K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2018, 00:16   #11
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Kan man overhovedet låne til hus på en førtidspension (eller evt andelsbolig af en art)?
Ja det kan man sagtens, idet bank/kreditforeningen betegner Førtidspension som en stabil og sikker indtægt.

Købet skal selvfølgelig stå målt med det overskud man kan præstere i ens budget.
Men fremviser man et stabilt budget, der ser fornuftigt ud, så skulle der ikke være noget problem.

Dog kan långiveren nægte en et lån, hvis man finder en for billig bolig, som vil være usansynlig svær at komme af med igen.
Mener at have hørt at kreditforeninger ikke giver lån til boliger under 400.000, men det er helt generelt, og har ikke noget med pension at gøre.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2018, 21:01   #12
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Hej thomas1981
Kan du lokkes til at sætte lidt tal på dine udregninger.
Jeg er nemlig i præcist samme situation som dig.

Kan man overhovedet låne til hus på en førtidspension (eller evt andelsbolig af en art)?

Eller er det fordi du har en kone/kæreste som tjener godt?
Hov, undskyld snoozz, jeg overså din besked
Jeg har lidt tab af erhvervsevne oven i min pension, 4.000 før skat, og har førtidspension i enlig version. Jeg fik at vide, et hus til en pris af min indtægt x3 ikke var noget problem. Andre banker har sagt x3.5, men så hårdt vil jeg ikke sidde i et hus.

Men det skal også siges, det er altså et rigtig billigt hus jeg har kig på, så det passer fint til en lavindkomst, selv hvis jeg bare var på ren førtidspension

Faktisk for billigt for nogen banker, det ikke er alle der kan tilbyde realkreditlån, men heldigvis kan nogen
Det er primært de banker der ikke selv ejer et realkreditselskab, der ikke har kunnet tilbyde sådan et lån. Huset koster under 500.000, det beløb har mange som en laveste grænse, fandt jeg ud af. Og som KageØre siger, hos andre er det 400.000.

Jeg har Danske bank, de har sagt god for det. Nok ikke lige den billigste bank, men det må jeg se på hvis huset er i orden.
I hvert fald har jeg en garanteret mulighed, for at låne der som minimum
Men de har et online system, der er ganske interessant. Der kan du slå det hus op der er til salg, så henter det selv oplysningerne.
Der kan man så lege med at lave et budget. Så beregner den et overslag på hvad du kommer til at sidde for https://sunday.dk/
Jeg har lagt både nuværende og fremtidigt budget, og har lagt nogle huse i mine foretrukne der.

Andelsbolig har jeg så ikke kigget på, så der ved jeg ikke hvordan landet ligger
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 01-07-2018 kl. 21:20.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2018, 10:59   #13
snoozz
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2015
Indlæg: 100
Styrke: 9
snoozz er ny på vejen
Ja jeg forestillede mig heller ikke en stor villa, det har jeg ikke noget at bruge til alligevel. Men bare et lille hus

Nå, så er det jo ikke helt umuligt. Men blir nok nødt til at blive ved drømmende lidt endnu, det er nok bedre at få betalt gæld ud end få en ny gæld i første omgang
snoozz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2018, 12:26   #14
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af snoozz Se meddelelser
Ja jeg forestillede mig heller ikke en stor villa, det har jeg ikke noget at bruge til alligevel. Men bare et lille hus

Nå, så er det jo ikke helt umuligt. Men blir nok nødt til at blive ved drømmende lidt endnu, det er nok bedre at få betalt gæld ud end få en ny gæld i første omgang
Det er nok aldrig en dårlig ide

Jeg er selv blevet gældfri, og havde faktisk aldrig forestille mig, jeg ville kaste mig ud i at låne igen. Men jeg har det bedre med det, når det også er en opsparing + forhåbentlig det at have et godt hjem i rigtig mange år
Jeg går så efter noget, hvor der er godt med plads, pga. min hobby
Så en lejebolig kan rigtig hurtigt rende op, især når det kun er lejede rækkehuse, der er et reelt alternativ.
Men det kan jeg slet ikke se for mig nu
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013

Sidst redigeret af Thomas1981; 02-07-2018 kl. 12:30.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2018, 22:58   #15
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Husejer som førtidspensionist

Hej
Har været husejer på førtidspension i rigtig mange år
Og nu også som folkepensionist

Det du også skal tænke på er om dit kommende huskøb ligger i et område hvor du kan komme rundt eller til og fra

Hvis det betinger at du også skal have en bil fordyrer det jo projektet i nogen grad

Er der busforbindelser, eller har du bil i forvejen, har du brug for hjælp til transport og kan du få det

Men ellers bare kom i gang

Hilsen NP
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 05:27   #16
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej
Har været husejer på førtidspension i rigtig mange år
Og nu også som folkepensionist

Det du også skal tænke på er om dit kommende huskøb ligger i et område hvor du kan komme rundt eller til og fra

Hvis det betinger at du også skal have en bil fordyrer det jo projektet i nogen grad

Er der busforbindelser, eller har du bil i forvejen, har du brug for hjælp til transport og kan du få det

Men ellers bare kom i gang

Hilsen NP
Det er rigtigt

Der er lidt busforbindelse, men realistisk er en bil et must til lokationen. Jeg har heldigvis én, og det er også et kriterie, at jeg kan have den. Den frihed er alle pengene værd. Selv nu hvor jeg har masser af offentlig transport til rådighed.

Huset har garage, så bilen ville blive forskånet vind og vejr, samt trængende fugle. Jeg skal have det købergennemgået her i dag, om ganske få timer. Så nu har jeg nok snart et indtryk af, om det er realistisk lige med dét hus.

Men det er rigtig godt at høre, du har glæde af have dit eget
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2018, 17:56   #17
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 42
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Jagten går videre, er utrolig glad og lettet over, at jeg ikke sparede at få huset gennemgået af en byggesagkyndig. Boligjagten går videre

Han konkluderede afslutningsvis: Alt i alt , virker det som en umådelig dårlig handel
__________________
Det er idag et vejr, og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tager jeg med til den jeg tænker på

Førtidspensionist pr. 1/2-2013
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension