K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2008, 12:30   #11
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Det ser ud til, at jeg også er med i båden hos jer. Vil bare lige kort berette, at kommunen fornyligt indhentede en status fra min psykolog, der skrev, at hun mente, jeg ikke kunne arbejdsprøves. Da kommunens lægekonsulent havde set på den, skrev hun tilbage, at afklaring ikke var muligt, da der var "risiko for forværring"... Det er da en "oversættelse", som selv den dummeste socialrådgiver burde kunne forstå

Knus til jer alle
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 12:48   #12
webbelin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2008
Lokation: Nordjylland
Alder: 61
Indlæg: 29
Styrke: 17
webbelin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Jane, vi andre forstår heller ikke at man skal sende rundt og rundt, men der er nok en dybere mening med galskaben.
Hej Maj-Britt

Jeg har det lidt som dig..
kan heller ikke se meningen med alle disse special
lægeerklæringe når man har flere af dem i forvejen..

(har lægelige papirer herifra til skagen)

Men det har vel noget at gøre med at drage tiden ud ..
..noget de fleste kommuner er gode til, efter min mening.

Jeg mener dog det har noget med at den sidste erklæring måske er blevet
for gammel og ikke mindst .. man kan jo ha blevet rask i mellemtiden
__________________
(¯`v´¯ )
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨ Hugs¸.•*¨
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸Webbelin¸.•¨¯`•.
webbelin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 12:59   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Webbelin, tja men det er ofte umuligt at blive rask i mellemtiden da de første erklæringer ofte fortæller at lidelserne er varige/kronsike og ikke kan behandles yderligere.
Det er jo derfor imponerende når sagsbehandlerne bliver VED med at overbelyse sagerne i håbet om, hvis ikke sygdommene kan forsvinde permanent, jamen så kan en lægeerklæring måske skrives på sådan en måde at man bedre kan ignorere diagnoserne!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 13:49   #14
webbelin
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2008
Lokation: Nordjylland
Alder: 61
Indlæg: 29
Styrke: 17
webbelin er ny på vejen
Helt enig .. med dig Helene..

Jeg glemte at skrive at jeg mente det
"lidt sarkastisk" det kan man jo ikke altid SE på skrift
MIN FEJL!!

Kommunen mente at jeg var syg fordi mine 2 yngste børn
er hjerneskadede og når de blev raske..
...SÅ blev jeg det også.

Altså man bliver IKKE rask af en hjerneskade, det behøver
man vel ikke være sagsbehandler for at forstå..

Også mine velbeskrevne diagnoser er alle kroniske
__________________
(¯`v´¯ )
`*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨ Hugs¸.•*¨
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸Webbelin¸.•¨¯`•.
webbelin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2008, 23:17   #15
jane
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: rudersdal
Alder: 58
Indlæg: 51
Styrke: 17
jane er ny på vejen
Hej helenekr
Nej jeg lider ikke af OCD, men af en kronisk angst. Den har dog ødelagt mit liv fra jeg var 26 år gammle. Jeg er alene mor og har aldrig holdt en rigtig ferie med min datter!
Jeg kan ikke tage med offenlig transport, kan heller ikke køre med andre. kan ikke så godt have besøge eller selv besøge nogle. Har det sidste år haft rigtig svært igen med at komme i butikker for at handle ind( det sker såment heller ikke så tit når man er på kontanthjælp- man har nemlig ikke råd). Men syntes da at der er rigtig synd for dig. Du burde da få en pension - uden alt det andet pjat fra kommunens side. Hilsen jane
jane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2008, 01:42   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tænker ret ofte, GID jeg dog bare havde piskesmæld, rygsmerter osv. ALT andet end noget galt med psyken for man er virkelig på herrens mark når der er noget galt med knolden! Og dog, så tænker jeg også, at jeg alligevel er heldig ikke at gå rundt og have frygtelige smerter konstant. Men hvis jeg så bare havde LIDT smerter, bare så jeg kunne overkomme et flexjob, så ville jeg være så lykkelig (hvis altså jobbet reelt eksisterede!)

Har du prøvet fobiskolen Jane?

(Jeg har også 4 børn - 15 år, 5, 3 og 2).

Synes det er drøn ærgeligt du aldrig har holdt ferie med din datter.
Jeg tog på et tidspunkt til Mallorca med børnene, børnenes Far og min Mor - som gav billetten). Troede jeg skulle dø! Jeg turde SLET IKKE forlade hotellet, og da vi skulle hjem turde jeg pludselig ikke at flyve på trods af at jeg fløj derned. Så enden blev at der kom en læge og gav mig en indsprøjtning med noget beroligende + jeg fik nervepiller til selve flyveturen. Jeg var rimelig dopet og kunne have fløjet herfra og til verdens ende alene på pillerne.
Men familien havde en fed tur, de lod sig ikke slå ud af min angst som de jo kun kender alt for godt. Men deres Far tager dem med ud og rejse to gange om året, men JEG bliver her!!!! DESVÆRRE.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallægeerklæring SuperMary Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 08-04-2012 11:10
speciallægeerklæring brønshøj Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-11-2010 21:28
Speciallægeerklæring X 3 Jørgine Spørgsmål ang fleksjob 11 08-11-2009 17:38
Speciallægeerklæring Jørgine Dit og Dat 14 13-09-2009 10:29
Speciallægeerklæring Gittchen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-05-2007 00:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension