K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Er det overhovdet til at få fleksjob?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Er det overhovdet til at få fleksjob? Søger du selv fleksjob ? hvordan går det med det, vil du ud med frustrationer, arrigskab, håbløshed eller hvad der nu kan gribe en efter afslag nummer ? så er dette stedet.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-10-2016, 10:39   #11
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
En af mine skånebehov er at jeg ikke kan bruge mig højre arm ret meget før jeg får hammer ondt i den. Og jeg bliver meget hurtig træt, så hvis jeg f.eks. skal have kundekontakt skal der være en anden ud over mig som kan tage over.

Jeg har fået tilknyttet en jobkonsulent og vi går efter kontorarbejde - en ekstra person som kan hjælpe hvor der er mest behov for det de forskellige dage.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2016, 11:48   #12
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jetted Se meddelelser
Jeg har fået tilknyttet en jobkonsulent og vi går efter kontorarbejde - en ekstra person som kan hjælpe hvor der er mest behov for det de forskellige dage.
I min tilkendelse af pension, lagde man blandt meget andet vægt på at det ikke ville være realistisk at sende mig i fleksjob i få timer, hvor jeg ville være afhængig af personlig assistance.

Har der været overvejet pension til dig ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2016, 10:12   #13
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
På et tidspunkt tænkte jeg, at jeg måtte være berettiget til førtidspension. Der er ikke nogen udviklingsmuligheder og jeg har svært ved at få det til at hænge sammen herhjemme. Ting som rengøring og varm mad gør jeg ikke ret tit. det giver nogle ret store begrænsninger når man skal hvile/sove hver eftermiddag.

Kommunen mener selvfølgelig det modsatte.

Bortset fra et fejl match har jeg været rigtig glad for de 2 praktikker jeg har været ude i. Det har været rart at skulle noget og jeg har nydt at være sammen med andre mennesker og tale om helt almindelige ting. Når man bor alene kommer økonomi og sygdom hurtigt til at fylde alt for meget.

Jeg har spurgt ankestyrelsen hvor grænsen går til at man har en meget begrænset arbejdsevne - og der er ikke et bestemt timetal som er afgørende men en helhedsvurdering.

Så nu ser jeg hvad der sker og tager den derfra.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2016, 22:38   #14
lille hjælper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2016
Indlæg: 58
Styrke: 8
lille hjælper er ny på vejen
Hej
Hvis man er flexjobber, uden job PT.. hedder det så ledighedsydelse, eller har jeg misforstået? Eller er lønnen den samme, fra det øjeblik man er tilkendt flex?

Er "man" meget bundet af kommunen på flex? Eller kun når man er uden job, eller skifter job?
Hvad hvis man finder et job, med mindre timer, end det man er visiteret til?
lille hjælper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 11:19   #15
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
indkomst som ledig fleksjobber

Ja, du får ledighedsydelse som ledig fleksjobber.

Beløbet afhænger af flere ting.

Jeg var på kontanthjælp som forsørger, da jeg blev godkendt til fleksjob.

Min ledighedsydelse blev derfor det samme beløb, bare med det nye navn ledighedsydelse.

Og så grelt mit yngste barn blev 18 og jeg fortsat var ledig, så vil beløbet falde svarende til kontanthjælpsmodtagere uden forsørgerpligt.

Nu er jeg ansat i fleksjob og hvis jeg skulle gå hen og blive ledig, vil min ledighedsydelse blive højere end sidst jeg var ledig, da jeg opfylder reglen om, at have været ansat min. 9 mdr.

Og det beløb falder ikke, selvom ens børn bliver 18.
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 12:50   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du finder et job med mindre timer end det du er visiteret til så er det op til kommunen om de vil oprette det som et fleksjob..

Du kan sagtens tage jobbet med det mindre timetal...også selvom kommunen ikke vil oprette det som et fleksjob....du vil så blive trukket efter de gældende regler i din ledighedsydelse....du skal samtidig stå til rådighed for et fleksjob på de timer du er visiteret til hvis kommunen skulle tilbyde dig et...hvilket de næppe vil i denne tid...

Vælger kommunen at oprette jobbet med der mindre timetal som fleksjob...så skal du ikke stå til rådighed for andet job fremover...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2016, 19:46   #17
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Min jobkonsulent sagde på et tidspunkt, at der er for mange fleksjobbere, som er ansat langt under det timetal, de er visiteret til og det vil de ændre på.

Det gælder jo nok for fremtidige fleksjobber e
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2017, 20:05   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg kunne, med en periodes forberedelse ved klaver kunne gå ud og søge timer som musiklærer (min baggrund), men har ikke måttet (få forberedelsestid) i 17 år - med job på hånden - og sandelig heller ikke nu, som flekser. Det er min uddannelse og kommunen har selv investeret i revauddannelse, som skulle give mig de papirer, jeg manglede - men ikke tale om, at jeg må komme i nærheden af at bruge den!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2017, 20:58   #19
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
der findes pedeller, avisjob og pedagoer, her inde på under 3 timer
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2017, 22:33   #20
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
der findes pedeller, avisjob og pedagoer, her inde på under 3 timer
Det er så åndsvagt med de der job på 3 timer eller der omkring.

Det er jo lige ved, at man ved hvert fremmøde bruger al tiden at præsentere sig og høre hvad der er sket siden sidst, og dermed ikke får tid til at arbejde.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension