K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2013, 16:13   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
En ting man skal huske på i dette system...det at når og hvis en kommune gør eller eller er mistroisk over for en...ja så er det ikke personligt....

Der er rigtig mange derude som oplever de mærkeligste ting....og ting de skal igennem før kommunen mener det er nok...og der kan ligge en masse bevæggrunde bag...trække en sag...sagspres på sagsbehandleren....

Så man skal aldrig tage det de siger eller gør personligt...

Nogle tænke på dette som et spil....du siger....kommunen siger...du siger 10 timer.....kommunen siger 20 timer...osv osv..

Men det er noget af et chok man får når man kommer fra et helt alm liv med arbejde osv

For de fleste tror jo at der er nogen til at gribe dem hvis de er så uheldige at falde...blive kørt ned eller bare når de bliver syge...

Så de fleste forstår slet at systemet kan være som det er...når nu de har betalt ind til det igennem det meste af ens liv...

Når alt dette er sagt...ja er det langt fra alle sager som der går ged i....flertallet af sager går heldigvis glat igennem....man kunne godt få en anden ide når man sidder og kigger på alle de historier herinde...

Men det er jo som regel kun de sager der går ged i som vi ser herinde..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 19:29   #12
Michael1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Michael1966 er ny på vejen
Ja, men tak igen, må jo prøve det bedste jeg kan?

Det bliver jo nok et lotteri, men hvad.

Til Helenekr. Jeg er heldigvis fra 1966 , ellers havde jeg nok givet helt op på forhånd. Jeg vil prøve at følge dit råd, et skridt af gangen
Michael1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 19:47   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Okay, var ikke helt sikker på om ''1966'' var en hentydning til dig selv.

Selvom der er nye regler, så skal der jo være et fremtidsperspektiv mht arbejdsevne - og der må jo fortsat være nogen der ikke har det.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2013, 21:18   #14
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja det med alders grænsen skal bestemt ikke tages alvorligt, det er lige svært over eller under de famøse 40 år, jeg bliver 43 og fik afslag pga. min alder blandt andet.

Kommunen skal spare penge, dermed bliver alt gjort op i kroner ører - sagt på en anden måde vil du være en belastning for systemet fremover hvis du skulle have en FP.

Det er rigtig svært og hårdt at være inde i systemet, kan håbe på din sagsbehandler er på din side og vil hjælpe det denne kan
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 01:27   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Bare tag det et skridt af gangen - nu siger du til sagsbehandleren at du gerne vil søge førtidspension. Og så må du se hvad der sker - du har jo RET til at søge.
Hmmm, jeg synes, at du skal skrive det til hende.
(Og det tror jeg faktisk, at helenekr er enig med mig i)

Du skal betragte det som en retssag, så'n mest for en sikkerheds skyld, så du ikke senere kommer til at stå i en situation, hvor du mangler dokumentation.

Sørg for at have alt på skrift.

Du bør ikke aflevere noget på kommunen uden at have fået en kvittering på, at de har modtaget det.
Jeg gjorde altid det, at jeg afleverede det ved skranken i jobcenteret og bad om en kvittering på, at de havde modtaget det.

Undgå så vidt muligt telefonsamtaler.
Det er så svært bagefter at dokumentere hvad der blev sagt.

Efter et møde (som du fuldt ud lovligt kan optage, men for nemheds skyld bør du lade være med at fortælle, at du gør det) kan du sende din sb en mail hvori du refererer til jeres møde, og spørger om du har forstået det korrekt.

På den måde kan du få tingene på skrift.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 09:33   #16
Michael1966
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Indlæg: 5
Styrke: 0
Michael1966 er ny på vejen
Jasch. Det kan vel godt forekomme, men det er da nu 2 sæt regler, såvidt jeg har forstået det.

Vovse : ja, det var nok en god ide, problmer er at jeg ikke aner, hvor jeg har min sagsbehandler, hun er hverken var eller kold og sådan noget kan virkelig p..... Øh, hidse mig op. Jeg er et menneske, jeg har arbejdet siden jeg var 16 og det mellem 12-14 timer om dag ()a, idiot), så de skal da ikke forklare mig hvad arbejde er. Men den med retssagen gav mig et nyt perspektiv, det er jeg nemlig temmelig dreven i, så.....

Tak til jer alle
Michael1966 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 12:47   #17
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja selvfølgelig kan det forekomme at man får en FP - men med de nye regler skal man nærmest stå med sin dødsattest i hånden.

Med en arbejdsevne på 2 timer om ugen gives der ikke pension idag, da ens arbejdsevne over tid skal udvikles fremadrettet om det så tager 10 eller 15 år.

Men tag alle de gode råd til dig og have lovgivningen med dig i din sag på www.dukh.dk kan du læse om retsikkerhedsloven den er god at kende.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2013, 15:50   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Med en arbejdsevne på 2 timer om ugen gives der ikke pension idag, da ens arbejdsevne over tid skal udvikles fremadrettet om det så tager 10 eller 15 år.
Det er ikke ret længe siden, at 2 forskellige brugere lagde links herind, hvor man kunne læse, at hvis man skal visiteres til fleks med 2 timer pr. uge, så skal der være udviklingspotentiale.

Så, jo, man kan godt tilkendes fp med en arbejdsevne på 2 timer pr. uge, hvis det er helt udelukket, at arbejdsevnen kan forbedres.

Michael1966, især når du ikke ved hvor du har din sb, så er der al grund til, at betragte det som en retssag. Så du ikke fortryder hvis hun pludselig viser sig fra en grim side.

At sørge for dokumentation og f.eks. bede om aktindsigt er jo ikke nødvendigvis tegn på mistillid, efter min mening viser det blot, at man godt kan lide at have styr på tingene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Helt ny med Bistandshjælp, hjælp/råd søges Kio Alt det andet 15 11-04-2012 15:37
Hjælp til gennemskulighed af systemet, er helt på bar bund. ping Alt det andet 2 24-05-2010 12:50
Hjælp - er helt alene mantrordetikke Alt det andet 34 28-02-2010 13:14
job søgende dortewehrs Din historie 1 04-02-2007 22:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension