K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 07:46   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
Jo det er nok det samme Vovse

Jeg har bare rigtig svært ved lige præcis sådanne situationer, dem man ikke har kontrol over eller kender noget til.

Jeg tænker åhh nej, hvad hvis denne nye person der skal se mig 1 gang har en anden mening end dem der kender mig lidt bedre..

Nåh men der er jo ingen vej uden om.
Du kan gøre det, at du beder sb oplyse dig om navnet, og evt. adresse eller tlf.nr., så kan du kontakte psyk.en og spørge hvordan det kommer til at foregå.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 23:49   #22
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Så har jeg været hos læge, da kommunen bad ham om ny status attest. Han kunne så igen skrive ( men denne gang med de rette ord) at min psykiske sygdom er varig og uden beh. muligheder.

Var til arb.psykologisk test i onsdags, den tog 5 timer. Men han betvivlede psykiaters diagnose.. Ihh kan det komme til at betyde noget??

Håber ikke jeg bliver sendt flere steder hen, magter sku ikke mere. Har været syg siden 08, og vil bare gerne igang med et "normalt" liv med flex..

Hvor lang tid har kommunen fra de har attesterne til de skal tage en beslutning?? (har en udsættelse af afgørelse)

mvh Bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 00:05   #23
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ikke ret lang tid, for det hedder som hovedregel 4 uger...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2011, 00:12   #24
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ok tak for svar.
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-04-2011, 22:10   #25
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Ved godt det er lidt sent jeg skriver

Jeg skal så endelig til et opfølgnings møde på kommunen i morgen, og jeg er skide nervøs. Jeg har nu en indbygget skepsis, der siger mig at de jo helt sikkert finder på flere "sjove" ting at udsætte mig for.

Hvis de ikke vil indstille mig til fleks hvad gør jeg så??

Er jo nu på kontanthjælp, på en udsat sygedagp. da de skulle indhente erhvervspsyk. test og ny læge erkl.

Læge erkl. siger varigt syg uden beh. mulighedder og den anden test kan jeg ikke helt forstå da meget jo er i numre.

Skal de tilbyde mig et eller andet eller hvad?
Min fagforening er desværre ikke til hjælp rent fysisk, Kunne nu ellers godt have brugt en bisidder.

Kan de finde på at bede mig skrive under på noget, og må jeg i så tilfælde sige at det vil jeg ikke før jeg har snakket med min fagforening?

mvh bamsen
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 00:18   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De kan under i8nge omstændigheder forlange at du skriver under nogen steder, uden at du har mulighed for at få andre øjne og tid til det.

Hvis de siger mærkelige ting og sager, ber du om at se hvor i loven dette står!

Optag gerne mødet, skjuldt, der er fuld ud lovligt.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 12:34   #27
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Hvad fanden

Har nu været til møde, og vil bare sige hold da kæft hvor føler jeg mig til grin og kørt rundt i manegen.

Jeg kan ikke forlænges.

Trods læge erkl. der siger at min psykiske sygdom er VARIG og uden beh. mulighedder og arbejdspsyk. test der siger at der ikke er nogen ide i revalidering.

De sagde til mig at nu var det jo ikke min læge der bestemte om jeg var for syg, og min arb. evnevurdering sagde jo ikke nok om varigt nedsat evne.
Jeg spørger om hvem der laver den, det gør vi siger hun. Altså er det dem der bestemmer om hvor meget den er nedsat. Er det lovligt?

Jeg var i arbejdsprøvning i 13 uger der viste at jeg kunne klare 20 timer, hvad med det spørger jeg, ja den arb. prøvning var på et forkert tidspunkt..
Øhh det er dem der sendte mig ud.

Du har brug for at gå i lidt tid for vi tror på at din arbejdsevne vil forbedres ved mere beh. Da var jeg lige ved at eksplodere for læge erkl. siger jo ingen beh og at jeg ikke kan vende tilbage til ordinære arb. marked.
( det bestemmer din læge ikke)

Efterfølgende snakkede jeg med sagsbeh. på min kontanthjælpsag, som fortæller at jeg er i match 2 og skal ud i nogle praktikker for at fremme det at komme tilbage til arb. markedet.

Jeg er simpelthen eder rasende og føler mig afmægtig og total latterliggjort.

Jeg magter næsten ikke mere
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 12:41   #28
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamsen Se meddelelser
Har nu været til møde, og vil bare sige hold da kæft hvor føler jeg mig til grin og kørt rundt i manegen.

Jeg kan ikke forlænges.

Trods læge erkl. der siger at min psykiske sygdom er VARIG og uden beh. mulighedder og arbejdspsyk. test der siger at der ikke er nogen ide i revalidering.

De sagde til mig at nu var det jo ikke min læge der bestemte om jeg var for syg, og min arb. evnevurdering sagde jo ikke nok om varigt nedsat evne.
Jeg spørger om hvem der laver den, det gør vi siger hun. Altså er det dem der bestemmer om hvor meget den er nedsat. Er det lovligt?

Jeg var i arbejdsprøvning i 13 uger der viste at jeg kunne klare 20 timer, hvad med det spørger jeg, ja den arb. prøvning var på et forkert tidspunkt..
Øhh det er dem der sendte mig ud.

Du har brug for at gå i lidt tid for vi tror på at din arbejdsevne vil forbedres ved mere beh. Da var jeg lige ved at eksplodere for læge erkl. siger jo ingen beh og at jeg ikke kan vende tilbage til ordinære arb. marked.
( det bestemmer din læge ikke)

Efterfølgende snakkede jeg med sagsbeh. på min kontanthjælpsag, som fortæller at jeg er i match 2 og skal ud i nogle praktikker for at fremme det at komme tilbage til arb. markedet.

Jeg er simpelthen eder rasende og føler mig afmægtig og total latterliggjort.

Jeg magter næsten ikke mere
Bed dem om at give dig en skriftlig afslag på forlængelse af sygedagpenge. Det har du ret til.

De burde respektere lægernes udtalelser. Det er rigtigt nok, at det er kommunen som vurderer din arbejdsevne. Dine læger fortæller mere om din funktionsnedsættelse (dit helbred).

I deres skriftlige afslag på forlængelse af sygedagpenge SKAL de begrunde, hvorfor du ikke kan forlænges....

Når du får den skriftlige stop af sygedagpenge, så har du inden 4 uger til at klage over deres afgørelse.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 13:02   #29
Bamsen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2010
Indlæg: 41
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bamsen er ny på vejen
Jeg får en partshøring og har 8 dage til at kommentere den så ville jeg få afgørelsen. Og ja så kan jeg klage.

Men de vil ikke engang arb. prøve mig nu, og højst sandsynligt så udsætter de vel afgørelsen igen. For ville de afprøve mig så kunne den jo forlænges på det.
Det er selvfølgelig svært, at svare på en sag man ikke kender men er det mig der er helt fra forstanden eller?
Hvad var ideen så med at hive mig igennem 5 timers arb.psykologisk test og bede om ny læge erkl. der sagde det samme som sidst bare skrevet med store fede bogstaver som lægen sagde, så den ikke kunne misforstås.

Jeg ved godt den kan ankes, og er glad for at i svarer havde måske bare brug for at nogen gav mig ret i at de var nogle idioter

Føler lidt at de tror at jeg er ude på at sylte systemet.
Min ptsd med personlighedsforstyrrese og jeg, kunne nu godt være dette system foruden
Bamsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2011, 23:11   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunerne har idag kun en ting i hovedet, og det er kassekroner!

Du burde kunne forlænges efter stk 4; fleks eller pension.

Måske også(husker ikke lige hvilken), efter at det er nædvendig med en ny afklaring af arbejsdsevne.
Her ville jeg insistere på et Reva-center, så de ikke bare afviser igen.

Men skriv igen, når du har afgørelse til partshærring.

Hold modet oppe

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
Er for rask til at være syg men er for syg til at være rask creek Alt det andet 7 25-11-2010 11:07
Rask fra den ene dag til den anden TinaB Dit og Dat 30 23-05-2009 00:01
Syg eller rask? Lissi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-04-2007 20:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension