælleforsørgelse mv. zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 12 06-03-2011 10:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension