K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2009, 20:38   #1
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
længerevarende/varigt skånehensyn

Hej til alle i dette dejlige forum.

Håber der er nogen der kan komme med lidt gode ideer, for jeg er kørt fast i systemmet.

Jeg er deltidssygemeldt nu på 1,5 år med stress og angst og diverse andre følgevirkninger. Kommunen har nu efter 1,5 år og en forlængelse endelig opdaget at de skal have lægepapirer mv indhentet. Dette er så sket og så kom konklusion.

Du er for syg til hjælp - vi stoppe sygedagepengene snarest. Dato ville sagsbehandleren ikke oplyse. Begrundelsen er at jeg ikke bliver rask inden for de næste 2 år iflg speciallæge ( Og det må jeg desværre give ham ret i ) Yderligere behandling findes ikke. Revalidering kan ikke komme på tale da min funktionsevne forventes at blive nedsat ved skifte til andet job ( også dokumenteret fra speciallægen ) Fleksjobbet som psykolog og læge anbefaler kan ikke komme på tale, da speciallægen skriver at der forventes en lægerevarende periode med skåne hensyn og der skal stå varigt.

Er det virkeligt bare det ord der ligges vægt på. Til samtalen sagde han at jeg ikke skulle regne med. at jeg ville kunne komme til at klare det samme som før. Det må da siges at være varigt !

Jeg spurgte sagsbehandleren hvilke muligheder jeg så havde. " Ingen, men du kan glæde dig over, at det er dokumenteret at du er syg ( det vidste jeg s** da godt ) og for at der er mange flere på vej i samme situation ,for så kommer der med tiden hjælp til denne gruppe syge også" ( jeg vil nu aldrig glæde mig over at andre skal igennem dette system)

Indtil nu har jeg kunnet beholde jobbet. Men chefen er ved at syntes at der skal ske noget for dette er for dyrt for ham. Så fyreseddelen forventes snart. Og da jeg er jo stadig er syg - ingen dagpenge. Jeg er gift så ingen kontant hjælp til mig.

Hvordan kommer i andre videre ? Det er ikke mindre stressende at jeg nu også skal tænke på økonomien og være helt afhængig af mandens indtægt. Lægen mener ikke at jeg kan komme bare lidt mere ovenpå , før jeg har en hvis tryghed med jobbet. Så det kan vist have lange udsigter.

Undskyld hvis det er lidt ryddet, men jeg er bare så opgivende lige nu !!!
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2009, 22:58   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Min første indskydelse er, om du kan få en ny speciallægeundersøgelse, og stille det kontante spørgsmål, om det er varigt.
Alternativt, om det er muligt at kontakte lægen, som har lavet speciallægeundersøgelsen, og stille spørgsmålet.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2009, 18:45   #3
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hej Trold

Jeg har talt med lægen, som kun vil udtale sig hvis jeg får en ny henvisning fra kommunen. Det arbejder jeg så på at overbevise dem om er nødvendigt. Men det er ikke så let.

Så jeg kæmper videre.
Tænk hvis man kunne bruge sin begrænset energi på at arbejdet lidt i stedet for.
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2009, 00:28   #4
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommerfugl Se meddelelser
Hej Trold

Jeg har talt med lægen, som kun vil udtale sig hvis jeg får en ny henvisning fra kommunen. Det arbejder jeg så på at overbevise dem om er nødvendigt. Men det er ikke så let.
Hvis du har din praktiserende læge på din side, så prøv at spørge ham/hende, om du kan blive henvist til spec.læge, evt. en helt anden.
Hvis dette kan lade sig gøre, så prøv, på forhånd, at formulere nogle spørgsmål, så du er sikker på at de relevante ting kommer med i speciallægeerklæringen.
Held og lykke med det.
Når du får besked om hvornår de stopper dine sygedagpenge, så husk at anke det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2009, 22:37   #5
Sommerfugl
Føler sig hjemme på K10
 
Sommerfugls avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2008
Indlæg: 29
Styrke: 16
Sommerfugl er ny på vejen
Hej igen Trold

Det er lykkes at få kommunen til at bestille en ny tid. Så langt så godt.

Du skriver at jeg skal anke, når de stopper mine sygedagpenge. Sagsbehandler siger at jeg ingen muligheder har overhovedet. Så nu spørger jeg dumt. På hvilket grundlag kan jeg anke ??
Sommerfugl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 00:53   #6
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sommerfugl Se meddelelser
Du skriver at jeg skal anke, når de stopper mine sygedagpenge. Sagsbehandler siger at jeg ingen muligheder har overhovedet. Så nu spørger jeg dumt. På hvilket grundlag kan jeg anke ??
Lige den der er jeg ikke helt inde i, men det ved jeg at der er andre herinde der er. Så hvis du venter lidt, så er jeg sikker på, at der kommer nogle guldkorn.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 01:11   #7
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Kommunen skal oplyse dig om klagemulighed når de giver dig brevet med beslutning om ophør af dagpenge. De skal også partshøre dig, før de inddrager pengene.

Når du får et brev om ophør, skal du klage med henvisning til, at der skal iværksættes en anden erhvervsfremmende aktivitet (eks. arbejdsprøvning) umiddelbart ved ophør af sygedagpenge. Denne skal vurderes senest 14 dage før inddragelsen af pengene, og du/din læge/fagforening skal inddrages i beslutningen. Du skal nå at klage, inden der er gået 4 uger, ellers mister du din ret til at klage.

Kommunen har så 4 uger til at beslutte, om de giver dig medhold i klagen. Gør de ikke det, skal de videresende den til Beskæftigelsesankenævnet. Hvis kommunen ikker oplyser dig om denne klagemulighed, bør du også medtage dette i din klage. Nægter kommunen at tage imod klagen, skal du kontakte Beskæftigelsesankenævnet direkte.

Mit eget eksempel:

Kommunen ophørte med udbetaling af mine sygedagpenge pr. 29/1 i år. Dvs. senest den 30/1 skulle de have sendt mig i en arbejdsprøvning - der igen skulle have været godkendt af min egen læge senest d. 16/1.

Kommunen har dog aldrig kontaktet min egen læge, og min mand fik telefonisk besked om, at der ikke vil ske mere i min sag i forhold til arbejdsprøvning eller andet, før jeg selv henvender mig på et nyt jobcenter, og bad om at få startet en ny sag op. Denne fremgangsmåde er imidlertid ulovligt, så nu har vi klaget - dels over at de ikke har henvendt sig til min læge, dels over, at arbejdsprøvningen ikke er sat i gang til tiden, og sidst men ikke mindst - over at ophør af sygedagpengene er ulovlig, når de to første ting ikke er på plads.

Sidst redigeret af Webmaster; 13-02-2009 kl. 04:16. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2009, 04:45   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu behøver man ikke et direkte grundlag for at anke...det er nok at du gerne vil have nogle andre øjne til at kigge på din sag...

Når de stopper de penge...skal der være en ankevejledning med....og det er nok at du skriver at du vil anke sagen....der behøver ikke være en grund med...

Jeg tror at Morgause ikke lige fik med at ens ressourceprofil skal være opdateret i forbindelse med ophør af sygedagpenge...

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=30746#K9

Det vil sige at de skal have undersøgt om du evt er berettiget til revalidering, fleksjob, førtidspension....

Har de ikke lavet alle disse ting...vil de får sagen tilbage med en anvisning om at de skal få orden på tingene...

Som du forklare det....hvad din sagsbehandler har sagt...specielt om fleksjob....så er det noget forfærdeligt vrøvl som hun siger...
De fleste hvis ikke alle har jo varige skånehensyn...det er jo derfor man bliver visiteret til fleks..

Så husk at anke...for på den måde vil du få ankenævnet til at se om alle ting er overholdt...i forbindelse med stoppet..

Du kan evt prøve at overveje at aflevere en skriftlig ansøgning om fleksjob...og alt efter hvordan de behandler den...ja så ank også den...

Nu er det jo svært at sige noget om udfaldet af dette...da vi/jeg jo ikke rigtig kender din situation...og det fulde omfang af sagen....
Men ud fra det du har skrevet...så ville jeg selv gøre sådan....

Uanset hvad....så vil det aldrig skade din sag at du får andre til at se om alt er overholdt...som loven forskriver at det skal være...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
varigt nedsat almira Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 30-04-2013 08:45
At få vurderet mén ud fra et medicinforbrug der ikke er varigt. Camille Alt det andet 3 26-05-2012 11:22
Modregnes godtgørelse for varigt mén Susanne2412 Alt det andet 8 08-05-2010 13:17
Varigt nedsat funktionsniveau Marina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 20-09-2009 16:20
Højesteretsdom om varigt mén og tab af erhvervsevne som følge af lydoverfølsomhed Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 15-01-2009 21:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension