K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2015, 10:59   #11
Bambilund
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2015
Indlæg: 8
Styrke: 0
Bambilund er ny på vejen
Hej sortepige tak for hjælpen det vil jeg gøre med det samme mvh Bambilund �� også god weekend til dig
Bambilund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 14:36   #12
Frk.ugle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Frk.ugle er ny på vejen
Timeagin, ligeså snart du kan arbejde mere end 16 timer, som er maks for at få flexjob, så jeg ret sikker på man ikke kan få den store hjælp, og derved vil arbejde det der hedder deltid. Så kan man sikkert få hjælp i form af boligsikring, og den slags der kan hjælpe lidt på økonomien.

Det var ihvertfald det jeg meget tydeligt fik af vide, da jeg var igennem afklaring.
Frk.ugle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 19:19   #13
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk.ugle Se meddelelser
Timeagin, ligeså snart du kan arbejde mere end 16 timer, som er maks for at få flexjob, så jeg ret sikker på man ikke kan få den store hjælp, og derved vil arbejde det der hedder deltid. Så kan man sikkert få hjælp i form af boligsikring, og den slags der kan hjælpe lidt på økonomien.

Det var ihvertfald det jeg meget tydeligt fik af vide, da jeg var igennem afklaring.
Men det har vel også betydning om det er 16 effektive timer?
For 16 timer med 50% effektiv tid, tæller jo som 8 timer.

Og så vidt jeg har forstået, er maks for fleksjob så ikke 18 timer, da det er 50% nedsat arbejdsevne, og der regnes med 37 timer som fuldtid
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 19:39   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Altså man kan godt få fleksjob selv om man kan arbejde over 18 timer. Den med de 18 timer stammer fra en principafgørelse fra ankestyrelsen som de har trukket tilbage igen

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 21:16   #15
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Altså man kan godt få fleksjob selv om man kan arbejde over 18 timer. Den med de 18 timer stammer fra en principafgørelse fra ankestyrelsen som de har trukket tilbage igen

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
Den principafgørelse der i linket henvises til er
Ankestyrelsens principafgørelse 6-14 om - fleksjob - afslag - rehabiliteringsteam - rehabiliteringsplan hvor der nu sidst i afgørelsen står:
Citat:
Note 1
Ved en fejl stod følgende sætning under afsnittet "Begrundelsen for afgørelsen" ved offentliggørelsen af
principafgørelsen:
"Det følger af Ankestyrelsens praksis, at arbejdsevnen skal være nedsat med mindst halvdelen, for at man
kan være berettiget til fleksjob."
Tilsvarende stod ved en fejl følgende sætning under afsnittet ”Bemærkninger til klagen” ved offentliggørelsen
af principafgørelsen:
”Som kommunen også henviser til i brev til dig af 8. juli 2013, kan vi oplyse, at betingelsen om, at arbejdsevnen
skal være nedsat med mindst halvdelen, fremgår af praksis. ”
Sætningerne er fjernet fra principafgørelsen, da afgørelsen ikke er udtryk for en skærpelse af praksis for
tilkendelse af fleksjob. Ankestyrelsens praksis for tilkendelse af fleksjob fremgår af tidligere principafgørelser,
blandt andet N-11-06, og denne praksis gælder stadig.
Ankestyrelsens principafgørelse N-11-06 om fleksjob - vurdering af arbejdsevne - væsentlighed skriver

Citat:
"Det var en forudsætning for fleksjob, at begrænsningen af arbejdsevnen var varig og væsentlig.

Ved vurdering af arbejdsevnen indgik både antallet af arbejdstimer og arbejdspræstationen, og vurderingen skulle ses i lyset af, at løntilskuddet ikke kunne udgøre mindre end halvdelen."
Så som MistyMiss skriver er det sådan at det er 50% nedsat arbejdsevne der er grænsen for om der bevilliges fleksjob.
Så hvis man kan arbejde 37 timer, men kun yder 18 timer effektivt og kun får løn fra arbejdsgiven for 18 timer, kan man godt (i hverfald i princippet) få fleksjob, da fleksløntilskudet vil være for 19 timer.

Hvis man gerne vil læse principafgørelserne kan man slå dem op vha. nummeret her
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 23:21   #16
Frk.ugle
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2015
Indlæg: 2
Styrke: 0
Frk.ugle er ny på vejen
Kan kun svarer ud fra hvad jeg selv har fået at vide, gennem min afklarings periode. Og har altid fået at vide af kommenuen, advokaten, samt en skole jeg gik på for folk med piskesmæld, at man kun kunne få flexjob, hvis man ikke kunne arbejde over 16 timer om ugen. Og en time hed en time, uanset om man kunne arbejde effektivt 25%, 50% eller 75%
Er selv fleksjobber, og kan arbejde maks 12 timer om ugen, og jeg skal have mulighed for pause når jeg har behov for det.

Men igen, der stor forskel fra kommunen til kommune hvordan reglerne og paragrafferne forståes. Så bestemt ikke ens alle steder.
Frk.ugle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2015, 23:39   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ord er ord og jobcentre/kommuner har så mange. Men de holder ikke i retten. Ankestyrelsens afgørelser skal ALLE kommuner altså rette ind efter.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension