K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2011, 09:28   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotus1,

Som Vovse skriver, skal du absolut ikke søge ftp. selv når du er på sygedagpenge. Hold fast i at få en afklaring medens du er på sygedagpenge. Ved godt at det er hårdt ikke at vide om man er købt eller solgt og blive ved med at være tålmodig, men hold ud og følg med i kommunens afklaring omkring dig og din fremtid.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 14:22   #12
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Tusind tak for jeres svar.

Jeg vil heller ikke søge selv, for kan jo se hvor mange der desværre for afslag. Det tør jeg ikke.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2011, 16:52   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lotus1 Se meddelelser
Tusind tak for jeres svar.

Jeg vil heller ikke søge selv, for kan jo se hvor mange der desværre for afslag. Det tør jeg ikke.
Hvis du havde været på kontanthjælp ville der ikke være nogen risiko ved selv at søge om pension, og den kan nogen gange bruges til at sparke sagen igang.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2011, 18:49   #14
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Tak, for svarene.

Hvis de nu siger at de ikke vil indstille mig til førtidspension, men vil visitere mig til fleksjob, så vil jeg klage over deres afgørelse.
Jeg er på sygedagpenge som udløber til sommer.
Nogen der ved om jeg så fortsætter på sygedagpenge imens de behandler klagen eller om jeg ryger over på en anden ydelse?
Hvor lang tid har de til at behandle klagen?
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 08:36   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotus1,

Hvis de ikke indstiller dig til pension og ikke vil forlænge dig på sdp. når du falder for varighedsbegrænsningen til sommer, så kan du klage over sdp. stop.

Medens du klager vil du blive tilbudt at ansøge om kontanthjælp. Du skal klage til kommunen senest 4 uger efter sdp. stop. Såfremt kommunen ikke giver dig medhold sendes klagen videre til BAN og her er der ikke nogen frist for sagsbehandling, men en del ventetid pga. de mange sager de har til behandling. Du kan sikkert regne med et par mdr. eller 6 mdr..

Hvis din sagsbehandler kommer retur og siger at de ikke kan indstille dig til ftp. pt. så må du jo høre hvad der så skal til, dine papirer peger jo i den retning. Er du blevet arbejdsprøvet eller er dette blevet kontra incideret at dine læger ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 12:48   #16
Zara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Indlæg: 39
Styrke: 14
Zara er ny på vejen
Må jeg godt spørg dig om hvilken kommune du bor i?
Jeg spørger fordi jeg også er sygemeldt med adhd ocd tourette, min sagsbehandler sagde til mig igår at jeg ikke kunne få forlænget min sdp, da min psykiater havde skrevet en udtalelse til ham om at det mindst vil tage 6 mdr endnu før man vidste om jeg kunne "reddes".

Derfor hørte jeg ikke under nogen paragraffer for at kunne få forlænget min sdp.
Har du prøvet noget ligende og hvad stiller man op?
Zara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 12:59   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Zara,

Velkommen til K10

Det vil være en god idé at du opretter din egen tråd så du kan få svar på netop dit problem omkring dit sygedagpenge forløb.

Endvidere vil jeg råde dig til at sætte dig ind i sygedagpenge lovens §27 for at se på hvilke pkt. du kunne komme under. Jeg ville måske selv tyde til §27 stk. 3 som flg.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden


Men det kommer jo helt an på hvordan din sag ellers er forløbet. Start evt. din egen tråd så er der nok flere der kommer til.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 20:35   #18
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Tak for et godt svar Enteneller.

Jeg har været på et afklarings forløb på 13 uger hvor de også mener at jeg ingen arbejdsevne har, men desvære har man jo set før at kommunen ikke altid lytter til det.

Jeg frygtet også at det var kontanthjælp man røg på hvis man klager, og der kan man jo så være bange for hvor længe man kan sidde der, indtil ens klage bliver behandlet. Men nu må jeg se hvad der sker.

Zara. Man kan aldrig samligne ens forløb med andres da det tit er forskelligt hvordan sagsbehandlerne griber det an, og hvor slem ens sygedom er. Jeg blev selv forlænget i 39 uger da jeg skulle i et afklaringsforløb. Men prøv at oprette din egen tråd som Enteneller skriver, der er så mange herinde som ved en masse og som kan svare bedre end jeg kan.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2011, 23:13   #19
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Lotus1,

Det du skal gøre er at holde fast i en afklaring medens du er på sygedagpenge. Du skal simpelt hen holde fast i din sag og din sagsbehandler for hvad der så skal ske hvis du ikke indstilles til pension.

Som jeg nævnte, skal du, hvis din sbér siger de ikke vil indstille dig, så høre hvad der så skal til, for der er jo der du er. De kan måske mangle en rapport eller 2 og så må I jo så få lavet/hentet denne.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 18:35   #20
Lotus1
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 198
Styrke: 14
Lotus1 er ny på vejen
Okay, det vil jeg gøre.
Lotus1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges deva Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-08-2010 22:03
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension