K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-06-2014, 10:12   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Må man selv vælge aktør, når man søger fleksjob?

Min sag er nu færdig samlet og kommer for rehab teamet, forhåbentlig indefor en overskuelig tid. Sagsbehandleren sagde, at jeg sikkert skal i ressourceforløb og at det nok oplagt ender med fleks for mig. Ikke så dårligt.
Får man en aktør til hjælp i jobsøgningen, ligesom ved virksomhedspraktik? Må man i så fald selv vælge aktør, ligesom ved kh aktivering iflg. nye regler?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:48   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det er forskelligt fra kommune til kommune. I min kommune har man to aktører at vælge imellem når man søger fleksjob
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 10:50   #3
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Min sag er nu færdig samlet og kommer for rehab teamet, forhåbentlig indefor en overskuelig tid. Sagsbehandleren sagde, at jeg sikkert skal i ressourceforløb og at det nok oplagt ender med fleks for mig. Ikke så dårligt.
Får man en aktør til hjælp i jobsøgningen, ligesom ved virksomhedspraktik? Må man i så fald selv vælge aktør, ligesom ved kh aktivering iflg. nye regler?
Loven foreskriver at der i hver kommune SKAL være mulighed for valg mellem 2 aktører. Det er ikke alle kommuner som opfylder den regel..
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 14:38   #4
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
OK, tak. Så får vi se, hvad Københavns Kommune gør.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 17:42   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Får man en aktør til hjælp i jobsøgningen, ligesom ved virksomhedspraktik? Må man i så fald selv vælge aktør, ligesom ved kh aktivering iflg. nye regler?
Jobcenter "Job på særlige vilkår" København, har en intern jobklub, den kan man tilknyttes den første periode af sin ledighed.
Fordi der er en intern ordning henviser de ikke til anden aktør i den forbindelse.
Jeg har haft sag i anestyrelsen ang. afslag på anden aktør eller mentor i den forbindelse, og nej, når de tilbyder jobklubben, så er det det (også uanset hvor hvor fjernt ens behov lå fra jobklubbens tilbud)

Men du har ret til 6 ugers valgfri kursus indenfor de første 6 måneders ledighed, når du er ledig fleksjobber, og der er frit valg på alle hylder indenfor den angivne kursusform, og perioden kan også deles op.
Så om du vil blive vinkender via teknisk skole, på kursus i kend dig selv og din indre ugle, eller hvad de mange kurser nu lyder på, det bestemmer du selv.

I Københavns kommune bliver du først tilbudt anden aktør i forbindelse med din revurdering, hvis du ikke er kommet i fleksjob indenfor de første 12 måneder.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 19:26   #6
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Iflg. loven så har man RET til anden aktør efter 6 mdr`s ledighed. Efter 12 mdr har man PLIGT til anden aktør
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 19:30   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Iflg. loven så har man RET til anden aktør efter 6 mdr`s ledighed. Efter 12 mdr har man PLIGT til anden aktør
Det er så ikke sådan det praktiseres hos Københavns Kommune
(og som sagt med ankestyrelsens velsignelse)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 20:14   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er så ikke sådan det praktiseres hos Københavns Kommune
(og som sagt med ankestyrelsens velsignelse)
Øhh. Det med de 6 mdr ????
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-06-2014, 20:49   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Iøvrigt, så forholder det sig at når anden aktør før eller siden bliver aktuelt, så skal man have mulighed for flere at vælge imellem, og københavns kommune gjorde et stort nummer ud af at de slet ikke ville blande sig i valget, endsige hjælpe en på vej i valget.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Øhh. Det med de 6 mdr ????
Som det er formuleret skal kommunen "tilbyde" vejledning, men kan ikke tvinges til at bruge anden aktør, når de selv sætter noget op, som eks. jobklub.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2014, 00:03   #10
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Men jeg er ikke "ledig", kun arbejdsløs på Kh. Ligesom jeg vil være bundet af de økonomiske regler for denne, vil jeg vel også have ditto indskrænkede rettigheder? 6 ugers selvvalgt uddannelse hører vist ikke til mine muligheder. Bygge på mine faglige færdigheder må jeg heller ikke, men jeg ved da lige præcis, hvilken aktør, jeg ønsker.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension