K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2009, 09:44   #11
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
env58

en lægekonsulent har også stillet diagnoser OG behandlingemuligheder...som gør at min fleksjob sag gang på gang blir trukket ud.

Der er så bare det...at min (nuværende...ved jo aldrig hvornår man får en ny ) sagsbehandler mener så ikke at lægekonsulenten er gået over sine beføjelser...Min egen læge er rigtigt godt gammeldags sur og glad over den lægekonsulent.

Men godt din kone er kommet gennem nåleøjet og ønsker jer tillykke med jeres nye liv...
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 02:24   #12
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Denne mindre vellidte krage - Else Lund - sidder åbenbart stadig på grenen som lægekonsulent i Vejle.

Uhhhh... hårene rejser sig på mig, når jeg læser om hendes lidet flatterende måde at varetage hendes hverv på.

Jeg frygter for hendes "dom" i min egen sag.

Jeg overvejer også om det - på nuværende tidspunkt - ville være klogere for mig i spørgsmålet om førtidspension at starte en § 17 op inden udgangen af dette år.

I den forbindelse vil jeg høre om der er andre herinde på K10 der har oplevet en sagsgang på 1/2 år fra start hvor sb sender papirerne op til lægekonsulenten. Syn's det er utroligt at det skal tage så lang tid for at se om de nødvendige papirer er tilstede i en sag.

Måske lidt naiv og ganske ung(ny) herinde og meget forvirret over hvordan sagsgange og forløb spænder af i Førtidspensionssagerne.

Mon der er nogle bedrevidende end jeg, der gerne deler ud af sin viden til mig ??
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 02:59   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, min sagsbehandler trak min sag et helt år, ved at lyve og sige, at hun ikke havde modtaget speciallægeerklæringen fra min psykiater, og efterfølgende blev hun ved med at lyve og sige, at hun ikke havde fået min sag tilbage fra lægekonsulenten - der gik et HELT ÅR med løgn på løgn fra hendes side.

- nu skal det så lige nævnes, at min sag lå lige til højrebenet og kunne have været overstået på 3 mdr, faktisk var min sag så stærk, at jeg legende let kunne have fået den gennem på en §17 på det foreliggende grundlag, hvilket gjorde hende til en større skid rent fagligt.

Hun endte da også med at få overflyttet min sag til Taskforce Hejrevej, da det gik op for hende, at jeg jo ville finde ud af at hun havde løjet fra start til slut. Så ved at flytte min sag, mente hun ikke hun skulle stå til ansvar - men det skulle hun, for jeg meldte hende til både Borgmester og Jobcenterchef, og det endte med hun blev ''flyttet til andre opgaver'' og jeg fik en undskyldning af både BM og JCC.

3 mådeder efter hun havde flyttet min sag, fik jeg tilkendt førtidspensionen. Og SÅ begyndte jeg ellers at klage over 2 sagsbehandlere - hende der havde syltet min sag, og hende der truede mig på børnene og som ville vide detaljer om mit sexliv

Begge to blev flyttet til andre opgaver.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 11:20   #14
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
min mor, havde også problemer i vejle, selv om hun fik kræft meget akravsiv
og sygehuset skrev hun ville dø i løbet af få mdr.
Røg hun ud af sygedagpenge systemet i vejle.

Først da overlægen ringede til bogmesteren og sagde han ville holde et pressemøde med ekstrabladet samme dag, fik hun penge, men så ringede en kirsten fra sygedagepenge gruppen og spurte hende, hvor længe de skulle føde op hende og hvornår hun havde termin min mor sage jeg fårstår ikke jeg er da ikke gravid, så sagde hun ,hvornår skal du dø, hvor længe skal du have penge fra os. ( hun er fyret der fra nu)

Da min mor så levede lidt længrer end ventet måtte overlægen igen op og hoppe med trudsler, så hun kunne få pension, det var de ting min mors 2 sidste år gik med.

Vi var heldige at overlægen på vejle sygehus kræft afdeling stod op i kampen for hende, kan ikke lade være at tænke på dem der ikke har nogle i ryggen.

I hele denne periode var der 4 mdr hvor hun ikke fik en krone nogle steder fra, samtidig med hun skulle tænké på hendes liv var slut som 59 året.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2012, 13:10   #15
58hb
Føler sig hjemme på K10
 
58hbs avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
58hb er ny på vejen
Uha - det lyder ikke lovende, hun er faretruende for vores helbred - eller retter sagt mangel på samme.

Mon hun passer ind i den nuværende regerings overgreb på kommende FP'er ?

Jeg tolker - godt nok på et lidt løst grundlag - at der ikke findes ret mange FP'er her i Vejle ??

Kunne være "sjovt" at se tallene fra Vejle kommune vedr. gennemførte tildelte førtidspensioner efter 2003.
58hb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2012, 02:16   #16
Reika
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
Reika er ny på vejen
Hej env58
Hvad er navnet på formanden for jobudvalget, som har ringet dig op?
Jeg er selv igang med en klagesag over lægekonsulent Else Lund og min sagsbehandling genrerelt. Hvis formanden for jobudvalget ønsker at kigge alle klagesager igennem, så skal jeg med glæde sende min egen sag til gennemsyn med det samme.
Mvh Reika
Reika er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2012, 09:38   #17
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
får du næppe noget ud af...korruptionen styrer i Vejle

antallet af tilkendelser er faldet siden 2009, alligevel er udgifterne steget
det er fordi at korrupte læger få overbetaling for at lyve
sagsbehandlere får bonus for at fjerne "uhensigtsmæssige" sagsakter
samtidig er der et stigende antal af opkrævninger af samme beløb flere gange fra ældre på plejehjem - de betaler jo bare
- og der er meget mere
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2012, 13:06   #18
Stute.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 17
Styrke: 13
Stute. er ny på vejen
shiiiiiit

jeg blir sgu da helt bange nu! Jeg har netop lige, efter bedømmelse af en læge og vist en overlæge bagefter- fået konstateret fibromylagi, og min sag skal som jeg forstod indsendes til et udvalg (hedder det flexudvalget??)

Men nu ryster jeg da i bukserne næsten...
__________________
Be you - Be proud
Stute. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2012, 12:31   #19
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Et eksmpel på, at der kan ydes retfærdighed (men bruges for sjældent!)

Lægekonsulent krænkede borger med ulovlig diagnose

En borger fra Glostrup har nu rettens ord for, at det var et klart brud på lovgivningen og en krænkelse, da kommunes tidligere lægekonsulent erklærede ham psykisk syg

GLOSTRUP: Ifølge dommen fra Glostrup Ret den 30. maj handlede Glostrup Kommunes forhenværende lægekonsulent, der senere blev fyret, i strid med retningslinierne og lovgivningen, da han under en pensionssag i 2002 pludselig gav sig til at stille en psykiatrisk diagnose på en 54-årig mandlig Glostrup borger.

Glostrup Kommune er nu dømt til at give manden 30.000 kr. i tortgodtgørelse.
Udover at det er ulovligt for kommunale lægekonsulenter at stille diagnoser i sager som kommunen behandler, lagde retten vægt på at lægekonsulenten havde stillet diagnosen uden først at underrette sagsøger om formålet med samtalen. Sagsøgte blev heller ikke efterfølgende oplyst om, at diagnosen eksisterede, og havde dermed heller ikke mulighed for at klage over diagnosen.

Diagnosen blev efterfølgende brugt under sagsbehandlingen i Glostrup Kommune, og blev sendt til andre offentlige myndigheder, herunder Arbejdsskadestyrelsen.

”Stemplede mig gak”
Ifølge sagsøgers advokat, Sandra Boding Møller fra Advokatfirmaet Christian Harlang, opdage hendes klient først, at der var en diagnose, da han senere søgte aktindsigt.
- Min klient føler sig krænket. Det er jo dybt rystende for ens retsikkerhedsfølelese, at kommunen på denne måde handler i åben strid med reglerne, siger Sandra Boding Møller.

For den 54-årige borger har det været en lang sej kamp. Han glæder sig nu over, at have bevist, at han havde ret, og at han er blevet skidt behandlet af kommunen.
- Retssikkerheden har jo været ude af drift i Glostrup. De troede de kunne stemple mig som gak.
Men nu går skuden bagud for kommunen. De troede, de fik ret per automatik, fordi de er en myndighed, men den gik ikke, siger den 54-årige mand, der ønsker at være anonym.
- Kommunen kunne have undgået det her.

De havde fået en henstilling fra socialministeriet og tilsynsrådet. I sidste ende er det Glostrups borgere, der nu skal betale. Kommunen skal betale 30.000 kr. og jeg vil også have mine sagsomkostninger dækket, siger den 54-årige borger.

PS: Dommeren i min sag er meldt til Den Særlige Klageret, for ikke at følge ministeriets "retningslinjer" i lighed med lægekonsulenten!

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm (gå ned til brev 4 og 5 - 9/12/2012 )
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 20:05   #20
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Else Lund

Er en af landets værste lægekonsulenter. Min kommune havde hende som konsulent i et par år, jeg har været i klørerne på hende een gang, ( ifm. nogle sygedagpenge tilbage i 2005. Hvor jegvar sygemeldt pga galdesten og stærke smerter). Der skrev hun til mig, efter at jeg havde sendt et papir ind om at jeg ville være sygemeldt i 4 uger, efter min operation, at det mest normale at være sygemeldt 14 dage efter sådan en operation, jeg måtte kraftig forklare damen, og resten af kommunen at pga mit handicap ( jeg er spastiker), så ville jeg være længere om at komme til hægterne. Det hjalp!. mener hun fik job i Vejle ret kort tid efter.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob i Vejle ette74 Spørgsmål ang fleksjob 4 24-04-2013 13:12
Månedligt 'rådighedsbeløb' i Vejle kommune 58hb Alt det andet 3 23-02-2013 14:33
For jer i vejle og fredericia...... ette74 Politik og Samfund 15 17-03-2012 09:50
Vejle Fjord Dinky67 Hjælpemidler til handicappede 1 31-01-2012 23:29
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension