K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-03-2009, 18:40   #11
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Er det i princippet en opdateret RP og så en ny afgørelse?
citat

Det er en arbejdsprøvning og består du fortsætter bevillingen...ellers er det pension de skal se på.

DE SKAL SKRIVE TIL DIG NU HVIS TIDEN ER GÅET .

Ring og spørg om din sag er behandlet måske...
Hov jeg har da regnet forkert, det er mandag d. 30/3 der er gået 4 uger så de har lige en uge til....æv!
Men igen...den kommer nok bare videre til ankenævnet
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 11:53   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af DaisyBoo Se meddelelser
Hej Hejdien...

Ja du har misforstået det, men jeg har heller ikke rigtig beksrevet det praktiske omkring det

Vi vil gerne rejse ud som expats. Altså ikke have job eller noget i DK, men være i udlandet på et projekt for et Dansk firma. Min kæreste er ingeniør så derfor er mligheden der. Vi mødte også hinanden på sådan et projekt - han arbejdede på et vejprojekt på Jamaica og min bror var på samme projekt. Jeg mødte ham på en ferie der og vi blev kæreste og jeg flyttede ned til ham og fik også arbejde for firmaet.

Så jeg skal ikke have min fleks med, eller modtage ledighedsydelse, men forventeligt være ansat i en stilling på et projekt - på deltid. Økonomien når man er ude er en helt anden, man betaler ikke skat, man får betalt sin bolig, man får madpenge hver måned, betalt for institution for sine eventuelle børn, rengøringshjælp...og ja...det er lidt luksus. Men lønnen er heller ikke vanvittig høj og ens ugentlige timer er som regel også højere da de følger det pågældende lands timer.

Men nej jeg har ikke fleks endnu, venter svar på min anke på afslaget.

Jeg nævnte vores egentlige planer som vi gerne vil i fremtiden, og hun sagde at det kunen vi godt, men efter 1,5 år hvor man ikke har brugt sin fleks, så skal man forfra med at søge om fleks. (hun=sagsbehandler)
NÅÅ så er jeg med

Men jeg har stadig ikke hørt om den med 1,5 år så hvis det en dag bliver relevant så syntes jeg da at du skal bede om at få en lov henvisning , jeg sad bare lige og lignede et stort spørgsmålstegn for sad og tænkte hvis du vil rejse nu og kan undvære din fleks , hvorfor så ikke bare søge når du kom hjem men så blev jeg da så meget klogere....

Men ok kan godt se problemet i det, også i forhold til når du kommer hjem, for tror desværre at kommunens logiske tankegang (for dem ) vil være at kan du arbejde i udlandet så kan du arbejde hjemme, og da de ikke ved noget som helst om noget som helst så skulle det ikke undre mig om det var på 37 timer...

Men det er altså bare min teori, jeg kan godt følge dig og forstå dig ...

Jeg er selv en af dem der har det væsentligt bedre når det feks er varmt og solen skinner , så ville også trives meget bedre på den anden halvkugle men må end ikke tage på ferie og blive ladet op med varme og sol for jeg er jo sygemeldt

Håber at det hele lykkedes for dig , og hvis og når du kommer af sted at vi kan finde nogle rejsebeskrivelser og billeder på din blog , så kan vi andre da om ikke andet så sidde og drømme
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 12:40   #13
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
NÅÅ så er jeg med

Men jeg har stadig ikke hørt om den med 1,5 år så hvis det en dag bliver relevant så syntes jeg da at du skal bede om at få en lov henvisning , jeg sad bare lige og lignede et stort spørgsmålstegn for sad og tænkte hvis du vil rejse nu og kan undvære din fleks , hvorfor så ikke bare søge når du kom hjem men så blev jeg da så meget klogere....

Men ok kan godt se problemet i det, også i forhold til når du kommer hjem, for tror desværre at kommunens logiske tankegang (for dem ) vil være at kan du arbejde i udlandet så kan du arbejde hjemme, og da de ikke ved noget som helst om noget som helst så skulle det ikke undre mig om det var på 37 timer...

Men det er altså bare min teori, jeg kan godt følge dig og forstå dig ...

Jeg er selv en af dem der har det væsentligt bedre når det feks er varmt og solen skinner , så ville også trives meget bedre på den anden halvkugle men må end ikke tage på ferie og blive ladet op med varme og sol for jeg er jo sygemeldt

Håber at det hele lykkedes for dig , og hvis og når du kommer af sted at vi kan finde nogle rejsebeskrivelser og billeder på din blog , så kan vi andre da om ikke andet så sidde og drømme
Tror vi skriver lidt forbi hinanden. Jeg kan ikke arbejde mere når jeg er i udlandet. Der skal det også være 20-22 timer  Jeg mangler stadig en del af mit kravbensled selvom det er varm…haha. Så der er ikke nogen forskel i den retning desværre. Det er ene og alene en hardcore udlængsel vi har.
Jeg er nødt til at være hjemme nu for at få sagen færdig og ASK vil ikke tage stilling til mit erhvervsevne tab før der er en afklaring i kommunalt regi – fleks. Så der er rigtig lang ventetid endnu…desværre.
Skal helt klart undersøge det med 1,5 år. Fik at vide at generelt skulle man revuderes når man ikke havde brugt sin fleks i 1,5 år..hmhm
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 14:03   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jamen jeg tror skam ikke jeg har misforstået dig det er sådan jeg kunne forestille mig kommunen tænkte om det he he

Nå men nok om det, jeg tror lige der er gået et lys op for mig og jeg har fundet ud af hvad det er at den sagsbehandler du har snakket med mener ...

Det er sådan efter fleksloven at man skal revdueres når man har været ledig et år inden for de sidste 18 mdr ... og det er jo ca 1,5 år ikk ....

Det der så sker er at hvis du har været ledig så længe så skal de vurdere hvorvidt du står til rådighed for et fleksjob eller om der skal laves andre tiltag (som reglen pension da man jo ikke kan få fleks med mindre man er kronisk syg ) men det der yderlig sker er at kommunen mister deres refusion til ledighedydelse eller kontanthjælp som de får fra staten ...

og der er set at nogen kommune prøver at fratage en ledighedydelse eller en fleksvisitation men den går ikke....

men lige nu kan jeg forestille mig at det umiddelbart er sådan noget der rodes rundt i, nu kan jeg ikke lige huske det på stående fod men mener bestemt at der står noget om at man for at være visiteret til fleksjob skal stå til rådighed for et fleksjob og det gør du jo så heller ikke ....

Men glæder mig til at følge med i den her , helt ny problematik for mig og kunne da godt tænke mig at finde ud af om flekser også er stavnsbudnet til landet ...
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 14:14   #15
DaisyBoo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-07 2008
Lokation: København
Alder: 42
Indlæg: 178
Styrke: 16
DaisyBoo er ny på vejen
det jeg mente med at skrive forbi hinande det var i forhold arbjedsbyrden for undertegnede i udlandet. Men det er også lige meget...

Ja jeg er også spændt på hvad udfaldet vil blive. lige nu er så mere spændt på hvad udfaldet bliver på min anke... vente vente vente
DaisyBoo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 19:11   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
oprindeligt indsendt af hejdien
Men glæder mig til at følge med i den her , helt ny problematik for mig og kunne da godt tænke mig at finde ud af om flekser også er stavnsbundet til landet ...
Hejdien...jow da det er en flekser vi har ikke ret til at arbejde i et andet land ej heller bo der .

Fleksjobordningen findes jo ikke i andre lande .

Derfor er vi helt og aldeles stavns bundet til DK og den by vi bor I for det meste da det er er et værre bøvl at flytte til en anden by.

SÅ vi er stavnsbundet til DK medmindre vi ikke kan holde det ud mere og dropper ud af ordningen og rejser langt væk men så er det uden nogen form for penge.

Ledige har ret til 3 mdr med dagpenge for at søge job i Europa og alle andre har den frie bevægelighed også førtidspensionister UNDTAGEN fleksere og kontanthjælpsmodtagere.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 20:28   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Stella... jeg mener godt, at fleksere må arbejde i udlandet.

Jeg mener, vi har en bruger på siden, som boede og arbejdede i Sverige, men ikke kunne få ledighedsydelse efter fyring. Så skulle man flytte til DK.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mens jeg venter på anken! NinjaEgern Alt det andet 4 07-09-2010 23:41
Den hårde ventetid ...... suk ! Havedammen At søge førtidspension 5 26-06-2010 01:00
Fleksjobbere bliver sat til det hårde arbejde Stella Det er da strengt ! 2 16-03-2009 18:36
Nye tider zuza Dit og Dat 0 08-07-2008 01:18
hvor kan der ankes hvis anken tabes i ftp-sag? Etta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 10-12-2007 17:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension