K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2011, 16:23   #1
amacing
Ved at vænne sig til K10
 
amacings avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Jammerbugt Kommune
Alder: 46
Indlæg: 22
Styrke: 14
amacing er ny på vejen
At spørge indtil flexjob...

Ja, jeg er ny inde på dette forum og nu kommer mit første spørgsmål så.

Må man godt spørge sin sagsbehandler til et flexjob? Altså, må man godt selv forslå at det bedste for en selv nok vil være flexjob. Eller vil det forringe ens sag?

Kort fortalt er jeg er 33 år, sygemeldt siden efteråret 2007 (Dog afbrudt at 1 års barsel) pga kraftigt piskesmæld. Er p.t. i "aktivering" i et fitness center, hvor jeg skal træne med fysioterapeut, men det gør bestemt ikke smerterne bedre. (har trænet der i flere måneder nu). Spiser dagligt mange piller for at holde smerterne ud og for at have en nogenlunde "normal" hverdag sammen med min familie.

V.h. Amacing
amacing er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 16:53   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.723
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til.....

Kære Amacing.

Ja, selvfølgelig kan du det. Flexjob-ordningen er jo også konstrueret til dig og din sagsbehandler er ansat til at betjene dig ifølge lovgivningen.

Men..... du skal vide at når man beder det offentlig om hjælp, i dette tilfælde muligvis flexjob, så er der kun een ting der gælder. Din arbejdsevne.

Læs her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

http://www.clh.dk/?id=1474

Læs.: http://www.whiplashforeningen.dk/?ID...iagnose!!.html

Men læs lidt af historierne og brug "Nyttige link" og søgefunktionen så kan du se at få bevilget flexjob, absolut ikke er noget man bare får. Men først skal man over revalidering. God læselyst.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 11-01-2011 kl. 17:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-01-2011, 17:10   #3
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej amacing - og velkommen til.

I forhold til kommunikation med kommunen har jeg den holdning, at man skal være ærlig og realistisk. Jeg har altid været åben omkring mine tanker for fremtiden under min sagsbehandlingsperiode.

Med hensyn til træning med fysioterapeut i fitness-center, tror jeg faktisk, det kan forværre den ubalance, du har pådraget dig i forbindelse med whiplash - hvis der ikke på nuværende tidspunkt er en bedring at spore.

Er selv whiplash-patient - og arbejdede mig - gennem træning - ind i en endnu større ubalance - nervesignalerne til bevægeapparatet blev mere og mere fejlagtige. Stærke muskler blev strækere og svage muskler blev svagere.

Derfor måtte jeg begynde helt for og fra med træning efter baby-metoden, hvor man starter med at ligge på ryggen og trække vejret, indtil der er balance i mellemgulvet. Først med balance i mellemgulvet, kan der skabes kvalitetsbevægelse i kroppen.

Man følger slavisk en babys motoriske udvikling - hvorved nervesignalerne bedres og kroppen rettes op.

Min whiplash er snart 21 år gammel, men det er først nu, jeg kan mærke en positiv ændring i kroppen - i form af afspænding og velvære samt mindre træthed. Har altid været overbevist om, at der med tiden ville komme behandlings- og terapimuligheder, der kunne hjælpe mig til en bedre livskvalitet.

Der er hele tiden gang i forskning - og nye behandlingsmuligheder opstår.

Og denne behandlingsmetode er helt naturlig - men meget langsommelig, hvis ubalancen har været der gennem mange år.

Du får et link her.

Håber, du kommer videre.

www.rehabps.com

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 11-01-2011 kl. 17:23.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 11:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
husk at du ikke må overanstrenge dig.

Har du formodning om at træningen gør det værre, SKAL du sige fra.
Spørg evt hod andet fagpersomnale, evt anden fys, hvilken træning der er hjælpsomt for dig.

At spise mere og mere smertstillende er absolut ikke vejen frem. Du kan i værste fald forværre din lidelse.Få øjeblikkelig din medicin ned i normalt forbrug. snak med din læge.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2011, 12:21   #5
amacing
Ved at vænne sig til K10
 
amacings avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2011
Lokation: Jammerbugt Kommune
Alder: 46
Indlæg: 22
Styrke: 14
amacing er ny på vejen
Tak for Jeres svar...

Tak for Jeres svar!

Jeg er godt klar over, at det bestemt ikke er lige til, sådan at få et flexjob. Men jeg håber virkelig at det ender med det, da jeg ikke kan se mig selv på arbejdsmarkedet på fuld tid længere, så længe at min situation er som den er, desværre.

Peter, tak for links. Har fået printet dem ud og læst igennem. Det ser "heldigvis" ud til, at jeg opfylder det meste til et flexjob. Så er det bare om kommunen er enig...
Jeg er tidligere blevet revalideret pga slidgigt i en skulder - som kom før piskesmældet. Og det føler jeg ikke, at jeg kan bruge på fuld tid desværre.

Mht. træningen i fitness centeret, ja så er det min neurolog som sagde at den eneste løsning han havde på mit piskesmæld var, at træne igennem. Kort sagt skulle det koste blod, sved og tårer i tre måneder. Så efter besøget hos ham begyndte jeg at knokle igennem. Tænk hvis det virkede...

Men det hjalp bare slet ikke. Mine smerter blev forværret (ikke at forveksle med muskelsmerter af ny træning) og i samråd med fysioterapeuten aftalte vi at jeg simpelthen droslede så meget ned på træningen og belastningen, så jeg fik det ok igen. Og jeg har heldigvis dermed også fået skåret lidt ned for de smertestillende piller igen. Nu stopper projektet så i morgen for mit vedkomne og det er jeg egentlig glad for, da jeg bestemt ikke synes det gavnede mig.

Jørgine, tak for dit link og forklaring af din træning. Ja, det lyder godt nok som en langsommelig affære, men hvis det er det som der virker, så er det jo bare det jeg skal igang med.

Jeg håber jeg kan få fat i min sagsbehandler i morgen eller fredag (fordømte telefontider) og dermed komme videre i min sag.

V.h. Amacing
amacing er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
På tiden, at få samlet min historie, så jeg lettere kan spørge om råd:-) SanneHansen Din historie 6 10-04-2012 21:16
Hvilken politiker skal jeg spørge Vovse Alt det andet 6 24-05-2011 22:34
Må jeg være så fri og spørge Gunell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 03-11-2009 11:20
Indtil man finder flexjob, hvad så... Susanne2412 Spørgsmål ang fleksjob 11 12-09-2008 19:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension