K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-09-2011, 19:42   #1
Mille3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mille3 er ny på vejen
Sag er stoppet på ubestemt tid

Hej alle

Jeg har været syg siden ultimo 2008 og mistede mine sygedagpenge og arbejde primo 2010. Jeg har nu ikke modtaget en eneste krone i over 1½ år nu, da min mand skal forsørge mig, så alt er blevet sat på vågeblus. Jeg har været til 1 undersøgelse bestilt af kommunen og 1 arbejdsprøvning, hvor jeg kunne arbejde højest 12 timer. Jeg har nu for 5. gang fået diagnosen fibromyalgi, denne gang fra Frederiksberg Hospital. Da mine muskelsmerter var så omfattende tilbød lægen mig et 2 ugers kursus på Klinikken for Kroniske Muskelsmerter. Jeg fik et brev med, hvori det blev pointeret, at kurset er ment til at kunne forbedre min livskvalitet og ikke min arbejdsevne. Men der er 1½ års ventetid på kurset. Nu har kommunen så meddelt mig, at de har stoppet min sag, indtil jeg har været på kurset - for som lægekonsulenten siger: hvis du får bedre livskvalitet, kan du måske også arbejde mere. Men der kan jo desværre nok ikke ske mirakler på 2 uger...

Er der nogen som har prøvet noget lignende? Er der nogen der kender en løsningsmulighed? for det er da til at gå helt ned på.

På forhånd tak
Mille3
Mille3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 19:50   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er surt, men kommunen har desværre ret
alle behandlingsmuligheder skal være udtømte for fleks eller pension
har heller ikke haft nogen indtægt over et år
min sag er dog ikke gået i stå, men der er ikke sket en meter i min sag siden 2009
har samme problem, nemlig behandlingsmulighederne skal være udtømte
venter igen svar fra lægekonsulenten for 4 gang
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 19:57   #3
Mille3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mille3 er ny på vejen
SB ringede til Fr.Berg hospital, og de er godt klar over problemet. Men så bør man måske ikke tilbyde et sådan kursus til os som allerede er i ingenmandsland, når ventetiden på kurset er så lang.
Mille3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 20:02   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Nej det er netop den læge som har skylden, men de tænker ikke over en hvad en kommune gør
kun hvad der måske kan hjælpe dig

for en kommune og læger burde nemlig arbejde sammen
et kæmpe problem at en lægekonsulent i næsten alle sager er i mod en borge
og udnytter alle huller til at trække en sag ud i langdrag

de har heller ikke noget lægeløfte, hvis du ikke ved det i forvejen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 20:05   #5
Mille3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mille3 er ny på vejen
Det tror jeg gerne - tidligere kunne de finde een positiv udmelding i en 5 siders udredning fra overlægen - dette var nok til, at lægekonsulenten mente, at jeg mindst kunne arbejde 20 timer og dermed klare mig selv - selvom jeg var på fuldtid inden jeg blev syg
Mille3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2011, 23:11   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når speciallægen tydelig skriver, at det IKKE vil ændre på din arbejdsevne, bør du klage over at kommunen overruler hvad en speciallæge fagligt har vurderet.

Hvis du har fået stop af din sag skriftlig, skal du klage.
Alternativt skriver du en klage og ref. til hvad du har fået at vide, og hvor i loven dette står, der berettiger til at din sag stoppes.
Gerne med henvisning til, at dette tilbud, under ingen omstændigheder ændre i din arbejdsevne.

Klag gerne videre højere oppe jobcenter chef og Borgmester.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 07:00   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Klag gerne videre højere oppe jobcenter chef og Borgmester.

VH Popiae
Helt enig.

Du skal bare huske, at det skal fremgå tydeligt af dit brev, at det er en klage.

Og så bør du aflevere den personligt ved skranken, og bede om en kvittering på, at de har modtaget den.

Det er før set, at ting er forsvundet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 09:27   #8
Mille3
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 7
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
Mille3 er ny på vejen
Tusind tak for Jeres svar - det vil jeg arbejde videre på.

I min journal står der, at jeg er blevet tilbudt kurset for kroniske muskelsmerter.

Problemet er at følgebrevet, hvor det bliver understreget, at det 2 ugers kursus er ment til at kunne forbedre min livskvalitet og ikke min arbejdsevne er underskrevet af den lægesekretær, som står for indkaldelserne til kurserne.

SB sagde, at en erklæring fra en lægesekretær overhovedet ikke talte med.

Men jeg vil prøve at kontakte sygehuset og høre om en læge ikke kan lave en erklæring.

Tak igen!
Mille3 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 09:41   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan evt tale med speciallægen, som ud fra samtalen laver et journalnotat.

Dette kan du få helt gratis, og efterfølgende aflevere det til din sag på kommunen, helst ifølge med et klagebrev.

HUSK stempel og kopi til dig selv.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
sygdagpenge stoppet den trætte Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 05-03-2012 01:10
Arbejdsprøvning stoppet Diablo Alt det andet 19 18-11-2011 12:02
Sygedagpenge stoppet DorteG Din historie 35 21-11-2009 00:37
Uden sagsbehandler på ubestemt tid? forvired Alt det andet 11 03-09-2009 19:03
Sagsbehandler sygemeldt på ubestemt tid! Klein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 17-10-2007 09:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension