K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2009, 17:19   #1
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Arrow Min lille historie indtil nu !

Jeg har været sygemeldt siden nov. 2008.

Febr. 2009 :
Psykologisk undersøgelse i Skive. Har en dependent personlighedsforstyrrelse, PTSD, normal intelligens og henvises til Distriktspsykiatrien. Kan ikke anbefale en arbejdsprøvning i skånejob, praktik eller fleksjob indtil hendes forhold er blevet afklaret.

Så nu er jeg officielt skør

April 2009 :
Samtale hos Distriktspsykiatrien og det anbefales at der bliver lavet en ny psykologisk undersøgelse og en neuro psykologisk undersøgelse da der er fejlagtige oplysninger i nuværende rapport.
Der er ingen grundlag for videre samtale og klienten afsluttes herfra.

Jobcentret :
Sender sagen videre til lægekonsulenten der anbefaler neurospykologisk undersøgelse.

Vauuuv jeg får min neuropsykologiske undersøgelse

Sept. 2009 :
Den neuro psykologiske samtale i Herning er mere gennemført og den viser en normal fungerende intelligens, en emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse, PTSD, svær depressiv og problemer med sociale relationer.
Har for første gang på skrift at min stofskifte sygdom kan have indflydelse på min psyke, vægt og humør svingninger *juhuu*
Vil ikke kunne klare sig indenfor enhver erhverv
Samtalen var yderst positivt og hun var klart ikke en kommunen´s dame.

Jobcentret :
Min sag er sendt videre til lægekonsulenten som skal anbefale noget arbejde eller førtidspension.

------------------------------------------

Jeg har ringet til Jobcentret men min sag har ikke været til behandling endnu og jeg kan ikke underskrive min ressource profil eller læse den før læsekonsulenten har skrevet sine notater.

Jeg har fået lov til at skrive mails til Herning og skal bare misbruge mailen for hun svarer altid og jeg kan stille alle de spørgsmål jeg vil.

Det giver lidt ro og jeg bliver meget klogere på mig selv.

Efter den sidste udtalelse kan jeg godt mærke at når jeg kommer til jobcentret så er der lidt mere afstand end der før har været.

Jeg er åbenbart mere "farlig" med denne her personlighedsforstyrrelse end den første.

Jeg har har spurgt I Herning om jeg kan have en forstørret amygdala fordi der sidder vreden, angsten og agressiviteten.

Seksuelt misbrugte børn kan udvikle en forstørret amygdala, en formindsket hippocampus og det kan aldrig rettes op igen når skaden er sket.

Jeg skal arbejde meget med mig selv og lige sluge det her først og så komme videre for det er da lidt af en chok alt det her.

Jeg sidder tilbage med en mega dårlig personlighed, en god intelligens og kan ikke håndtere normale sociale relationer.

Nu ved jeg hvorfor jeg er ensom så nu krammer jeg altså lige mig selv

Nov. : Vente position...........................
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 17:30   #2
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Jeg tør godt kramme dig så værsgo
Det positive må da være at du har papirer på noget, og håber da du får hjælp til det derfra
mange tanker og hilsner frk larsen
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 17:49   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Havedammen kan du genkende dig selv i det der skrives om personligheds-
forstyrrelserne, for det betyder da meget.


http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/borderline.htm
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 18:11   #4
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Havedammen kan du genkende dig selv i det der skrives om personligheds-
forstyrrelserne, for det betyder da meget.


http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/borderline.htm

Ja jeg genkender mig selv og det er meget at sluge for jeg har aldrig vidst at jeg havde en officel lidelse der havde kunnet behandles hvis nogen havde grebet ind noget før !

Jeg skal bare skade begrænse nu for resten af livet og lytte lidt mere til mit indre.

Jeg er bekendt med netpsykiater, har en søster der har været medlem af Sind i mange år og vi har lige fundet ud af at vi har samme personlighedsforstyrrelse, så det bliver jo i familien.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2009, 21:58   #5
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg har træk fra 3 personlighedsforstyrrelser, det tror jeg mange har,
men det var på den gode måde, fik jeg at vide.

Jeg har let ved at underlægge mig andre, er meget ansvarsbevidst og
bla bla, jeg har jo altid været på min måde, og noget generelt er, at jeg
tænker meget på mine medmennesker, og næsten kan glemme mig selv,
I starten tog dig diagnoserne meget tungt, men i dag lægger jeg ikke
noget i det, men det Freud skriver om ens barndom, første måneder
af ens levetid osv. tror jeg ikke på, jeg har ihvertfald haft en fantastisk
barndom.

Dem som ikke tænker så meget over deres medmennesker, må jo så
også have træk af personlighedsforstyrrelser, bla. nogle af politikkerne.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 10:56   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor vil du helst selv lande Havedammen? Hvad tror du der for dig vil være bedst, et arbejde eller førtidspensionen??
Det kan være meget rart at kende sit mål inden man begynder kampen.

Jeg spurgte min psykiater om man ikke kunne få bortopereret amygdala, men han sagde at det ikke ville hjælpe ret meget - det er afprøvet. OG 'det hvide snit' bruger de ikke mere (ja ok, men jeg er desperat!!)

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2009, 14:37   #7
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvor vil du helst selv lande Havedammen? Hvad tror du der for dig vil være bedst, et arbejde eller førtidspensionen??
Det kan være meget rart at kende sit mål inden man begynder kampen.

Jeg spurgte min psykiater om man ikke kunne få bortopereret amygdala, men han sagde at det ikke ville hjælpe ret meget - det er afprøvet. OG 'det hvide snit' bruger de ikke mere (ja ok, men jeg er desperat!!)


Jeg havde læst informationer om at incest ramte ofte kan have en forstørret amygdala og da jeg kom til samtale hos en neurolog spurgte jeg til dette for at få det bekræftet eller afkræftet.

Hun sagde at det kunne jeg nemt have med min baggrunds historie.

Det jeg troede var at en forstørret amygdala kunne behandles kognitivt med adfærds regulerende terapi og så vil den blive "normal" igen.

Dette er ikke korrekt for når først skaden er sket kan det aldrig rettes igen.

Vrede, angst og agressivitet sidder i amygdala`en og det har jeg rigeligt af uden at vide at det kom derfra, så nu kan jeg bearbejde det fordi jeg ved det.

Hun skrev en god rapport på ca. 10 sider og det eneste som bekymrede sagsbehandleren på Jobcenteret var at jeg havde tilladt mig at spørge hende om Amygdala`en ".....for det er ikke normalt...."

Sagsbehandleren kunne også kun fortælle mig hele tiden at jeg skulle kontakte lægen for at få medicin ( en klar afpresning ) men jeg spurgte ham om hvor det stod i rapporten for det passede ikke.

Sagsbehandleren skulle spørges flere gange før han gad at forsøge at finde det sted i rapporten hvor det stod at jeg havde bedst af at tage medicin og det kunne han ikke for det stod ...måske hun kunne få glæde af noget tankesamlende medicin, men dette højest som en forøget livskvalitet, men bivirkningerne ved en tankesamlende / antipsykotisk medicin vil sandsynligvis være langt mere omfattende end glæden ved den ro det måske kunne give hende............

Jeg har en masse tanke-mylder i min lille hovedet som er en ufrivillig tanke proces jeg ikke kan styre.

Jeg er meget klar over at ingen kan tvinge nogen til at tage medicin mod deres vilje og det vil jeg ikke tvinges til bare fordi en ikke læge uddannet sagsbehandler fortæller mig det.

Jeg har aldrig kunnet holde et arbejde og nu ved jeg hvorfor, så jeg vil da se positivt på en førtidspension og kan få ro til at arbejde med mig selv.

Vores personlighed er færdigudviklet i 20 års alderen og hvis jeg skulle behandles for at få en ny og bedre personlighed ville jeg skulle smide alt inden i mig væk ( set med mine øjne ) og hvad ville en behandling så hjælpe mig hvis alt i mig er forkert ? Det ville skabe kaos inde mig !

Jeg har også lidt af alle forstyrrelserne men emotionelt ustabil personlighedsforstyrelsen er den der træder mest frem og den som skulle behandles hvis det er det jeg vil.

Udtalelsen fra Skrive blev udarbejdet af en NLP uddannet terapeut og I Herning var det en uddannet cand. psych med speciale i neuropsykologi og psykopatologi.

Jeg har en meget stor respekt for Herning udgaven for jeg fik en umådelig god behandling.

Havedammen


P.S.:

Har lig talt med min sagsbehandler her kl. 13. 30 og han fortæller at lægekonsulenten har anbefalet førtidspension og når jeg har læst papirerne vil de blive sendt til pensionsudvalget.
Det har jeg det sgu godt med 's*

Sidst redigeret af Havedammen; 16-11-2009 kl. 14:42.
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 20:52   #8
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
P.S.:

Blev lige ringet op af min sagsbehandler i dag og fik at vide at jeg ikke bliver indstillet til pension.

De synes jeg skulle have et arbejde hvor alle mine nuværende kompetencer bliver brugt.

Jeg røg fuldstændigt ned i kælderen efter samtalen og er også overrasket over at jeg stadig er så labil for jeg troede at jeg havde fået lidt mere styr på mit indre kaos.

Så som det ser ud nu skal jeg ud og lave slave arbejde uden at få noget som helst for det.

Jeg får ingenting nu fordi min mand tjener for meget og jeg skal sendes ud under de samme betingelser som nu.

Min mor mener det er fordi vi har fået en ny borgmester her i kommunen, men jeg tror nu det er fordi de stadig "kasse tænker" *s*
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 23:38   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du overvejet at søge pension efter §17 på forliggende grundlag på den måde får du andre til at se på den og mulighed for at anke den ...

Og ikke nok med det så lyder det jo mere end underligt at de først vil indstille dig til pension og så vil de ikke alligevel ...

tror ikke det har noget med borgmester , de har jo slet ikke nået at sætte sig endnu og har også først lige fundet ud af hvem der skal være borgmester
  Besvar med citat
Gammel 19-11-2009, 00:02   #10
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Har du overvejet at søge pension efter §17 på forliggende grundlag på den måde får du andre til at se på den og mulighed for at anke den ...

Og ikke nok med det så lyder det jo mere end underligt at de først vil indstille dig til pension og så vil de ikke alligevel ...

tror ikke det har noget med borgmester , de har jo slet ikke nået at sætte sig endnu og har også først lige fundet ud af hvem der skal være borgmester

Jeg ringede i tirsdag og fik at vide at lægekonsulenten havde indstillet til pension og ikke havde brug for ydeligere dokumentation og at sagen skulle vendes med chefen inden papirerne blev sendt til mig.

I dag ringer sagsbehandleren så mig op og siger at jeg skal i arbejde f.eks fleksjob eller virksomhedspraktik under de vilkår jeg er under nu og det vil sige at jeg ingen penge får imens virksomheden får udbetalt løntilskud
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Min historie indtil nu Dyrmose Din historie 15 02-04-2013 21:17
min lille historie Fodfolket Accept fra vores omgivelser 7 04-11-2009 13:53
En lille historie om en socialdemokrat. Stella Dit og Dat 1 31-01-2007 12:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension