K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-11-2014, 17:10   #1
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
God reumatolog/neurolog i midtjylland: kan nogen herinde hjælpe?

Hej alle sammen.

Efter at have haft kroniske smerter i lidt over 3 år, som resulterede i en depression og sygemelding sidste år, så slås jeg nu med at få en konkret udredning og diagnose både af hensyn til min egen fremtid og af hensyn til min sagsbehandler.

Mit problem er, at lægen ikke umiddelbart har kunne finde en årsag til mine smerter og mener, at det er psyko somatiske smerter og har henvist mig til klinikken for funktionelle lidelser i Århus og jeg er slet ikke indstillet på at ende deroppe og i skuffen med stemplet hypokonder og indbildte smerter!
Jeg er modstander af TERM-modellen og jeg tror på, at der først og fremmest er noget fysisk galt med mig, som ikke er blevet fundet, men det skal dog siges, at jeg ikke afviser, at min psykiske tilstand også spiller ind og forværre situationen og smerterne.

Jeg slås nu for at få lov til at blive ordentlig undersøgt fysisk og udredt i kampen for at få en "normal" årsag/diagnose som forklaring på mine smerter. Der er dog konstateret en diskusprolaps og et par andre småting i ryggen, men de burde ikke give mig så store smerter, som jeg har ifølge lægen og derfor mener hun, at min psykiske tilstand er årsagen til smerterne og mine andre symptomer.

I min kamp for at blive taget alvorlig har jeg flere gange bedt om en henvisning til en reumatolog eller en neurolog for at få en udredning via disse personer. Jeg hælder til en diagnose i retningen af fibromyalgi, gigt- eller bindevævssygdom eller måske en form for neurologisk betinget sygdom, men jeg er jo ikke læge Desværre vil min læge ikke umiddelbart lave en henvisning til mig eller sende mig til flere undersøgelser, men nu skal jeg op og kæmpe med hende igen i næste uge og håber på, at få en henvisning til en reumatolog.
Min sagsbehandler i kommunen er nemlig ved at gøre klar til at sende mig i jobprøvning, da jeg nu snart har været sygemeldt i et år og de ikke har fået noget fra lægerne der forklare mine smerter og derfor ikke rigtig acceptere, at jeg er syg endnu. Jeg føler mig dog ikke klar til at blive sendt i jobprøvning lige nu og da slet ikke, når jeg ikke ved, om jeg fejler noget, der kan blive forværret ved at blive presset fysisk ved en jobprøvning (min krop reagerer ret kraftigt på fysisk belastning/aktivitet og på at blive stresset).

Nå det blev en længere omgang, men jeg syntes lige, at I skulle have lidt baggrundsinfo inden mit spørgsmål.

Er der nogen, der kan anbefale en reumatolog og evt neurolog i midtjyllandsområdet, som ikke er tilhænger af TERM-modellen og som tager kroniske "uforklarlige" smerter alvorligt og accepterer fibromyalgi som en diagnose???

Jeg har hørt om Glen Gorm Rasmussen i Ålborg/Odense og Hans-Jacob Haga i Esbjerg, men der er lidt langt at køre og det er min krop ikke ret glad for.

På forhånd tak for hjælpen!
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 17:41   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Sad lige og tænkte på hans, men hvor bor du?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 18:13   #3
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Jeg bor i nærheden af Herning.
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 21:49   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg har to gange været ved neurologen jacob geday (2011 +2014) ifht min arbejdsskadesag, hvor der har skullet laves speciallægeerklæring på min rygskade/kroniske smerter.

Men jeg har ikke som sådan været i behandling hos ham.
Jeg har et meget godt indtryk af han og han har bestemt taget mine smerter alvorligt og skrevet nogle meget grundige erklæringer.

Han har ry for at være på patientens side, jeg ved ikke hvordan han er ifht. Funktionelle lidelser, men jeg opfattede ingen faresignaler ved hverken det han spurgte om eller skrev nogen af gangene.

Han har klinik i Horsens og privat klinik i Århus

Www.neurologen.dk
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 16:38   #5
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
tak for info - jeg vil have ham i tankerne, hvis min læge henviser mig til en neurolog:-)
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2014, 20:00   #6
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Jeg bor også i Herning området, jeg valgte selv at betale for en reumatolog, da jeg selv havde mistanken om fibro - jeg kørte til kbh. (Bente Samsøe Daneskjold) Kender et par stykker i Herning området, som der er henvist til Haga, han anerkender også fibro - desværre mange som ikke gør, derfor valgte jeg selv at betale, så jeg selv bestemte hvilken læge jeg kom til..
Held og lykke med det..
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 21:11   #7
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
så kom diagnosen: fibromyalgi

En lille opdatering:

Jeg var nede ved Haga og efter en kort konsultation (varede under 30 min.) konstaterede han, at jeg havde fibromyalgi. Desværre har han allerede afsluttet mig efter denne ene konsultation, så jeg kan ikke få hjælp og vejledning fra ham, men må gå til min egen læge eller selv klare mig.

Det er en rigtig træls diagnose og jeg har stadigvæk følelsen af, at jeg måske også fejler noget andet, men da jeg ikke rigtig bliver taget alvorlig af min egen læge, så er jeg nu strandet med diagnosen fibromyalgi...

Oveni at skulle forholde mig til fibromyalgien, så står jeg også for at miste mine sygedagpenge på alm. sats, da jeg har været sygemeldt 52 uger
pr.1/2-2015

Så nu står den nok på jobprøvning via kommunen efter nytår i form af et jobafklaringsforløb på kontanthjælpssats og det kommer til at give mig en masse udfordringer både fysisk, psykisk og ikke mindst økonomisk.

Så alt er lettere kaos lige nu og jeg er ekstrem presset og det forbedre ikke ligefrem min situation suk.
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2014, 23:16   #8
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja det er også svært, når der er stillet en diagnose.

Mht sygedagpengene kan du måske søge forlængelse efter Sygedagpengelovens § 27.1.2. Den er jo netop til afklaring af arbejdsevnen.

venlig hilsen
Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 14:47   #9
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Jeg står netop nu og afventer svar på, om kommunen vælger at forlænge mine sygedagpenge efter regel nr. 2, da jeg ikke har fået afklaret min erhvervsevne endnu... desværre lyder det ikke til, at jeg får det tilkendt, da der er uvished om, hvorvidt jeg vil kunne nå at blive afklaret indenfor de 39 uger
Hvis ikke jeg bliver forlænget, så ryger jeg på et jobafklaringsforløb med kontanthjælps-sats. Skulle dette ske, så braser min verden sammen for så har jeg ingen penge at leve for, da udbetalingen ikke engangen kan dække mine faste udgifter og hvad skal jeg så leve af?
Jeg kan ikke engangen raskmelde mig for min a-kasse har sagt, at de ikke vil godkende mig til alm. dagpenge, da de ikke mener, at jeg vil kunne stå til rådighed for arbejdsmarkedet (og som situationen ser ud lige nu, så har de jo ret for kan ikke arbejde 37 timer om ugen).
SUK hvor er det frustrerende at være syg og i kommunens kløer
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 15:23   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
De burde kunne forlænge dig efter 27.1.2 og så fortsætte dig på jobafklaringsforløb EFTER de 39 uger, hvis ikke du er færdig afklaret.

Sidst redigeret af Akvamarin; 13-01-2015 kl. 15:30. Årsag: min misforståelse af overgangsreglerne
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension