K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2011, 10:09   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dejligt du nu har noget at rette dig efter, det er slemt at gå og vente, uden egentlig at vide hvad det er man venter på....og hvornår der kan forventes et svar.

Men hold op, hvor kan jeg huske den daglige tur til postkassen, og dybt skuffet når der ikke lå noget, og man allerede begyndte at vente på det skulle blive næste dag igen og posten havde været der......i guder et cirkus!!
Jeg kunne slet ikke koncentrere mig om andet end dét brev, jeg kunne hverken se film elle følge med i noget på fjernsynet, tankerne var helt andet steds.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 12:20   #12
Udeiskoven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Udeiskoven er ny på vejen
Nå, så fik jeg endelig brev fra kommunen.
Min sag har været behandlet på Socialmedicinsk Teammøde, og de har indstillet til Tilkendelsesteamet, at jeg tilkendes FP med virkning fra 1. januar 2012.
Tilkendelsesteamet holder møde d. 20.12, så jeg håber på en skønherlig julegave ;-)
Udeiskoven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 12:35   #13
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
uha det vil godt nok være den bedste julegave man kunne tænke sig :-) krydser alt hvad der krydses kan ...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 11:16   #14
Rie82
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2011
Lokation: Esbjerg
Indlæg: 75
Styrke: 13
Rie82 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
Nå, så fik jeg endelig brev fra kommunen.
Min sag har været behandlet på Socialmedicinsk Teammøde, og de har indstillet til Tilkendelsesteamet, at jeg tilkendes FP med virkning fra 1. januar 2012.
Tilkendelsesteamet holder møde d. 20.12, så jeg håber på en skønherlig julegave ;-)
Hej hvor lyder det bare dejligt håber virkelig at det går igennem

Jeg kender ikke meget til din sag men havde du selv søgt på det forliggende grundlag? hvad har du af afklaringsforløb og skrev lægekonsulenten direkte at han/hun mente du skulle have en FP?
undskyld alle spørgsmålen. men er usikker på om jeg alligvel selv skal søge på det forliggende grundlag..
Rie82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 13:20   #15
blund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
blund er ny på vejen
Desperat

Hej

Jeg er ret så desperat, for nogle gode fif og evt noget hjælp til mig, for jeg er i den situation at kommunen har stoppet mine sygedagpenge pr 31/10-2011. Jeg har da heldigvis for mange mange år siden tegnet en forsikring mod tab af erhvervsevne, som jeg nu får fuld invalidepension fra hver måned. Det er svarende til sygedagpengene, så heldigvis behøver vi ikke gå fra hus og hjem.... Men jeg er ret så meget i panik da både jeg, min læge og de andre der har været ind over min sag mener, jeg skal have førtidspension, da jeg nu er kronisk smertepatient efter snart 15 måneder med meget stærke smerter efter en ulykke, hvor en stor hund sprang op fra en grøft, jeg undveg og kom slemt til skade. Fik diskusprolabs i nakken og et alvorligt piskesmæld, med disse konstante smerter. Samtidig med neurogene smerter fra smadrede nerver i nakken... Er der evt nogle der kan give mig nogle gode råd...?

hilsen Blund
blund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 13:40   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af blund Se meddelelser
Hej

Jeg er ret så desperat, for nogle gode fif og evt noget hjælp til mig, for jeg er i den situation at kommunen har stoppet mine sygedagpenge pr 31/10-2011. Jeg har da heldigvis for mange mange år siden tegnet en forsikring mod tab af erhvervsevne, som jeg nu får fuld invalidepension fra hver måned. Det er svarende til sygedagpengene, så heldigvis behøver vi ikke gå fra hus og hjem.... Men jeg er ret så meget i panik da både jeg, min læge og de andre der har været ind over min sag mener, jeg skal have førtidspension, da jeg nu er kronisk smertepatient efter snart 15 måneder med meget stærke smerter efter en ulykke, hvor en stor hund sprang op fra en grøft, jeg undveg og kom slemt til skade. Fik diskusprolabs i nakken og et alvorligt piskesmæld, med disse konstante smerter. Samtidig med neurogene smerter fra smadrede nerver i nakken... Er der evt nogle der kan give mig nogle gode råd...?

hilsen Blund
Hej Blund,

Start venligst din egen tråd, så den ikke blandes med denne fra udeiskoven. Du klikker bare på "spørgsmål om sygedagpenge" og så skriver du hvad du har i "ærmet", hold helst mellemrum i dit indlæg så vi alle kan være med på en læser.

Kom med så mange info omkring din afklaring under sdp. som muligt, samt hvorledes du er blevet helbredsmæssigt udredt undervejs.

Held og lykke med din tråd.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 15:36   #17
Udeiskoven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Udeiskoven er ny på vejen
tak for krydsede fingre mm :-)
Jeg har søgt FP i pensionsloven § 18.
Min læge og psykiater har lavet status rapport, hvor de anbefaler FP, jeg har været til nogle få samtaler hos arbejdsmarkedsrådgiver, som også anbefaler FP.
Min sag er så blevet forelagt deres lægekonsulent, som også anbefaler FP.
Så alt i alt, er det alle der mener jeg bør have FP, så jeg håber virkelig det blir en realitet.

Jeg er slet ikke inde i alle de regler og love der er, jeg er blevet hjulpet hele vejen igennem.
Udeiskoven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 22:18   #18
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
tak for krydsede fingre mm :-)
Jeg har søgt FP i pensionsloven § 18.
Min læge og psykiater har lavet status rapport, hvor de anbefaler FP, jeg har været til nogle få samtaler hos arbejdsmarkedsrådgiver, som også anbefaler FP.
Min sag er så blevet forelagt deres lægekonsulent, som også anbefaler FP.
Så alt i alt, er det alle der mener jeg bør have FP, så jeg håber virkelig det blir en realitet.

Jeg er slet ikke inde i alle de regler og love der er, jeg er blevet hjulpet hele vejen igennem.
Kære Udeiskoven,

Har lægerne, psykiater mv. inkl. lægekonsulenten fra kommune direkte skrevet at du bør tilkendes ftp. ?

Det er meget sjældent at "eksperterne" skriver dette og kommunen ser meget nøgternt på at lægelige eksperter rådgiver i dette felt.

Hvis lægekonsulenten har konkluderet ftp. så er det så fint nok, de andre skal holde deres fag i deres regi.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 12:04   #19
Udeiskoven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2011
Indlæg: 10
Styrke: 13
Udeiskoven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Kære Udeiskoven,

Har lægerne, psykiater mv. inkl. lægekonsulenten fra kommune direkte skrevet at du bør tilkendes ftp. ?

Det er meget sjældent at "eksperterne" skriver dette og kommunen ser meget nøgternt på at lægelige eksperter rådgiver i dette felt.

Hvis lægekonsulenten har konkluderet ftp. så er det så fint nok, de andre skal holde deres fag i deres regi.

Øhm, nej, det er vel egentlig bare deres statusrapport, der har gjort at jeg har fået det ind i mit forvirrede hovede
Jeg blir temmelig forvirret når de skriver som de gør
Men jo, lægekonsulenten har skrevet det....

Er bare så rundtosset i mit hovede, over alt det jeg ikke helt forstår... har jo haft min mand med til møderne, og bagefter kan jeg ikke huske ret meget af det vi snakkede om
Udeiskoven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 10:13   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Udeiskoven Se meddelelser
... har jo haft min mand med til møderne, og bagefter kan jeg ikke huske ret meget af det vi snakkede om
Så vil jeg da anbefale dig, at optage møderne, det kan gøres på mange mobiltelefonder, på en m p3'er eller med en diktafon.

Så kan du og din mand bedre snakke om tingene bagefter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der ca? Vestergaard Spørgsmål ang fleksjob 14 29-05-2013 15:41
Hvor lang tid går der? viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 18-05-2012 13:12
Hvor lang tid går der? Sunnydob Alt det andet 23 09-01-2011 10:16
hvor lang tid før i fik FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 35 09-08-2010 11:28
Hvor lang tid tog det? Flower Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 10-03-2010 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension