K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2007, 16:57   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Afslag på pension - ej klare 2 timer - 2 fleksjob

SOCIALMINISTEREN VED GODT, HVAD DER FOREGÅR I KOMMUNERNE.

På hendes egen hjemmeside kan man hver dag læse klip fra grusomme historier landet over.

Flere steder i landet er der problemer med at få førtidspension.

Sakset fra Socialministeriets hjemmeside:

Citat:
Paragraf 17 sager er vanskelige
Nordjyske Stiftstidende Frederikshavn

FREDERIKSHAVN: Borgere, der efter pensionslovens paragraf 17 selv søger om førtidspension, får i langt hovedparten af sagerne afslag.Det fortæller faglig konsulent Peter Jensen fra Frederikshavn Kommunes pensionsteam .Peter Jensen har været med til at behan...
Citat:
Afslag på førtidspension slår hårdt

FREDERIKSHAVN: Gennem tre og et halvt år i smertehelvede efter en arbejdsulykke om bord på et skib har 38-årige Lone Bøjen kæmpet for at komme tilbage i arbejde igen.Men efter en mislykket arbejdsprøvning i sit gamle sanitørjob hos ISS og siden to forskellige fleksjob på to timer eller mindre pr...

Citat:
Færre får førtidspension

FREDERIKSHAVN: Socialrådgiver Dorthe Olesen, 3F Nordøstvendsyssel, der er Lone Bøjens fagforening, siger at det er blevet væsentligt sværere at få tilkendt førtidspension efter de seneste stramninger af regler og fleksjobreglerne...



Citat:
Jeg havde besluttet at begå selvmord

SLETTESTRAND: En fejlvurderet diskusprolaps ændrede i 1996 Merete Günthers liv totalt. Den var så alvorlig, at den kappede nervetrådene i rygsøjlen over, og det var for sent at operere.Som 41-årig befandt hun sig så i køretol, lammet fra livet og ned, melle...

http://www.infomedia.dk/mo/Overview....imaryOrder=ASC
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 22:02   #2
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
der er altså noget jeg ikke forstå jeg Citatter:

Peter Jensen fra Frederikshavn Kommunes pensionsteam.
Han siger samtidig, at der ingen nedre grænser er i loven om, hvor mange timer et fleksjob mindst skal udgøre


det forstår jeg ikke jeg syndes at jeg har fået af vide at det var 12½ time ugenligt som er det mindste
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 22:04   #3
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
hej

jeg har fået at vide der ingen regler er......hm bare de selv ved det snart....
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2007, 22:43   #4
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
underligt når jeg læser dette om Lone Bøjen er det samme hun har fået af vide i afslag

mon fredrikshavn kommune bare bruger det samme

den enste forskel er at hun selv har søgt og ved mig har kommunen søgt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 09:59   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Tænktet på om nogen ved, hvor mange timer et fleksjob mindst skal udgøre
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 11:04   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Peacock der findes lovmæssigt ikke noget mindste antal timer, og som du kan læse i de forskellige indlæg er det også meget forskelligt hvad div kommuner mener, en kommune syntes feks at det er helt i orden hvis du kan arbejde 9 timer og en anden kommune har den grænse der hedder 12½ time..

De kommuner der operere med 12½ time er nok de mest realistiske set ud fra et økonomisk aspekt ...

Hvis en arbejdsgiver ansætter dig med 2/3 del refusion i 12½ time så sætter han ikke penge til men tjener heller ikke noget på det

Derfor virker det totalt åndsvagt at visitere til 9 timer feks , for hvor mange arbejdsgivere vil betale for at få lov til at være socialansvarlig, jeg tror at dem det lykkedes for at komme i 9 timer er dem som i forvejen er på arbejdspladsen og ledelsen er glade for dem og ønsker at give dem en håndsrækning, jeg søger selv massevis af job , jeg ligger på 15 til 20 timer (alt efter afstanden og hvad det er for et slags job ) men jeg kan sq have svært ved at råbe arbejdsgiver op

Så kan da med gru tænke på hvordan det må være med 9 timer ... men altså svaret på dit spørgsmål ...

der er ikke noget fast timeantal man skal kunne klare for at blive visiteret til fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 11:17   #7
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
Hejdien

Okay, det viste jeg godt nok ikke, og ja at få et fleksjob på feks 9 timers, det må da bare være vildt svært, så kan folk da gå meget længe, det er da umenneskligt
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 11:18   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg forstår det heller ikke.

Så får man jo ALDRIG et job.

Hejdien... Hvad er det mindste timeantal, nogen har fået job i?

HVIS man absolut vil vride så få arbejdstimer ud af folk, var det nemmere for alle parter med en pension, hvor man må tjene penge ved siden af.

Ikke alle kommuner betaler fleksjobrefusionen rettidigt til arbejdsgiveren, så de kan have mange penge i klemme. (Det gavner heller ikke arbejdsløsheden for fleksere, når kommunerne ikke betaler.)


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2007, 12:45   #9
fiemie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-11 2005
Alder: 51
Indlæg: 160
Styrke: 19
fiemie er rigtig godt på vej
Angående antal timer i fleksjob:

Da jeg var i fleksjob startede jeg med 12 timer, det var så meningen at det timetal skulle forøges efterhånden, desværre gik det ikke sådan. Jeg var nede på ni timer til sidst. Og det var faktisk OK for min arbejdsgiver - ved godt jeg var meget heldig med min ansættelse. Nu er jeg på førtidspension.

Fiemie
fiemie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange timer kan man arbejde uden at frygte for sin pension? MultiMick Alt det andet 0 02-02-2010 21:03
Hvis man ikke kan klare sit fleksjob, alligevel? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 4 14-01-2010 14:24
Arbejdsevne: 3 timer pr. uge - afslag på pension zuza Det er da strengt ! 8 27-10-2009 16:36
Kan ikke klare mine timer.. Elsebeth Jeg er kommet i praktik. 9 13-05-2008 18:50
Midlertidig pension og arbejde 10 timer pr. uge???!!! zuza Politik og Samfund 3 20-12-2007 06:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension