K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2011, 21:49   #1
Audioattack
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Audioattack er ny på vejen
Børneopsparing vs. Kontanthjælp.

Godaften alle

Nu er situationen således:
Jeg har børneopsparing på 30-35000, og jeg ved at alt over 10 skal jeg leve af når jeg nu er på kontanthjælp. Men dette passer mig OVERHOVED ikke, da jeg på ingen måde vil have pengene udbetalt. Pengene var for at sikre mig selv en bolig når jeg en dag får brug for at skulle til at betale indskud,vedligeholdelse (maling og lign.) og sådan nogle ting. Jeg har læst nogen steder at nogen har fået en form for dispensation og har fået mulighed for at smide pengene i en bolig-opsparing, så jeg kan bruge dem en dag jeg har brug for dem.
Så mit spørgsmål er:
Har i hørt om nogen som har fået lov til at flytte pengene på den måde, uden at skulle leve af dem, og hvis ja, hvordan foregår dette ? Jeg har længe prøvet at få fat i min sagsbehandler, men hun er syg on/off, så jeg ved ikke hvornår jeg kan komme i kontakt med hende igen. Pengene er til udbetaling pr. 1/10 2011.

Håber det er noget i kan hjælpe mig med at forstå bedre

Mvh. Mark.

PS: Hvis indlægget hører til i en anden gruppe må i meget gerne flytte det over så det passer sammen
På forhånd tak.
Audioattack er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:02   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du er 18, kan dine forældre måske få ændret den så de først kan udbetales når du er 21..

Ved ikke om det kunne ændre noget..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:34   #3
Audioattack
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Audioattack er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hvis du er 18, kan dine forældre måske få ændret den så de først kan udbetales når du er 21..

Ved ikke om det kunne ændre noget..
Så vidt jeg har forstået, så kan forældre hverken ændre eller hæve noget, da det er MIN konto. Og jeg er 20, så det ville jeg ikke kunne gøre alligvel.
Men ellers mange tak for svaret
Audioattack er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:41   #4
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
hej, læg pengene i en bankbox,, den koster 250 årligt ca..
sætter du dem på en kreditorbeskyttet konto, kan skat og kommunen "se" dem..
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:48   #5
Audioattack
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Audioattack er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susa71 Se meddelelser
hej, læg pengene i en bankbox,, den koster 250 årligt ca..
sætter du dem på en kreditorbeskyttet konto, kan skat og kommunen "se" dem..
Det vidste jeg ikke man kunne

jeg har allerede oplyst kommunen om at jeg har dem. Hvilket jeg godt kan se måske har været en fejl, men på det tidspunkt havde jeg ret store problemer og ikke særlig meget overskud til noget som helst.
Ved du om jeg stadig kan flytte pengene i en bank-boks selvom de ved jeg får dem udbetalt? Nu skal det måske også siges at jeg har skiftet sagsbehandler 4 gange og jeg har ikke hørt fra den jeg har nu 5 mdr, så kan der være mulighed for at viden om at jeg har pengene er "gået tabt" ?

Og mange tak.
Audioattack er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 22:56   #6
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Audioattack Se meddelelser
Det vidste jeg ikke man kunne

jeg har allerede oplyst kommunen om at jeg har dem. Hvilket jeg godt kan se måske har været en fejl, men på det tidspunkt havde jeg ret store problemer og ikke særlig meget overskud til noget som helst.
Ved du om jeg stadig kan flytte pengene i en bank-boks selvom de ved jeg får dem udbetalt? Nu skal det måske også siges at jeg har skiftet sagsbehandler 4 gange og jeg har ikke hørt fra den jeg har nu 5 mdr, så kan der være mulighed for at viden om at jeg har pengene er "gået tabt" ?

Og mange tak.
Ja og hvis du smed de penge i en bankboks, så ville du med garanti blive stemplet som en svindler ....

Et eller andet sted har jeg læst om at kommunen kunne se bort fra et beløb som skulle bruges til bolig og møbler... og her kan man jo sige at man ikke kommer ret langt for de ca 35.000,-

Så mit råd er at du kontakter kommunen og hører hvordan de gængse regler er ..

Jeg har lige set at du d. 20-7. skrev et indlæg om akkurat det samme ... lidt tosset at skrive 2 indlæg om samme emne ...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:05   #7
Audioattack
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Audioattack er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja og hvis du smed de penge i en bankboks, så ville du med garanti blive stemplet som en svindler ....

Et eller andet sted har jeg læst om at kommunen kunne se bort fra et beløb som skulle bruges til bolig og møbler... og her kan man jo sige at man ikke kommer ret langt for de ca 35.000,-

Så mit råd er at du kontakter kommunen og hører hvordan de gængse regler er ..

Jeg har lige set at du d. 20-7. skrev et indlæg om akkurat det samme ... lidt tosset at skrive 2 indlæg om samme emne ...

Knus Lone
Det var lige nøjagtig sådan et svar jeg havde brug for, så du skal have rigtig mange tak!
Jeg vil prøve at ringe til min sagsbehandler IGEN imorgen (som jeg har gjort hver dag hele ugen) og prøve at høre hende hvad mulighed jeg har for at jeg kan undgå at skulle leve af mine penge, for de er det eneste sikkerhed jeg har, og uden dem er jeg på røven når jeg skal ud og have møbler, indskud og lign.
Men igen, tusind tak for svaret
Audioattack er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:13   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Af samme grund satte jeg mine børns børneopsparing til 15 år,for så var jeg sikker på at de ville få pengene selv,for ingen kender jo fremtiden

Hvis jeg var dig ville jeg be om at få lov at beholde dem til brug af-du må kunne finde på noget,har du dårlig ryg så til en god seng,eller lindene- men jeg kan forstille mig at de nok vil sige at de 10000 må du beholde.
Velket vel enlig er ganske godt,havde du selv tjent dem skulle der jo trækes hver en krone fra kontanthjælpen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:24   #9
Audioattack
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-07 2011
Indlæg: 7
Styrke: 0
Audioattack er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Af samme grund satte jeg mine børns børneopsparing til 15 år,for så var jeg sikker på at de ville få pengene selv,for ingen kender jo fremtiden

Hvis jeg var dig ville jeg be om at få lov at beholde dem til brug af-du må kunne finde på noget,har du dårlig ryg så til en god seng,eller lindene- men jeg kan forstille mig at de nok vil sige at de 10000 må du beholde.
Velket vel enlig er ganske godt,havde du selv tjent dem skulle der jo trækes hver en krone fra kontanthjælpen.
Altså jeg ved at de første 10000 kan de ikke gøre noget ved, de er mine.
Resten derimod bliver modregnet i min kontanthjælp, og det synes jeg bestemt ikke er særlig godt når det gør jeg at står uden nogen form for økonomisk sikkerhed hvis jeg skal have et nyt sted at bo eller lign. , og det skal jeg indenfor et år min. Jeg har skam alt jeg har brug for, så jeg vil slet ikke have NOGEN penge udbetalt, ville derimod hellere gemme dem til jeg faktisk har noget konstruktivt at bruge dem på, som briller,bolig,dyrelæge osv.
Audioattack er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2011, 23:34   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja,jeg ville ikke skære det ud i pap,men hvis de enten tager dem eller du kan få dem til" noget bestemt" så du har nogle af dine penge
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08
Kontanthjælp versus børneopsparing-afslag Magge Alt det andet 61 09-09-2010 09:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension