K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-03-2008, 02:36   #1
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Hvad kan jeg få min læge til?

Jeg skal til læge på fredag.

Jeg vil forsøge at drage ham meget mere ind i min sag ang fleksjob/pension.

Men hvad kan han som læge egentlig gøre? kan han skrive udtalelser om hvad jeg kan og ikke kan?

Lige nu står der jo bare i mine papire at jeg har endometriose og fibromyalgi. Men kan lægen skrive hvordan det påvirker mig?

Kan han bla skrive at jeg har et søvn behov på 12 timer? at min energi er ringe og mit immunsystem er svagt? vil det styrke min sag?

Jeg har det sådan lige nu at jeg bare vil have fred. Et eller andet sted ved jeg at jeg ikke ville kun klare et fleksjob. jeg skal snart i praktik men inderste ved jeg at jeg ikke komme til at kunne det. Jeg kan godt arbjede som sådan. Men pga min søvnbehøv og træthed og koncentration besvær kan jeg ikke fastholde mig i noget uden at skulle have pause hvert 5-10 minut.
Jeg kan jo ikke engang ryde op herhjemme eller gøre rent ude nat jeg får smerter og blvier træt.
Derfor ved jeg at jeg bliver nødtil at ligge an til en pensionssag. Jeg er bare bange for at sige det højt, for folk vil tro jeg er doven og bare vil slippe for at lave noget. Så det er noget jeg holder for mig selv, ikke end min mand ved det.

Kan jeg få indflydelse på status attesten? og kan jeg fortælle min læge om min hverdag sådan at han kan bekræfte det?
Kan han ud fra hans syn på sagen råde kommunen til at søge pension til mig?

Er det et krav at have været på smerteklinik inden man søger pension? det fik jeg afvide, men kommer nu i tanke om jeg kender en med samme sygdomme som mig som fik pension men først efter sin pension er kommet på smerteklinik.?

undskylder de mange spørgsmål og tråde fra mig for tiden. Jeg er presset og stresset og MEGET syg... Men det tror kommunen ikke på..
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 09:02   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Det er en god idé at gå op og få snakket med lægen, som godt kan lave udførlig status. Han skal ikke skrive noget om, hvilke ydelser du evt skal have, men en udførlig status er god.

Der er ikke noget krav om, at du skal på smerteklinik for at få ftp, men du gør nok klogt i at samarbejde så godt du kan omkring en arbejdsprøvning.
gh72 er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 14:09   #3
mumle_mund
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2007
Indlæg: 174
Styrke: 17
mumle_mund er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Det er en god idé at gå op og få snakket med lægen, som godt kan lave udførlig status. Han skal ikke skrive noget om, hvilke ydelser du evt skal have, men en udførlig status er god.

Der er ikke noget krav om, at du skal på smerteklinik for at få ftp, men du gør nok klogt i at samarbejde så godt du kan omkring en arbejdsprøvning.

Jeg samarbejder fuldt ud omkring arbejdsprøvning. Det var mig SELV som måtte bede om at komme i det.
Frygten er bare hvis jeg ikke kan klare det....
mumle_mund er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 23:16   #4
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
jeg tror du skal få lavet en speciallægeerklæring

det er nok det du kommer længst med

Kitter :-)
kitter er ikke logget ind  
Gammel 06-03-2008, 23:17   #5
Stezu
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2008
Indlæg: 11
Styrke: 17
Stezu er ny på vejen
Denne tråd lukkes, så Mumle_mund og brugere kan bevare overblikket over spørgsmål og svar.
Stezu er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis ens læge bare syntes ens alder er en hindring ligemeget hvad du fejler FibroMcs Alt det andet 84 09-07-2013 18:28
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Hvad er en special læge erklæring?? Leduce Alt det andet 9 15-11-2010 09:26
Hvad bilder den læge sig ind? mumle_mund Lægekonsulenternes Rolle 21 18-09-2008 01:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension