K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2010, 21:25   #1
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
myndighedsudøvelse Ulovlig?

Kolding kommune hævder at deres anden aktør ikke er aktør men samarbejdspartner...og derfor godt må udøve myndighedsudøvelse.

Jeg måtte lige i arkiverne og tjekke. Jeg var helt sikker på at det var anden aktør jeg var "i samarbejde" med kommunen var blevet sendt til... at se ud af mine papirer er det "anden aktør".....

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/...8.htm&regional
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 21:35   #2
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
et ret godt eks: på at i omskrivningssituation, gælder givne regelsæt.... som feks: at kommunen kan kalde et "misfoster" hvad som helst , når blot det gavner egen situation... dette vil jeg da håbe på, af et lille ekspert-hold af koldingensere ikke vil finde sig i.

og derfor liiiige går ind og meddeler koldings burgermeister at sådan spiller klaveret skutte......

jeg mener enten holder man sig til ankestyrrelsens afgørelse ... eller anlægger et civilt søgsmål..... det må vi andre dødelige sku da gøre........

det er efterhånden sådan, at man ikke længere bliver forbavset når slige sager sker, man stiller ikke engang ?-tegn ved sandruligheden i det skrevne dokument,,,,,,,,,,

nej, vi båtnakker, er så vant til at sager af en sådan beskaffenhed, blot bliver os påduttet, og derefter haver vi os og rette....... DOOOOOOOO kan bare ikke have når der går simsons i sagerne,,,,,

mvh eders ace dk....
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 21:37   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg fatter ikk en meter,anden aktør eller samarbejds partner ,lyder i mine øre som det samme.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 21:41   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af empowerment Se meddelelser
Kolding kommune hævder at deres anden aktør ikke er aktør men samarbejdspartner...og derfor godt må udøve myndighedsudøvelse.

Jeg måtte lige i arkiverne og tjekke. Jeg var helt sikker på at det var anden aktør jeg var "i samarbejde" med kommunen var blevet sendt til... at se ud af mine papirer er det "anden aktør".....

http://www.dr.dk/Regioner/Trekanten/...8.htm&regional
Det var da utroligt, at de afviser Ankestyrelsens udtalelse. De SKAL følge Ankestyrelsens vejledninger!! Så snart deres "samarbejdspartner" er registreret som en virksomhed, så ER det en virksomhed og ikke en kommune. Hvis denne "samarbejdspartner" har afgjort sager, så har de været ulovlige.... De må gerne samarbejde med kommunen ved f.eks. aktivering osv., men de må bare ikke afgøre sager for kommunen f.eks. at stoppe sygedagpenge. Det er sagsbehandleren på kommunen, som skal afgøre - ikke en medarbejder som er deres "samarbejdspartner"...

Det er bare for dårligt, at kommunerne slet ikke kan se, hvad forskellen er!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 22:02   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Lægger lige et link ind til Tv Kolding, der havde et indslag om det i deres udsendelse i dag

http://www.kolding.dk/data/0065381.a...9725&uid=65381

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 22:11   #6
empowerment
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
empowerments avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: et sted i jylland
Indlæg: 318
Blog Indlæg: 22
Styrke: 14
empowerment er rigtig godt på vej
Selv har jeg stadig mine i behold, men de må så hjertens gerne tage dem... så kan jeg vel komme op på kontanthjælp. Men det er der desværre nok ingen fare for at de gør. Der er dem der har fortalt at sagsbehandleren (aktørens) har taget sd.

de har hele tiden gjort et nummer ud af at det er kommunen der afgør det, men reelt sender de det bare til kommune og de sender det så til borgeren på kommunens papir. Det epokegørende er mest, at kommunen angiveligt har udtalt at de gerne må da de bare er en samarbejdspartner.... De afviser jo så ikke at det er det der foregår.

Aktøren er på vej ud, men da problemet er hos kommunen er det sikkert skidegyldigt hvem der er aktør.

[QUOTE=Risa;112125]Lægger lige et link ind til Tv Kolding, der havde et indslag om det i deres udsendelse i dag

Tak

Sidst redigeret af Stezu; 28-06-2010 kl. 23:14. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
empowerment er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 22:57   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er muligt at man jurdisk kan komme efter dem, men...

Det ændre jo ikke på det faftum, at KOMMUNEN har lavet aftalen med FALCK eller lign, hvorefter de deler overskudet???

Er det bare mig, der får en helt forkert smag i munden???

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2010, 23:20   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.788
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Brug jeres ret.....

og udnyt retten til at gøre Statsforvaltningen opmærksom på at der foregår ulovligheder: http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5796

og hvor der under https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=124591 nævnes i § 48:

§ 48. Statsforvaltningen fører tilsyn med, at kommunerne og kommunale fællesskaber, jf. § 60, overholder den lovgivning, der særligt gælder for offentlige myndigheder, herunder kommunale forskrifter, der er udstedt i medfør af denne lovgivning, jf. dog stk. 2 og 3.

nøjagtig som jeg gør i kampen om sagsbehandlingsfrister.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlig magtanvendelse GlemMig Alt det andet 23 06-09-2013 11:15
Kontanthjælpsreform - ulovlig? Nucca Politik og Samfund 6 27-04-2013 19:26
ulovlig aktivering:( victoriane Alt det andet 9 24-01-2011 00:26
Ulovlig praksis zuza Nyt om loven 15 19-02-2009 15:28
Ulovlig praksis zuza Et godt link! 5 25-04-2008 12:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension